Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Eendenborstfilé met??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=653690)

Choke 06-11-2003 16:54

Eendenborstfilé met???

K wil gaan koken voor me vriendin :D we hebben binnenkort 1,5 jaar..
k heb al wat in gedachte: als voorgerecht wil ik carpatio maken.. (met alles erop en eraan, parmesaanse kaas, pijnboompitten :) ) daarna wil ik eendenborstfilé maken als hoofdgerecht, maar wat kan ik daarbij doen? kwas aan het denken aan van die belgische frieten met sla maar kweet niet of dat een goed idee is?? en toetje heb ik ook al.. iets met bitterkoekjes en perzik.. :D
maar.. weet iemand wat ik bij de eendenborst kan doen???

Volkert v.d. G. 06-11-2003 16:59

Bah, je lijkt wel een moordenaar.

Ben ik nu hypocriet?

Moonshine 06-11-2003 17:34

Citaat:

Volkert v.d. G. schreef op 06-11-2003 @ 17:59:

Ben ik nu hypocriet?

*kijkt naar de nick en barst in lachen uit om dit antwoord :D*

Maar ontopic: ik heb geen flauw idee, want ik heb dat nog nooit gegeten. Misschien dat je iets op internet of in een kookboek kunt vinden? Van die 'standaarddingen' als friet en sla doen het altijd wel goed, dus als je niks kunt vinden, is dat altijd een optie. Succes met koken in ieder geval (y)

Choke 06-11-2003 17:36

Citaat:

Moonshine schreef op 06-11-2003 @ 18:34:
*kijkt naar de nick en barst in lachen uit om dit antwoord :D*

Maar ontopic: ik heb geen flauw idee, want ik heb dat nog nooit gegeten. Misschien dat je iets op internet of in een kookboek kunt vinden? Van die 'standaarddingen' als friet en sla doen het altijd wel goed, dus als je niks kunt vinden, is dat altijd een optie. Succes met koken in ieder geval (y)

kzal eens gaan kijken op internet ja..
bedankt (y) :)

mandarijn 06-11-2003 21:25

ten eerste: het is carpaccio:pik heb een recept in mn schoolrecepturen gevonden, kijk maar of je er niets mee kan...:)

gebakken tamme eendenborst personen: 4
grondstoffen:
- tamme eendenborst (4 x 175 gram)
- zout
- peper

-prepareer de eendenborst (prepareren = voorbewerken) (het vet wordt met een scherp mes in een visnet decoratie gesneden, pas op dat je niet in het vlees snijd! alleen het vet snijden)
-assaisoneer de eendenborst met peper (assaisoneren = op smaak brengen)
-leg de eendenborst met de vetzijde in een hete sauteuse (koekenpan) goudbruin (het vet bakt uit en je hoeft dus geen extra boter of vet te gebruiken)
-draai de eendenborst om en sauteer (bak) de vleeszeide eveneens bruin
-neem het vlees uit de sauteuse en leg deze op de vetzijde en plaats ze in een hete oven (180graden) (hierdoor rust het vlees en kunnen we het vlees op de juiste gaarheid krijgen (rosé) tevens blijven hierdoor de vleessappen beter in het vlees tijdens het trancheren aan tafel)
-neem de eendenborst uit de oven en assaisoneer deze met zout
dresseer de eendenborst p[ een hete schaal

ik hoop dat het een beetje leesbaar en duidelijk is, ik heb het ook maar over getypt:o

Choke 06-11-2003 21:37

Citaat:

mandarijn schreef op 06-11-2003 @ 22:25:
ten eerste: het is carpaccio:pik heb een recept in mn schoolrecepturen gevonden, kijk maar of je er niets mee kan...:)

gebakken tamme eendenborst personen: 4
grondstoffen:
- tamme eendenborst (4 x 175 gram)
- zout
- peper

-prepareer de eendenborst (prepareren = voorbewerken) (het vet wordt met een scherp mes in een visnet decoratie gesneden, pas op dat je niet in het vlees snijd! alleen het vet snijden)
-assaisoneer de eendenborst met peper (assaisoneren = op smaak brengen)
-leg de eendenborst met de vetzijde in een hete sauteuse (koekenpan) goudbruin (het vet bakt uit en je hoeft dus geen extra boter of vet te gebruiken)
-draai de eendenborst om en sauteer (bak) de vleeszeide eveneens bruin
-neem het vlees uit de sauteuse en leg deze op de vetzijde en plaats ze in een hete oven (180graden) (hierdoor rust het vlees en kunnen we het vlees op de juiste gaarheid krijgen (rosé) tevens blijven hierdoor de vleessappen beter in het vlees tijdens het trancheren aan tafel)
-neem de eendenborst uit de oven en assaisoneer deze met zout
dresseer de eendenborst p[ een hete schaal

ik hoop dat het een beetje leesbaar en duidelijk is, ik heb het ook maar over getypt:o

haha, k weet hoe ik eendenborst maak :) maar wat zal ik erbij doen???? :D Trouwes.. toch bedankt hoor!!! (y)

mandarijn 06-11-2003 21:57

Citaat:

Choke schreef op 06-11-2003 @ 22:37:
haha, k weet hoe ik eendenborst maak :) maar wat zal ik erbij doen???? :D Trouwes.. toch bedankt hoor!!! (y)
ohja:o
ik zou geen aardappels fritiren of bakken, want dan wordt alles gebakken, dat is zonde
aardappels poffen is ook lekker:) sausje van creme fraise en kruiden oid?
en iets van een salade ja:)

Southraider 07-11-2003 23:35

Eendenborst met rode port saus
met venkelpuree en paksoy

dat is een mogelijkheid :o

funkypunk 08-11-2003 01:20

geen patat, zit je met zo'n vette mond romantisch te dineren, dat was immers de opzet.
wat idd lekker erbij zou zijn is gepofte aardappel
ander ideetje; couscous, erg lekker, mits goed klaargemaakt
maar ik heb vertrouwen in je, want je maakt ook al eendenborst

Reverend 08-11-2003 01:43

een extra -t, en zonder de accent égu

funkypunk 08-11-2003 11:20

Citaat:

ReV3rEnD schreef op 08-11-2003 @ 02:43:
een extra -t, en zonder de accent égu
moehahaha :p

mandarijn 08-11-2003 14:02

Citaat:

Southraider schreef op 08-11-2003 @ 00:35:
Eendenborst met rode port saus
met venkelpuree en paksoy

dat is een mogelijkheid :o

velkelpuree iehl:p

Auntie M 08-11-2003 14:20

aardappelpuree, rode kool met appeltjes of gegrilde groente (paprika, uien, courgette, aubergine etc.)

testout.com 08-11-2003 15:09

Citaat:

Ben ik nu hypocriet?

:D

testout.com 08-11-2003 15:09

eendeborst . in frankrijk heb ik er altijd friet in spek bij . en boontjes is spek . :eek: (y)

Overjoyed 08-11-2003 15:12

Citaat:

moordenaar

nare man 08-11-2003 15:14

:rolleyes:

Southraider 09-11-2003 12:00

Citaat:

mandarijn schreef op 08-11-2003 @ 15:02:
velkelpuree iehl:p
das lekker hoor als je het goed maakt :p

Nattigheid 10-11-2003 17:50

kijk op internet, of zoek een kookboek op waar gerechten in staan. je kan praktisch alles eten bij eendenborstfilé, t is alleen t leuks als je iets maakt wat er 'echt' bij hoort.

*nutteloos;)*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.