![]() |
benzineprijzen
hoi, ik heb een paar vragen over de benzineprijzen:
Op 1 juli 1997 werd de benzineprijs verhoogd. Wat is het doel geweest van de balastingmix die de oorzaak is geweest van de prijsstijging? Wat zijn grote voordelen van grote benzinestations en wat is de invloed hiervan op de benzineprijs? Waarom beconcurreren de bemnzinemaatschappijen elkaar met zegeltjesspaarsystemen en dergelijke en niet met de prijs? Alvast hartelijk BEDANKT!!! |
amela schreef op 06-11-2003 @ 11:28:
hoi, ik heb een paar vragen over de benzineprijzen: Op 1 juli 1997 werd de benzineprijs verhoogd. Wat is het doel geweest van de balastingmix die de oorzaak is geweest van de prijsstijging? Zoek dat lekker zelf uit Wat zijn grote voordelen van grote benzinestations en wat is de invloed hiervan op de benzineprijs? Schaalvoordelen. Allerlei "extra" service zoals toiletten schoonhouden is een stuk rendabeler als je veel klanten hebt. De kosten per liter benzine dalen dus, en de prijs van benzine zou daarom iets lager kunnen zijn Waarom beconcurreren de bemnzinemaatschappijen elkaar met zegeltjesspaarsystemen en dergelijke en niet met de prijs? Ten eerste, maar dat wil je leraar(es) vast niet horen, omdat het een publiek geheim is dat er prijsafspraken zijn. Ten tweede, omdat de klant indifferent staat tegen het "merk" benzine. Benzine van Shell is in ogen van de klant hetzelfde als benzine van Texaco, en de grote spelers beseffen heel goed dat een prijzenoorlog op het gebeid van benzine nooit winnaars aan hun kant zal kennen. Alleen de consument zou ermee gebaat zijn. Maar als je je niet door prijszetting kunt onderscheiden, en je product niet te onderscheiden is van dat van de buurman, hoe trek je dan (vaste) klanten? Door rare systemen te bedenken, waarbij veel tanken bij 1 bedrijf beloond wordt. |
Deze vraag is ook al heel erg vaak gesteld hier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nare man pest mij. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:evil:
|
Er zijn idd al meerdere topics over geweest (ik heb er zelfs een geopend). Op de eerste pagina staan er al 2, als je de zoekmachine gebruikt zal je zeker weten meer topics hierover vinden.
Dit topic is bijvoorbeeld ook erg handig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05. |