![]() |
Praktische Opdracht KCV
Ik zit in 5H en moet voor KCV een praktische opdracht maken die vrij zwaar meerekent voor mijn eindcijfer. Nou ben ik op zoek naar interressante onderwerpen. Ik weet dat er al een soort van topic hierover bestaat, maar ik wil hiermee graag ideeën, tips, ervaringen, verslagen enz. naar voren brengen!
|
Weet je al in grote lijnen waar je het over wilt gaan houden? Grieken? Romeinen? Beide?
Over goden, helden, gewoontes, bestuur, oorlog, mythen en sagen, of bijvoorbeeld een schrijver in het bijzonder? Keuzes genoeg in ieder geval. Je kan iets gaan uitzoeken over eetgewoonten/eetgedrag of slavernij in de oudheid, maar voor hetzelfde geld ga je verschillende versies van de Illias bekijken en onderzoeken wat nou de wezenlijke (cultuurhistorische) verschillen zijn. Of onderzoek een god(in) en zijn/haar relaties met andere goden, helden en mythen. Of doe onderzoek naar Theseus, Achilles, Agamamnon, Ajax, Medea of wat dan ook. Je kan ook bijvoorbeeld de moord op Caesar onderzoeken en daar aan voorafgaand er een fotoshoot van maken, als een soort extra. Succes. :) [edit]http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=645717 |
Cassandra van Troje is ook erg interessant, heb ik mn werkstuk over gedaan. Dat kwam omdat ik stormen over Troje van Marion Bradley had gelezen :o
|
Filosofie van de klassieke filosofen, daar heb ik in de 4e een heel PO overgemaakt en daarbij allemaal filosofen vergeleken en uiteindelijk je favoriet uitgekozen.
|
ik weet niet of je het samen mag maken?
wij hadden met zn drieen het verhaal van orpheus en euridice nagespeeld en gefilmd. was errug leuk!!! anders kun je misschien modern script schrijven... |
Alvast bedankt voor de leuke ideeën!! Ik moet de opdracht alleen maken. Het liefst wil ik een onderwerp waarbij ik ook eventueel foto´s/video-opnames/of andere extra dingen bij kan voegen. Dat er bijvoorbeeld een museum of film van is. Gr.
|
Citaat:
|
a
|
Is er niet een onderwerp zover jullie weten waarbij ik een museum kan bezoeken? Het paleis op de dam hebben we al helemaal besproken, dus dat mag niet meer. Of een bepaald gebouw/kerk?
|
Citaat:
|
Vraagje, staat daar nou dat je in 5 havo zit? :o
|
Citaat:
|
Ok bedankt voor t idee! Leuk! Ja, ik zit in 5Havo, dusss??!!
|
Citaat:
Ik wist niet dat KCV op de havo gegeven werd. :) Zie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=619511 :) |
De mythologische verwijzingen uit the matrix 1, 2 en 3 plukken...
Ik kan je vertellen daar schrijf je aardig wat pagina's over vol, want er zijn er heel wat meer dan je denkt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |