![]() |
surround setje
ik wil een surround setje kopen voor mijn audigy 2
heeft iemand tips voor mij ? |
die linker
|
ha..ha..ha.. hamtaro is een echte lolbroek
|
|
ten eerste, wat wil je er voor betalen?
ten tweede, waar wil je het voor gebruiken? ten derde, hoe wil je kopen (online winkel)? je moet je openings post echt duidelijker maken, hier kunnen we weinig mee, zelf heb ik een logitech z-640, erg tevreden mee, goeie bass, mooi geluid. (70 eu) het beste is dat je ff in de winkel gaat luisteren... |
Ik heb dit Altec Lansing 5.1 251 setje kost rond de 100 euro
http://store4.yimg.com/I/wholesalers...764_349397295p ben er erg tevreden mee :) |
ok ik ben idd erg onduidelijk geweest, maar ik heb me bedacht.
Ik koop voor mijn pc wel gewoon een 2.1 setje. en voor mijn tv een surround set. Dit moet prodigy 2 zijn, want anders heb ik geen surround voor mijn gamecube. Dus iemand hier nog tips voor ? :D Voor die prodigy 2 set bedoel ik dan. Ik weet niet precies hoe de prijzen hiervoor liggen maar het moet gewoon iets gemiddelds zijn. Het mag trouwens ook zo'n home cinema set zijn met dvd speler. Maar dit is geen vereiste, want ik heb al een playstation 2. |
dus een gigantische bultgeld uitgeven voor de geluidskaart en dat geld eigk weggooien met cheapass boxjes? koop dan de teakpowermaxx 1500...lekker setje, +- 150euro
|
Even iets anders; weet je heel zeker dat je 5/6/7.1 geluid wilt?
Ik zou, mits je een heel behoorlijk budget hebt, het namelijk niet aanraden. Voor hetzelfde geld heb je veel beter 2.0 geluid. Schaf jezelf gewoon een 2e hands degelijk versterker aan, normaal 2.0 stereo, en een stel adequate luidsprekers. Daar heb je mijns inziens veel meer aan. |
Mja die stomme cheapass 5.1 setjes vind ik echt geen goed geluid geven. Kopen mensen een hardstikke overkilled Audigy 2 en dan klote boxjes. :rolleyes:
Als je een Audigy 2 koopt, moet je ook €200 uitgeven aan goede boxen, vind ik. Dan maak je de aankoop van zo'n kaart nuttig. Surround (5.1) is natuurlijk wel cool als je spellen speelt. vraag is of je die dingen goed kunt opstellen. |
Bwach, de Audigy 2 is wel de beste allrounder, maar puur voor geluidskwaliteit ben je beter af met een Terratec of M-Audio. Voor analoog, that is.
Oh, voor men gaat schermen met "analoog sucks, digitaal rules", bedenk je even waarom o.a. NAD in de C320BEE, C350 en C370 geen digitale ingangen heeft. |
Citaat:
En digitaal rules idd. SP-DIF kost niks en levert gewoon de allerbeste kwaliteit, als in: het komt bij de boxen 100% identiek aan, onvervormt. Maar hoeveel boxen zo'n optische ingang hebben weet ik niet, en of dat wel goede zijn, etc. Ik ben verre van audiofiel, maar een audio liefhebber. :) |
Citaat:
Dit beestje verzorgt sinds kort mijn geluid, tesamen met 2 Mission 701 luidsprekers op Mission Stances. Nu ik toch zo leuk aan het pimpen ben, http://www.andbenelux.com/nl/nad/vie...2F+DVD+Spelers zie daar mijn nieuwe CD/DVD-speler :P Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar de DA-conversie moet ergens gebeuren. Ik denk dat dit het beste zo dicht mogelijk bij de weergave moet gebeuren, zodat het signaal tot op het laatste moment onvervormd blijft. Hoe het zit met de kwaliteit van DA-conversie weet ik natuurlijk niet, en hoe duur die shit is. Maar ik denk dat je echt niet zo duur uit bent met een redelijke versterker die dus SP-DIF ingang heeft en van daaruit naar de boxen gaat, en je dan gewoon el-cheapo onboard sound hebt met een SP-DIF bracket. Naar mijn logica heb je dan goedkoop en toch heel goed geluid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |