![]() |
Broodmachine
mijn moeder heeft gisteren dus zo'n broodbakmachine gekocht, en ik vroeg me af of iemand er hier ook zo'n ding heeft, en of het wat is!
welke broden zijn lekker om erin te maken enz! |
Mijn ouders hebben er een. Ga alsjeblieft je ouders smeken om, als ze gedroogde gist gebruiken, daar anderhalf zakje van te gebruiken bij een 9pondsbrood en niet 1 zakje, want mijne gebruiken altijd maar 1 zakje en dan krijg je echt nauwelijks eetbaar dicht brood.
Wat er wel echt lekker in is: italiaans brood, je kunt pakken broodmix daarvoor gewoon in de supermarkt gebruiken. En dan wat olijfolie erbij in doen, en eventueel extra kruiden. Mmmm :) |
Zelf gemaakt brood! Ow zalig! Je wilt nooit meer anders, geloof me :D
Wij eten al 2,5 jaar zelfgemaakt brood en we hebben inmiddels al 2 machines staan. Experimenteren is the key-word! |
Experimenteren én genoeg gist gebruiken.
(heb hele eigenwijze vader, die weigert om anderhalf zakje te gebruiken omdat hij dan dat halve zakje weer dicht moet vouwen en er een klemmetje op zetten, dat vindt hij te veel werk) |
wij hebben er ook 1!!! en ik ben de broodbak miep :D
zo heerlijk, elke ochtend vers brood. tips; oefenen en goed doorlezen welke volgorde... ik ben zelf ook nog aan het experimenten, maar er is dus een site met 1000'en tips http://groups.yahoo.com/group/BBL2 succes! |
Citaat:
En bij die BBL2 zit mijn moeder ook, maar ik ga lekker niet zeggen wie het is :D |
Hmm, dat wil ik ook. :o
|
Yupz, ook wij hebben zo'n brood bak ding. Mijn moeder heeft dit gekocht omdat het brood in Italie erg droog en duur is(ze eten daar altijd harde uitgedroogde broodjes volgens mij). Het is wel lekker om dat 4 weken te eten. Maar thuis gebruiken we dat eigenlijk nooit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn ouders hebben er één. Gekocht toen ik geen gluten meer mocht, zodat we zelf glutenvrij brood konden maken. Ik vind brood met rozijnen altijd erg lekker, vooral als het nog warm is. :) Maar idd experimenteren, je kunt er ook noten en/of zaden door heen doen enz. |
is het zo een RTL shop brood bak machine?
|
Ik kan best goed brood maken met de hand. Maar het kost zoooveel tijd en werk.. Maar het is leuk als je 't goed kan laten rijzen met normaal bloem (wat niet amerikaans patent is, dus niet gebleekt en ook niet met extra gluten)..
En ja, moet ook eens aan een panasonic broodbakmachine. |
M'n moeder heeft er één (of eigenlijk twee). Ik vind ciabata brood wel heel erg lekker en een paar andere soorten ook wel.
Alleen het gewone bruin brood is echt niet te eten! :s Tip: In Duitsland zijn veel meer soorten broodmixen te koop, en ook goedkoper oid. Je moet echt uitkijken met prijzen want bij de AH is het bijv heel duur (bepaalde mixen dan hé) |
Wij hebben ook zo'n broodbakmachine thuis, maar niks kan natuurlijk tippen aan brood dat net uit de oven komt van de bakker.
|
Citaat:
En dat over bakkersbrood; IK vind het een en al lucht en water. Smaakt nergens naar en is zo taai als hondeleer. Nee geef mij maar eigengebakken vers brood of zelfgemaakte pizzabodems. (y) |
Je kunt ook speciale italiaanse ciabatta brood mixen kopen, daar hoef je zelf nog maar heel weinig aan te doen. Dat is wel lekker handig, maar ook erg duur.
Sommige mensen vinden het gewoon handiger om het kant en klaar te kopen. Hier zit btw geen molen in de buurt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
damn, dat er mensen zijn die dat ding kopen.
] Geef mij maar brood van supermarkt/bakker, net zo handig |
Citaat:
en dan verdient zelfgebakken net-uit-de-oven/broodbakmachine-brood toch echt wel mijn voorkeur!! |
Citaat:
Je kunt er ook gewoon bloem dat je bij de supermarkt kunt kopen + de overige ingrediënten ingooien, daar is niet per se een molen in de buurt voor nodig. |
Citaat:
|
Mijn moeder heeft ook zo'n ding. Ranzig brood dat ze maakt...ik eet het niet.
|
Citaat:
5 minuten lopen! :evil: Die vijf molens hier zijn allemaal in werkende staat, en in eentje wordt het (biologische) graan gemalen. En ze verkopen ook gist, en andere benodigdheden.. |
Citaat:
Maar gist en bloem uit de supermarkt is nou niet echt van goede kwaliteit (understatement). Allemaal van dat patentbloem, 't rijst wel makkelijk, maar 't is ook niet echt lekker.. En met ongebleekte bloem kan je ook vrij makkelijk een donkere roux maken. En biologisch. |
Citaat:
|
Citaat:
En "onze" molen is ook biologisch en heeft een heel lief buitenlands vrouwtje :D |
*wil er ook een*
Lijkt me echt heel erg lekker... Maar we hebben er geen ruimte voor. Gelukkig is vers brood uit de oven ook lekker :) |
wij hebben ook een broodmachine, en dat brood is indd de beste.. het enige probleem is dat ik mij een jaar of drie geleden heb laten verleiden tot het assisteren van m'n moeder tijdens het brood maken..
sindsdien mag ik dat dus doen :D maar goed, het is toch lekker ;) |
Waar ken je die dingen kopen en wat kost dat?
|
Citaat:
|
Ik krijg er een voor mijn verjaardag, het enige brood wat ik momenteel lust is zelfgebakken brood, en ik eet als een beer dus kan moeilijk elke dag een brood gaan bakken.
:D |
Mijn nichtje heb het . Die maakt weleens brood voor ons . Brood met pesto is lekker . Of brood met zongedroogde tomaten (y)
|
Citaat:
wie heeft er trouwens verstand van die soezie, want daarmee lukt het nu steeds niet :| |
Citaat:
Ik vind echt niks lekkerder dan brood van de supermarkt :o Heb vaak zat zelfgemaakt brood op en ook diverse soorten van de bakker enz. maar ik blijf echt bij het bruine brood van de supermarkt :D |
Hebben wij ook, maar gebruiken het niet meer.
Het bakt kleine broden en daardoor vrij zwaar. Wit is niet lekker om in te bakken want smaakt naar gist, vind ik. |
wij hebben een broodmachine! je moet dat 9-granenbrood es proberen, ok het ziet grijsachtig maar het is superlekker!
|
is dat helemaal hip ofzo op dit moment? want ik zie echt overal broodmachines in krantjes en winkels staan en iedereen koopt er ineens een. :confused:
maar nee, wij hebben er geen, dus kan je verder geen tips geven :p |
die machines zijn toch maar heel klein :| Kan je net zo goed de oven geruiken. Misschien niet zo hypermodern of hip maar wel lekker voor het hele gezin enzo. Kan je ook vormpjes maken :cool:
|
Citaat:
Met gewoon bloem is het volgens mij prima te doen, zo slecht is dat bloem niet, voor zo ver ik weet. Ik bakte alleen altijd met rijstebloem, sojabloem, enz., omdat ik geen gluten mocht. |
Citaat:
|
ga naar de bijenkorf!!!
daar hebben ze vet lekkere broodmixen: kaas en ui, tomaat/peste enz enz en die zijn echt hemelslekker! |
Citaat:
Wij hebben er dus ook een. (Volgens de consumentengids was die van ons het best :)) Geen idee welke broden m'n moeder altijd maakt of laat maken. |
Citaat:
Ik vind normaal brood ook niet stinken, iig niet zolang het niet over datum is. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bloem, water, suiker, zout, gist en boter. Bederven deze dingen in 10 uur? |
Hmmmm..wij hebben dr ook 1, dat brood is echt zooo super lekker :) brood met italiaanse kruiden, of ehm.. meergranenbrood.. mjam. als het dan nog warm is, is het zonder beleg gewoon lekker! Of met een beetje roomboter er op ofzo..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |