![]() |
voor nederlands
we moesten een gedicht maken voor nederlands over familie.. ik heb een poging gedaan, maarja... is dit wel ok? of moet het iets ehh sentimenteler?
Familiedag Al jaren zit ik in groep acht Toch weet ik al heel veel Drie maal drie is negen En het is altijd Ieders eigen Maar toch hetzelfde liedje Oh zo erg gegroeid Maar toch al jaren tien Vijftien tellen In de rimboe En wie niet weg is Is gezien Ik ben niet weg Maar kijk verveeld Naar die eeuwige Kindertafel Tik tik wie ben ik Lastig lastig lastig De dochter van De man De man die ‘s zondags Het vlees snijdt De dochter van De vrouw Die altijd weet hoeveel trek ik heb En waarin Ik zeg het niet Ik denk het Willekeurig zeg ik Een naam Hou ik van ze? Waarheid Mijn antwoord neigt Meer naar ja Dan naar nee We zijn één grote familie En zuchtend lach ik… |
Citaat:
Wanneer is die avond eigenlijk? |
hahaha
ehm, ik zal eens even voor je kijken 20 november |
Citaat:
|
ik ook niet...
vorig jaar wel (genomineerd :-O!!!!!!!) maar dat was echt heel saai! maar we moesten voor nl sowieso een gedicht maken... |
Citaat:
Hmm ik ben wel benieuwd of ze 'r intrappen. Maar goed om 't ontopic te houden; aardig gedicht (y) |
dank!
bressers heeft er niets over gezegd... alleen dat ik hem in moest leveren... naja, vooruit dan maar! maar dit jaar word ik toch niet gebeld... :-) |
Citaat:
|
ja? sjah...
inderdaad, we wachten lekker af... heb je wel iets ingeleverd? |
Citaat:
Waar die diafane wand ons klieft -gelijk zo de grijsaard Suzanna- volg ik haar en boudweg het ignoreren Maar evenals de biblist, weten wij een grens met bloedrood gemarkeerd Ook al was fysiek intiem nooit de vader van de gedachte, de moeder van het kind, verdring ik, van verlangen moe, het daarom En als zo vaak blijft ’t het ook vandaag bij een monoloog |
heftig gedicht! wel goed...
alleen begrijp ik de 5e regel niet " een grens met bloedrood gemarkeerd" |
Citaat:
Juh lang verhaal ik leg het nog wel een keer uit. |
ja.. is goed!
eh, ja.. jij? |
Citaat:
Maar ik moet 'r vandoor. Dus ik spreek je vast nog wel een keer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
uppen is niet toegestaan.(Lees announc.).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |