![]() |
[mysql] selecteer x aantal tekens...
Help..
ik wil uit een kolom van een rij een bepaald aantal tekens halen hoe kan ik dat doen met mysql?? bijv ergens staat "123456789" en ik wil de eerste 5 tekens eruit halen... Mijn dank is groot aan degene die mij een nuttig antwoord (lees: een antwoord waar ik iets aan heb) geeft... |
http://www.php.net/manual/nl/function.substr.php
$iets = "123456789"; $rest = substr($iets, 0, 5); dan word dus $rest 12345 snapje? |
Citaat:
de 0 in substr($iets, 0, 5) betekent dus dat hij op positie 0 begint en dat hij 5 tekens verderop stopt... op dezelfde manier als limit in een query dus.. |
Citaat:
Citaat:
|
thx..
en kan ik hieruit ook tegelijk opmaken dat het niet DIRECT in mysql kan via een query of kan het misshcien wel, maar weten jullie er nix van? |
|
Citaat:
|
hehe thx :D
|
Citaat:
|
Ik snap dus echt niet waarom zo veel mensen het ZO ontzettend moeilijk vinden iets in de docs te vinden. Je kijkt in de MySQL manual onder string functions, et viola, je het em. Binnen 2 minuten.
Kansloze prutsers. |
Ha, die syntax lijkt verdacht veel op QB's MID$.
|
Citaat:
|
Citaat:
tig keer de naar de verkeerde dingen gesearched.. wist ik veel welke keywords ik moest hebben :roll: ik omin lang zoeken bij SELECT.. en char ... :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52. |