![]() |
Barney verliest de finale in de World Masters
Raymond van Barneveld blijft favoriet voor zijn vierde Embassy-titel begin januari, maar de Haagse darter weet nu ook weer wat verliezen is.
In de eindstrijd van de Winmau World Masters, een internationaal hoog aangeschreven toernooi, in Bridlington moest hij zijn meerdere erkennen in Tony West. De als derde geplaatste Engelsman versloeg de Nederlandse nummer één met 7-6. Van Barneveld haalde in de eindstrijd wel een hoger gemiddelde per pijl dan zijn opponent (32,28 tegen 31,20) maar die gooide de beslissende doubles beter. 'Barney' had eerder op de dag in de halve eindstrijd met 6-5 afgerekend met Andy Fordham, eveneens uit Engeland. Daarin haalde hij een moyenne 33,95. West had met dezelfde cijfers gewonnen van zijn landgenoot Ted Hankey. Het maakt een einde aan een geweldige reeks. En laat zijn wens mislukken om in één jaar alle Master tornooien te winnen. |
Het was trouwens een mooie wedstrijd om naar te kijken. Achterstand, terug komen, voor komen. Terug breaken. In 11 pijltjes uitgooien. Vele 180'ers. Hoge uitgooiworpen. Missers.
|
Ik heb het niet gezien, ik kan ondertussen wel duidelijk merken dat er voor darts steeds minder belangstelling is. Vorig jaar werd voor elk toernooi veel reclame uitgezonden en persoonlijk keek ik er toen nog wel naar. Volgens mij leeft alleen het Embassy nog in Nederland (althans, in vergelijking met andere toernooien).
Maar het bewijst toch wel dat Barney bij de beste van de wereld hoort, ik hoop dat ie in januari zijn titel kan prolongeren :) |
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, want ik had het te druk :(. Toch jammer voor Barney, hij heeft een goed seizoen en dan is het jammer dat je je doel niet haalt. Maar goed, hij heeft de Embassy gewonnen en laten we hopen dat hij dat in januari weer kan doen.
@ Dragon: Naast de Embassy leeft ook de Bavaria World Darts Trophy nog wel bij de meesten, alhoewel de Embassy het populairst blijft natuurlijk. Ik ben het met je eens wat betreft de belangstelling. Zelf denk ik dat het nieuwtje eraf is. Een jaar of wat terug stond het darten in NL nog in de kinderschoenen, en nu we zover zijn dat het redelijk bekend is, vinden sommige mensen het niet meer zo leuk. |
PDC (y)
Hoewel de wedstrijd van gister echt zeer aantrekkelijk was! Heerlijk niveau, lekker tempo :eek: etc. :) |
Citaat:
|
Barney is een symphatieke Haagse vent! Terecht dat ie verloren heeft!
|
Citaat:
|
Jammer, maja... heb de finale niet gezien, maar ik weet wel dat-ie het hele toernooi allemaal moeizame overwinningen heeft geboekt (Seyler (of zoiets :o ) 3-2 en Fordham 6-5), dus ja dan dat je de finale nipt verliest zit er dan wat mee in maja als-ie volgend jaar maar de Embassy wint he ;)
|
wat een snelle wedstrijd was dat inderdaad!
wel jammer dat barney nie heeft gewonnen...ik zit alt op het puntje van me stoel te kijken:D (y) whehe kusj leow* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52. |