Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Menstruatie cyclus vraagje. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=648867)

Arenda 01-11-2003 19:44

Menstruatie cyclus vraagje.

Ik heb de hele cyclus en allesin school gehad, goede cijfers opgekregen etc. Maar ben nu toch ff in de war.
Normaal begint de cyclus toch, dag 1, op je eerste dag van je menstruatie? Dus eerste de menstruatie, dan de folliculaire, dan de ovulatie en dan de luteale fase. Ovulatie zit dan ongeveer op of rond de 14de dag. Heel simpel. Maar hoe zit dat dan als je aan de pil zit?
Op zo'n 28 dagen strip zit, dan is je eisprong dan rond dag nummertje 7? Of hoe zit dit?

Daantje_0705 01-11-2003 19:49

Citaat:

sweetsterretje schreef op 01-11-2003 @ 20:44:
Ik heb de hele cyclus en allesin school gehad, goede cijfers opgekregen etc. Maar ben nu toch ff in de war.
Normaal begint de cyclus toch, dag 1, op je eerste dag van je menstruatie? Dus eerste de menstruatie, dan de folliculaire, dan de ovulatie en dan de luteale fase. Ovulatie zit dan ongeveer op of rond de 14de dag. Heel simpel. Maar hoe zit dat dan als je aan de pil zit?
Op zo'n 28 dagen strip zit, dan is je eisprong dan rond dag nummertje 7? Of hoe zit dit?

Normaal begint je cyclus op de eerste dag van je menstruatie (dag 1) Je ovulatie zit als je echt heel regelmatig ongesteld bent rond dag 14 (twee weken voor je menstruatie).

Als je aan de pil bent heb je geen eisprong meer. Je wordt dan na 21 dagen de pil geslikt te hebben ongesteld

Arenda 01-11-2003 23:18

Ja dat weet ik wel, haha. Maar ik bedoel dus, wanneer zou de eigenlijke eisprong plaatsvinden? (Omdat de pil dus zorgt dat die nie tkomt) zou die dan plaats vinden op wat op een 28dagen strip de 7de dag is? (maar gebeurd dus niet) ja toch?

Andijvie 02-11-2003 11:07

Citaat:

sweetsterretje schreef op 02-11-2003 @ 00:18:
Ja dat weet ik wel, haha. Maar ik bedoel dus, wanneer zou de eigenlijke eisprong plaatsvinden? (Omdat de pil dus zorgt dat die nie tkomt) zou die dan plaats vinden op wat op een 28dagen strip de 7de dag is? (maar gebeurd dus niet) ja toch?
Bij de 7de pil lijkt me, dus gewoon weer de 14de dag van de cyclus.

Daantje_0705 02-11-2003 12:21

Citaat:

sweetsterretje schreef op 02-11-2003 @ 00:18:
Je eisprong vind altijd plaats (als het kan dan he) 14 dagen voor de eerste dag van je menstruatie dus als je aan de pil bent zal dat de 7e dag zijn ipv de 14e.

kevertje84 02-11-2003 13:18

neej je hebt geen eisprong als je de pil slikt. En mocht je die onverhoopt toch hebben, zorgt de pil ervoor dat de kans kleiner is dat het eitje zich na de bevruchting nestelt.

Arenda 02-11-2003 17:22

Citaat:

kevertje84 schreef op 02-11-2003 @ 14:18:
neej je hebt geen eisprong als je de pil slikt. En mocht je die onverhoopt toch hebben, zorgt de pil ervoor dat de kans kleiner is dat het eitje zich na de bevruchting nestelt.
Dat weeeeeeeeeeeeeet ik, en dat was mijn vraag niet. (Dank je andijvie en daantje) Ik vroeg me dat gewoon af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.