![]() |
Kun jij 'uil' zeggen?
Goedenavond :),
Ben jij in staat 'uil' te zeggen, in het Algemeen Nederlands? Ik doel dan écht op 'uil', dus niet 'eul', 'èèl', 'uillll' of iets anders dat door lexicale veranderingen niet meer echt als 'uil' klinkt. Ik heb hier in Twente al een groot aantal mensen kwaad gemaakt met deze vraag, maar het is niet lullig bedoeld tegenover diegenen die het niet kunnen, hoor. :) 'Uil'. *kan het :cool:* |
Ik denk van wel. :cool:
|
ik ken ut maar wil het nie kenne
|
ik hou het gewoon op eual
|
ik kan het als het moet. Maar meestal spreek ik het te snel uit, en vervormd het dus een beetje. Heb ik verder geen problemen mee.
|
Volgens mij kan ik dat wel.
|
Ik gebruik wel een 'dikke l', terwijl het eigenlijk met een wat zachtere l zou moeten.
En de ui klank? Sjah ik zou niet weten hoe hij anders zou moeten klinken. |
ja hoor, dat kan ik wel :)
|
Uil :)
sommige mensen hebben ook moeite om Paul uit te spreken... |
Ja.
|
Nope, dat wordt iets van Eu-ui-i-l...
|
Ongeveer.
|
Ja.
|
Nee...:o
Tenminste ik spreek wel gewoon ABN maar dat bedoel je denk ik niet. Ik met mijn stomme zachte géééééé... :( Uil, Paul en Roel klinken ook raar schijnt :rolleyes:... |
Nee. Bij mij is het uiól. Die L lukt gewoon niet :|
|
Ja.. lijkt me wel.. maar het klinkt dan zo overdreven en raar.
|
Een beetje, het klinkt wel raar
|
Nu ik er op begin te letten klinkt het toch wel erg raar...
maar in principe kan ik het wel goed zeggen hoor :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
tuurlijk kan ik dat :D
|
Denk dat het me wel lukt. :cool:
|
euh neej
|
Ja... althans; ik denk het te kunnen, maar ik zou niet eens weten wat de juiste uitspraak van het woord 'uil' is
Ik zal het eens aan iemand vragen of ik het vreemd uitspreek, maar naar mijn weten spreek ik het gewoon uit. |
Het is meer ui-(e)l, denk ik, maar ja, ik kan het. Ik dóe het echter meestal niet, dat wordt dus eul (met de 'eu' als in freule). :o
|
elk woord dat je 10 keer achter elkaar hardop uitspreekt klinkt raar en belachelijk. :o
|
Uil gaat moeilijk, maar uilskuiken gaat beter :s
|
Citaat:
|
ik wacht met smart op .wav filetjes
|
Ja, natuurlijk kan ik dat.
Duh. :s |
Citaat:
|
uiteraard kan ik het niet:D
Bij mij klinkt het meer als eul ofzo.. Paul is idd ook niet uit te spreken. En ja ook ik kom uit t schone twente:D |
Ik heb net ff getest: ik kan het (is bevestigd door m'n zusje :cool: ) En guess what: zij kan het niet :D :D :D Bij haar wordt het iets van "euwl" :p
|
Ik leef lekker in accentloos zeewolde :)
|
hier in ut dordts wor ut: /euwL/
maar ik kan ook uil zeggen |
Citaat:
|
ik zeg 'uiwl' ofzo.
|
Citaat:
de 'ui' is echt moeilijk :( |
Tja voor sommigen valt het tegen. Let erop dat je in het dagelijks leven meer AN gaat praten zou ik zeggen, oefen elke dag minstens 10 minuten lang met 'uil' zeggen, dan komt het allemaal wel weer goed. Een klasgenoot van me is nu ook bijna in staat 'uil' te zeggen (y). :p
|
ja ik heb het nu zo'n 20x gezegd en het gaat al een stuk beter :)
(verder praat ik trouwens al heel erg netjes nederlands hoor.. vind ik zelf..) |
Citaat:
|
Ik zou eigenlijk logopedist moeten worden, een gat in de markt. (y)
|
Ik kan 'uil' zeggen.
|
ja geen moeite mee...
|
Kan maar doe het niet.
|
ja
Mn vader zegt echt uilllllllllllllllllllllll net zoals Paullll |
,,Uil"
look, I said it :p volgens mij praat ik trouwens gewoon ABN. alleen is mijn 'r' soms wat te bekakt :p praat overigens niet bekakt verder hoor :o :D |
Ja.. Snap niet echt wat er moeilijk aan is. Deed het de eerste keer al goed:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |