![]() |
film ivm zelfmoord of depressies!!! help!!
hey
ik moet voor school een psychologische film gebruiken waar het gaat over zelfmoord, euthanasie of depressies dit mag zijn bij volwassenen en jeugd. ik ken niet veel films en het is moeilijk elke film samenvatting te lezen. misschien kent er iemand een goede film? dat zou me heel wat moeite besparen! bedankt! |
Girl Interupted!!
|
hey!
bedankt voor je snelle reactie spijtig genoeg vind ik nergens op het internet er een samenvatting van ; enkel een uittreksel door een student andere suggesties zijn altijd welkom bedankt MikeyMo |
virgin suicides
|
The Hours
|
ik werd zelf behoorlijk depressief van christiane F.
Wat een klotefilm |
Citaat:
|
Citaat:
|
- The virgin Suicides
- Journal d'un suicidé, Le (1972) - Mañana me suicido (1942) - Self Righteous Suicide |
bedankt voor de reacties,
maar ik vind nergens een goede bespreking op het internet (via google) nog ideetjes? :rolleyes: |
Fight Club
Donnie Darko |
Citaat:
www.imdb.com |
My Life Without Me (bios over een aan kanker stervende vrouw)
The Life of David Gail (Depressie, als kritiek op de doodstraf) |
Als je gaat voor Shion Sono's Suicide Circle heb je in ieder geval iets wat waarschijnlijk uniek zal zijn, maar ik weet niet of die in Nederland al uit is. (In Japan kwam ie in 2002).
Niet echt een horrorfilm maar heeft wel wat horrorelementen en behandeld het thema zelfmoord op een andere manier dan de meeste films die hier staan. |
The Deer Hunter, valt denk ik ook wel in die caterogie...
|
Voor samenvattingen kun je ook nog kijken op www.allmovie.com
Magnolia is ook nog een goede film hiervoor. |
ken je zoiets nederlands? :bloos:
|
Ik weet niet of je er iets aan hebt, of dat ze goed zijn, maar hier nog twee Nederlandse sites:
http://www.vwlepaulski.com/ http://www.fictoorprojects.nl/recens...recensies3.php |
Citaat:
|
Citaat:
|
de film The Doors
Jim Morrison is een interessant figuur om zoiets over te doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sharing the secret is trouwens wel een goeie film over depressies
|
Requiem for a dream -> psychologie achter verslavingen in welke vorm dan ook.
|
Message in a bottle :/
Painful Secrets/Secret Cuttings |
Martin Scorsese's BRINGING OUT THE DEAD
Martin Scorsese's TAXI DRIVER |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43. |