![]() |
CDA wil spuitbussen alleen voor 18+ ers
Het CDA wil (verf)spuitbussen alleen nog maar toegankelijk maken voor mensen boven de 18 jaar. Met als een argument dat het een typisch Neerlands probleem is....
Je mag het wel gebruiken voor spanddoeken.....hmmm....ligt het er dan nog aan wat je op dat spanddoek zet? dit is dus echt weer zo`n typische CDA oplossing...... gewoon maar weer het probleem oplossen met het verboden te maken stelletje zwarte kousen heikneuters, ik wordt kotsmisselijk van die net na oorlogse schijnheiligheid en prestatiedrang. (pardon my taal) |
Ik weet niet precies over welk probleem je het hebt, maar aangezien het over verf in spuitbussen gaat ga ik er maar vanuit dat je het over graffity hebt. (correct me if i'm wrong)
Maar goed, t.a.v. het voorstel van de CDA: wat voor schade met een spuitbus kan een 18+'er minder aanrichten dan een 18-'er met een spuitbus? |
Bron?
|
|
Graffiti is dus volgens het CDA een typisch Nederlands probleem. Hm, is grauwheid dat ook niet? Misschien moet dat verband eens worden gelegd?
|
Zo'n loze kreet als 'lul' of zo vind ik inderdaad niets. Maar soms zit er best aardig spul tussen.
|
onee, het is nou ook al onmogelijk voor 18- om aan softdrugs of sterke drank te komen!! dus stel je voor wat een enorm probleem hiermee in 1 klap opgelost wordt!!
:rolleyes: |
ik stel een tag-registratie voor, als je dan iemand op heterdaad betrapt kan je hem ook veroordelen voor al zijn vorige vandalistische acties:D
|
Citaat:
|
Het CDA heeft weer eens de gouden oplossing gevonden hoor :rolleyes:
|
inderdaad..egt loos
|
bij nader inzicht, vind ik het een goed idee
iets wat verboden is, is extra spannend, dus zullen meer 18 minners tags gaan maken, wat een goede ontwikkeling is |
Rotflol :) WAt heeft het nou voor nut om zoiets alleen toegankelijk te willen maken voor mensen van boven de achttien? Zoals je weet mag drank ook niet verkocht worden aan mensen onder de zestien resp. achttien jaren, maar dat gebeurt ook bij het leven. Het is gewoon ondoenlijk om daar deugdelijk toezicht op te houden.
Daar komt nog eens bij dat het nu alleen maar aantrekkelijker wordt, en dat het probleem van grafitti niet zit bij de verkrijgbaarheid van die spuitbussen, maar bij de vernieling van andermans eigendom zelf. En of dat nu gebeurt met een legaal of niet legaal verkregen spuitbus maakt geen donder uit. |
Veel (gerespecteerde) kunstenaars zijn ooit begonnen met graff. Dat doe je niet meer als je 18 bent (beginnen met graff)
|
Haha, alsof het wat zou uitmaken :D
|
stelletje populistische nepchristenen
|
Citaat:
|
dikke bullshit, dat helpt dus geen fuck.
ik kreeg op mn 12e ook al overal drank mee en ik meen me te herinneren dat daar ook zo'n regeltje voor is.. nou ik gebruik spuitbussen voor het modden van mijn pc, een vriend van mij spuit opgeknapte brommers etc. erg loos om zo'n regel in te voeren want in de gevallen dat het beleid echt wordt gehandhaafd zal pappie/mammie/vriend ofzo mee moeten om n beetje verf te kopen. whats next? geen drinken meer verkopen aan 65+ers omdat deze groep relatief veel knoeit? :rolleyes: |
Citaat:
|
Wat was de werktitel van dit kabinet ook al weer? Was het niet iets met meer werk en minder regels?
Tot nu toe is het dus eerder minder werk en meer regels. Misschien zou het CDA eens problemen moeten gaan oplossen in plaats van dingen domweg verbieden. |
Citaat:
|
tsja... typisch weer zo'n probleem wat niet op de conservatieve strafmanier kan worden opgelost maar alleen met progressieve creatieve oplossingen.
(net zoals bijvoorbeeld de probleemjongeren) dat niet verkrijgbaar maken van spuitbussen is echt een fabeltje... mensen die graff willen die komen toch wel aan die bussen, vrij simpel lijkt me ik vind ook dat het vernielen (of besmeuren) van andermans eigendom niet kan, ik vind alleen dat hiervoor dan goede creatieve oplossingen moeten komen. zo hier en daar een graffitywall is dus blijkbaar niet genoeg.... maar nee, ik voel me niet geroepen om zo'n oplossing te bedenken, steek geen poot uit voor dit beleid/kabinet sterker nog, alle graffiti van politieke lading (links natuurlijk) is helemaal welkom op het moment, jammer dat nog niemand de 2e kamer onder handen heeft genomen. |
Mogen spuitbussen straks ook niet meer voor 10 uur op TV vertoond worden? :p
|
Citaat:
|
Een verbod zou nog tot daaraan toe zijn, en wellicht zelfs wenselijk, met het oog op het milieu, maar het CDA zal wel last hebben van bekladde kerkjes of iets dergelijks. Och ..
|
Citaat:
maar ik begin wel een beetje verdrietig te worden van alole bullshit waarmee het CDA op de proppen komt; zelfs de politiek raakt in herhaling wellicht verbod op abortus/homohuwelijk/delagalisering soft drugs....tipje voor balkenende :| |
Citaat:
|
zullen we dan ook gelijk alle snoepjes 18+ maken.. want kinderen worden er maar dik van :rolleyes:
nee ff serieus is weer typsich zo'n lose verbieding...ik neem idd aan dat t om graffity gaat...vind het een beetje stom om alleen omdat heeel misschien een paar kleuters graffity willen spuiten en dat tegen te gaan, de spuitbussen voor 18+ te maken...*wat een zin* Die dingen worden ook voor andere dingen gebruikt.. Anders maken we gewoon alles 18+ .weten we zeker dat er veranwoordelijk met de wereld word om gegaan...niet dus... |
Citaat:
|
Ik vraag me af wat t verschil is dan? Gaan 18jarigen zoveel verantwoordelijker met spuitbussen om dan jongere mensen? Maakt volgensmij dus echt NIKS uit.
|
Citaat:
niet tolerende gelovigen! :p |
Tering wat een bekrompen apen bij het cda.
Die lui hebben echt oogkleppen op, ze hebben echt geen idee van waar ze het over hebben. Geen contact meer met de maatschappij. En ik vind dit trouwens walgelijk (nep) moralistisch. Echt walgelijk gewoon. Ik zie ze al zitten bij de beslissing, allemaal oude lui in pak die het over de ontspoorde jeugd en al die vieze graffiti hebben. En maar zeiken dat het zo erg is en dat er echt een verbod moet komen, want jaaa, de harde hand werkt. :mad: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43. |