![]() |
Familie uitjes
Je kent het vast wel, van die verplichte familiedagen.
Hierbij mijn relaas: We gingen met de familie naar Artis. Zoals het een zuinige hollander betaamt, werden alle voorbereidingen getroffen: volledig afgeladen tassen met broodjes, pakjes en blikjes frisdrank, thermoskannen koffie en thee met plastic bekertjes. We konden vertrekken. Hoewel? Nee, eerst moesten we allemaal verzamelen op de parkeerplaats. En ja hoor: twee krijsende kinderen tussen de drie en vijf jaar. Eenmaal bij de ingang aangekomen, had ik initieel het idee om ze bij de aapjes achterlaten, maar ik moest ook mee naar binnen. <dit stukje knip ik maar> Okee, het is avond. Op naar Oom Theo om daar allemaal te dineren. Eerst de hapjes rond, want de soep is nog niet klaar. Er gingen plankjes rond met blokjes kaas, worst en augurk. Het geheel voltooid door rood-wit-blauwe vlaggetjes erin te steken. Aangevuld met enkele bakken slappe koffie. Het gaat nergens over: "wat staat die bril je leuk, Pim!", "ja, dank je wel, ik heb 'm pas een maand of 8 geleden gekocht", "oh, wat leuk!!!, waar is je vriendin??", "Ach, het is pas een half jaar uit, dat kon je ook niet weten", "oh, wat jammer, en hoe gaat het met je studie??", "ja, goed hoor'. Eindelijk, de soep was klaar. Iedereen een kommetje tomatensoep, met precies één soepgehaktbal erin. Hebben jullie dat ook wel eens, van dit soort bijeenkomsten? En heb je dan ook niet het idee om zo snel mogelijk benen te maken? Hoe ben jij er al onderuit gekomen? |
nope , aan die dingen doen ze hier niet
|
Citaat:
Wel komen de ouders van mijn vader elke zondag langs, en dat vind ik altijd wel gezellig en leuk. |
Ik heb alleen maar een tante en een oma die we soms bezoeken. Familie-uitjes hebben we dus niet :). Wij doen praktisch alleen aan gezinsuitjes.
|
buiten mn vader, moeder en broer zie ik mn familie vrijwel nooit meer.
|
Wij doen nooit van die dingen. Alleen 1x per jaar verplicht naar mijn oom ergens in Groningen toe en daar dan logeren. Niet heel enerverend maar goed.
|
uhm met kerst enzo
ik vind het wel leuk. opa en oma zijn van alle 2 de kanten dood dus we zien de familie toch al wat weinig ik vind het wel leuk om iedereen te zien |
Op het moment niet maar met allemaal bruiloften en nieuwe neefjes en nichtjes in het vooruitzicht zal het er wel een keer weer aankomen.
|
Ik heb een hekel aan zo'n gelegenheden, want naar mijn mening doen we nooit iets leuks.
We zijn een keer met de hele familie een halve dag gaan varen in Friesland, gaan wandelen op de Drentse heide, naar de Bataviawerf in Flevoland geweest en naar het OpenLuchtMuseum in Arnhem geweest... niet echt de dingen die mij aanspreken, en ik kan het ook niet echt heel goed met mijn familie vinden Van mij hoeven zo'n uitjes dus niet, maar ik kan me voorstellen dat mensen met leuke familie het wel gezellig vinden om de familie wat vaker te zien. |
Kerst.
Uitleg is niet nodig denk ik. |
We hebben wel vaak familie bezoekjes (buiten verjaardagen en bruiloften), ik vind het wel leuk altijd. Ik heb veel nichtjes rond mijn leeftijd.
|
Wij hebben familiedagen. Dat zijn bijeenkomsten, die meestal plaatvinden in één of andere groot uitgevallen geschikte plek, om alle familieleden die je nog nooit hebt gezien en waarvan je ook niet wist dat je ze had, gezellig te ontmoeten. Dat staat in de praktijk altijd garant voor de nodige onderlinge problemen, want er zijn altijd mensen die nog oude geschillen uit te praten hebben. Eén en al haat en nijd dus, en ondertussen maar doen alsof het gezellig is.
|
Ik heb praktisch geen (directe) familie.
Ik ga vaak naar oma. Maar das leuk, want oma is cool. En erg lief. Andere oma ook trouwens, maar die woont heel ver weg. |
Leuk vind ik dat. Ik vind mijn familie gewoon leuk, het hoeft niet elke week natuurlijk.
|
Nee, nooit gehad, gelukkig.
|
Wij doen nooit echt van die dingen en ook al zouden we ze doen dan zou ik niet mee hoeven van m'n ouders, ik zie m'n familie van m'n moeders kant elke week bij m'n opa en oma, is altijd heel gezellig de familie van m'n vader zie ik niet zo vaak, heb ik ook niet zo'n behoefte aan
|
Wij hebben dat nooit.
|
Heel af en toe.
|
vroeger
tegenwoordig ben ik in quarantaine :( |
Citaat:
|
Zoiets hebben we nog nooit gedaan. Wel een keer met alle kleinkinderen (zijn er nog al wat) een dagje met oma op stap geweest ten ere van haar negentigste verjaardag.
Die familie (vaders kant) bestaat vrijwel alleen uit gewone, leuke mensen. Dus, ik zit er nooit zo mee, verjaardagen.. |
Ik ga alleen naar dat soort dingen als het heel erg verplicht is. En dat gebeurt meestal eens in de twee jaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |