![]() |
Herfst en de Dood
Een blaadje aan de boom
jong en vers, net geboren staat het daar te zwaaien trots en zonder schroom Een blaadje op de grond bruin en geel, mooie kleuren ligt het daar, half dood hulpeloos terstond Een blaadje, oh zo fris is eigenlijk net een kind groen en beweeglijk zoals een blaadje is En als het blaadje oud is Word het bruin en dor Maar toch nog mooie kleuren Alleen niet meer zo fris Net even snel geschreven...reacties graag!!! (ik weet het, talent is anders...) |
je opbouw is mooi, maar wat een teleurstellend einde ;)
"alleen niet meer zo fris" is nogal een vaag en slechtverwoord einde, lijkt mij. |
hmmm. ik vind het niet zo heel fantastisch. maar mijn talent is helemaal bagger hoor!
|
Ik vind het wel een aardig gedichtje, maar de laatste strofe is inderdaad minder; een beetje slap eigenlijk. Bovendien is de herhaling van 'fris' niet zo mooi; je hebt niet echt een pakkende slotzin, het gedicht is nog niet helemaal 'af' vind ik. Verder is het leuk om te lezen, de tegenstellingen vind ik wel (y).
|
Citaat:
En als het blaadje oud is Word het bruin en dor. Maar Wim Kok komt als het koud is. En neemt het blad van achter en van voor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08. |