![]() |
Wat koken jullie het liefst?
Wat is jullie favo-gerecht om te koken?
-------------------------------------------------------------------- Gehaktprutje Benodigdheden: Gehakt, 125 gram p.p. Blokjes voorgekookte aardappel Uien Augurken Tomaten Paprika Zilveruitjes Amsterdamse uitjes Knoflook Alle andere mogelijke soorten groente die je nog in huis hebt. Ketjap Pleur de gehakt in de wok. Even laten bakken, af en toe goed doorroeren. Snijd ondertussen je groentes in kleine stukjes. Gooi je groentes en je blokjes aardappel door je gehakt. Paar minuten roerbakken. Flinke hoeveelheid ketjap erdoor en smullen maar! |
rijst met kip
men neme - ongeveer 75 gram rijst - 1 kipfilet - een halve pot kerriesaus - ananas - komkommer - appelmoes de rijst koken, de kipfilet in stukjes snijden en bakken, de saus erbij mikken, wachten tot alles goed is, en dan opeten met ananas en komkommer erbij :cool: met uiteraard friesche vlag stracciatella yoghurt naturel toe. |
Penne a la Carbonara vind ik toch wel erg lekker, met een lekkere salade erbij.. jaaaa!!!
hm, het recept weet ik niet uit mijn hoofd, zal m nog posten... |
Bami en macaroni. :o
|
omelet met soepgroente
|
Lasagna . Of pasta . Of pizza . :) (y)
|
allerlei ovenschotels
spaghetti met veel groenten! :) |
hartige taart
---------------- benodigheden oa: 1 pak mix voor quiche boter kaas ei melk voor de vulling: 1 grote rode paprika 1 ui half pond gehakt peper en zout de gehakt rul bakken, paprika en ui erbij (in stukjes natuurlijk) je maakt het deeg volgens het pak bekleed er een bakvorm mee doe de vulling erin, giet de sausmix (voor bereiding zo ook weer pak) erover en strooi er nog een ons geraspte belegen kaas over in de oven tot het gaar is en dan jummieeeee Tis minder werk dan dat het lijkt, alleen wel een grote afwas. |
Als het maar lekker is! Ik heb niet een favoriet geloof ik, maar ik zal er ns over nadenken.
|
De voorkeur heeft toch wel de pasta en salades.
Je kunt je er gewoon wel leuk op uitleven. Koken is leuk! |
Eigen Carbonara, erg vet maar ook erg lekker ( vet is lekker :o ).
- Monchou room. - Extra belegen kaas. - 3 eieren. - Pasta. - Spekjes. |
plattekaastaart!
1/4 l room 250 g plattekaas 4 schijfjes ananaes lange vingers vanillesuiker (y) :d |
Sperzieboontjes, kip, gebakken aardappels = lekker makkelijk als ik alleen thuis ben.
Binnenkort ga ik tiramisu (proberen te) maken (y) |
Citaat:
|
Pastagerechten, rijstrecepten, oosterse recepten, dingen met vis.
|
Citaat:
|
champignons in kruidenkaas!!!!
( is wel het enige wat ik kan, maar wel zaaaaaalig) |
indiaanse curry
lasagne spruitjes, aardappels en kipsnitzel... toch wel mijn favorieten... |
Friet.:o
|
kip siam en brownies :D
|
ik wil er zo min mogelijk tijd aan kwijt zijn, dus meestal pasta of puree met spinazie ofzo :)
|
Wraps :D (y)
|
Ik hou niet zo van koken. Ik doe het ook bijna niet, en kan het dus ook niet echt. Maar komt ooit nog wel denk ik :D
|
hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!
ik vind het heeeeeeeel leuk om te koken, en eigenlijk bij alles!! gerechten van "The Naked Chef" (Jamie Oliver) zijn echt leuk om te koken/eten!!! |
telt een ei bakke ook mee?
|
tuurlijk!!
als t maar lekker is nietwaar?? :cool: ;) ;) ;) ;) ;) :cool: |
Wok met noedels en curry
Wokgroentjes bakken (prei, sojascheuten, paprika, kool ...) kipreepjes bakken, currypoeder en sausje maken, noedles koken, alles mengen en smikkelen maar :) |
Ik kook nooit:p
|
Lasagna (y) :).
|
Wraps.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21. |