![]() |
[Werkopdracht]Noem "foute" services
Ik moet voor mijn werk een nieuwe cyberpatrol testen, dit betekent bijv op een test pc. MSN installeren en dit mag het niet doen.
Dingen die ik al geprobeerd heb: MSN ( doet het niet) ICQ ( doet het wel) AOL (doet het wel) online gaming(spellen als UT ed. kan je geen proxy instellen) De reden dat dit moet gebeuren is dat sommige medewerkers alle rechten op hun laptop hebben, als die mensen dan inloggen krijg je hun "service" op je corporate netwerk, niet de bedoeling |
(Het is handiger ald je niet alleen in de titel zet met wat je wilt, maar ook in je message).
Waarom nlokeer je niet ieder protocol en iedere poort op HTTP poort 80 en 8080 en de mail poorten na? Eventueel nog FTP UPLOAD open(of dicht) zetten (download wel open laten staan). |
Citaat:
veiligheid bestaat niet uit het sluiten van aplicaties die iets niet mogen (andere poort invullen en klaar) Het bestaat uit applicaties toestaan |
Citaat:
|
KaZaA, eMule, Soulseek, overige download progsels.
Maar idd, standaard alles dicht en dan pas open zetten is the way to go. Slimme gebruikers omzeilen je beveiliging toch wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |