![]() |
cobra???
hallo allemaal ik ben bezig met een werkstuk voor ckv en we zijn bezig met de kunstvorm cobra.. op internet kunnen we hierover echter niks vinden behalve afbeeldingen maar we weten dus niet wat de stroming inhoud welke tijd het uit komt welke schilders het maakten enz.. kan iemand mij uitleggen wat het precies of ongeveer is
|
ga naar de bieb :cool: :p
|
|
ik heb vorig jaar ook een werkstuk gemaakt over cobra. als je wat wil hebben mail me dan ff dan stuur ik het je
|
CoBrA staat voor Copenhagen, Brussel en Amsterdam
kunststroming die na WO2 werd opgericht, Karel Appel zat erbij.. hun doel was om weer beetje kinderlijk te gaan schilderen enzo. dat is dan wat ik er van weet. |
in schiedam is een cobra tentoonstelling :)
ik zal ff voor je zoeken |
dit was de site http://stedelijkmuseum.schiedam.nl/ maar ze snappen denk ik niet hoe een link werkt aan gezien ze naar zichzelf linken :/
|
Volgens mij fietste ik vanmiddag langs een museum daarvan. In Amstelveen..
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben er een keer geweest. Vond het geen fantastische stijl. Realisme spreekt me namelijk meer aan. Maareh, Cobra (1948-1951) was dus een Europees genootschap van kunstenaars dat zich als doel stelde 'om de vrije expressie van het onderbewustzijn te bevorderen'. Ze hechtten veel belang aan fantasievolle beelden dan aan zuiver abstracte vormen. (Bron: Het Kunstboek) Karel Appel was iig een schilder die deze stroming "aanhing". |
Corneille hoorde daar ook bij. (ter info en uit bewondering voor die persoon wou ik hem toch even melden).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
was dat niet een soort van dadaïsme ?
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28. |