![]() |
Welke CPU voor shell-server configuratie
Hoi ,
Ik ben bezig een server aan het maken voor shell - server . Nu weet ik niet goed wat nemen als Cpu ; wat zouden jullie nemen voor shell server ; AMD , Intel , Intel celeron . Wat komt volgens jullie het best uit ( prijs * kwaliteit ). De server zal ALTIJD aanstaan , hou daar wel rekening mee |
ehm, tsja.. ik denk dat je in dit geval toch naar een intel moet kijken. ik weet niet wat je allemaal op je server wil draaien aan (zware ???) aplicaties... misschien iets meer info daar over.. verder hoeveel geld wil je er aan uit geven?? neem aan dat dingen als dual xeon wat over buget zijn ;) :o
zelf denk ik dat ik voor een celly zou gaan, die worden niet zo warm en zijn vrijstabiel.... dingen die voor een server van belang zijn. verder ben ik niet echt een expert op dit gebied maarja :) -de p0stb0de- |
Citaat:
|
Citaat:
Ligt dus helemaal aan de belasting ervan. |
Citaat:
|
Ik zou zeggen neem een qautro p4 xeon. met een paar gig rdram :D :D
|
Citaat:
|
Citaat:
niet dat ik veel van dit soort dingen af weet om mee verder te gaan maar toch ik kan altijd een poging dioen tot... ik denk dat je niet gelijk het beste van het beste moet nemen.. (denk hier bij aan p4 of zow.. die zijn duur, en ik neem aan dat de dingen die je wil draaien op minder het ookwel doen.) het is in jou geval verstandiger om voor een goed stabiel systeem te zorgen. ik zou denken aan iets van een dual P3 800mhz... dit kunnen dan gewone P3's worden of celly's maakt denk ik niet zoveel uit. verder zou ik niet te veel bezuinigen op een mobo (stabiliteit)... en als laatste een flinke dosis ram toevoegen, maar dat spreekt wel voor zich... -de postbode- |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |