Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Trouwen in Turkije (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=653773)

AngelaSchmits 06-11-2003 17:59

Trouwen in Turkije

Weet iemand misschien wat trouwen in Turkije inhoudt? Als je daar trouwt als Nederlands meisje met een Turkse jongen, ben je dan voor de wet getrouwd of voor het geloof? En is het huwelijk hier in Nederland "geldig"? Weet iemand hier iets meer vanaf?

Tuinkabouter !! 06-11-2003 18:04

Lijkt me niet gezond voor je als je ooit gaat scheiden...ze hebben dan nog wel eens de neiging de familieer hoog te houden

Grooveline 06-11-2003 18:05

Als die Turk een NL paspoort heeft dan zijn ze volgens de NL getrouwd denk ik. :confused:

Sarah 06-11-2003 18:40

Als je daar voor de staat trouwt, is het ook in Nederland geldig neem ik aan... en er is daar ook vast een huwelijksceremonie van het geloof, maar als je alleen die uitvoert dan ben je idd voor de Nederlandse wet niet getrouwt (maar ja, als je alleen voor de kerk trouwt in NL is dat ook niet wettelijk, je moet altijd daarna nog even naar t gemeentehuis)

Negrotiator 06-11-2003 18:48

Ben je suïcidaal ofzo? :eek:

Hihi nee dat meen ik niet hoor. Volgens mij is dat volledig geldig voor de wet. Ik denk dat je hier echter wel een kopie van de huwelijksakte moet aangeven of nog iets moet tekenen ofzo. :)

Aniken 06-11-2003 19:42

Misschien kun je hier wat mee.. Heb het niet doorgelezen eerlijk gezegd, maar dr zal vast iets nuttigs gezegd worden.

nare man 06-11-2003 19:50

Dat hangt er vanaf wat je onder geldig verstaat. Een in Frankrijk gesloten huwelijk is hier ook niet geldig ofzo, dat wordt beoordeeld naar regels van Frans recht. Als je naar Turks recht trouwt, ben je man en vrouw naar Turks recht. Dan regelt dat recht dus ook de gevolgen van bijvoorbeeld het verkrijgen van goederen, de gevolgen bij scheiding, etc.

In die zin verschilt een huwelijk naar Turks recht niet naar dat van Nederlands of Frans recht. Je moet denk ik alleen meer rekening houden met gebruiken van het land, maar dat heeft niets te maken met recht.

blueeyes_jochie 06-11-2003 20:03

Toch zou ik niet graag in Turkije willen trouwen.. De regels/ en of geloof is anders dan hier en zeker als vrouw heb je daar geen recht.. En ja ook als NL vrouw.. Als ik jouw was zou ik eerst alles goed onderhoren want ik heb verhalen gehoord.. En das niet leuk :(

Trueno 06-11-2003 21:49

ja je hoort zo vaak over Turkse jongens die het na 2 weken al over trouwen hebben en volgens mij alleen maar om naar Nederland te mogen komen voor een beter bestaan.

Verder weet ik er ook het fijne niet van hoor... ;)

maanmeisje17 09-11-2003 17:00

Ik geloof inderdaad ook wel dat dat in Nederland dan ook wettelijk is... en ik heb er verderest geen verstand van maar iets in mij zegt dat het niet slim is omdat het wel problemen zou kunnen opleveren al zou je ooit weer willen scheiden

Amazed 10-11-2003 19:40

Bel eens naar de Turkse ambassade in Amsterdam of de Nederlandse ambassade in Ankara... zij weten daar zeker een antwoord op.

Ik bedoel, ga je serieus af op de meningen van scholieren op een scholierenforum als het om zoiets belangrijks als het huwelijk gaat?

nare man 10-11-2003 19:47

Citaat:

Amazed schreef op 10-11-2003 @ 20:40:
Ik bedoel, ga je serieus af op de meningen van scholieren op een scholierenforum als het om zoiets belangrijks als het huwelijk gaat?
In case you hadn't noticed, niet iedereen is scholier. Het bellen van de Turkse ambassade is net zo onzeker. Alsof die gasten de beste juristen in dienst hebben.

BadlyDrawnGirl 11-11-2003 17:16

ik heb niets met turkije dus ook niet met trouwen in trutkeie, ik kan je niet helpen.

Ik zou bij je gemeente informeren...

Balance 11-11-2003 17:37

Citaat:

Trueno schreef op 06-11-2003 @ 22:49:
ja je hoort zo vaak over Turkse jongens die het na 2 weken al over trouwen hebben en volgens mij alleen maar om naar Nederland te mogen komen voor een beter bestaan.

Verder weet ik er ook het fijne niet van hoor... ;)

dan gaan ze ook echt in Turkije trouwen...

Omen 18-11-2003 21:13

Je gaat toch niet met een turk trouwen? (n)

Studentje 18-11-2003 21:15

In Turkije zijn kerk en staat bij mijn weten toch echt wel behoorlijk gescheiden, dus je zal dan voor de wet gertrouwd zijn, niet voor het geloof.

Omen 18-11-2003 21:16

Citaat:

Studentje schreef op 18-11-2003 @ 22:15:
In Turkije zijn kerk en staat bij mijn weten toch echt wel behoorlijk gescheiden, dus je zal dan voor de wet gertrouwd zijn, niet voor het geloof.
Dan moet ze een snor laten staan en een hoofddoek om. (y)

Studentje 18-11-2003 21:18

Citaat:

Omen schreef op 18-11-2003 @ 22:16:
Dan moet ze een snor laten staan en een hoofddoek om. (y)
Dit is wel een beetje een domme reactie, als in mijn quote staat dat kerk en staat gescheiden zijn.

Brutus 18-11-2003 21:41

Citaat:

DaLoverBoy schreef op 06-11-2003 @ 21:03:
Toch zou ik niet graag in Turkije willen trouwen.. De regels/ en of geloof is anders dan hier en zeker als vrouw heb je daar geen recht.. En ja ook als NL vrouw.. Als ik jouw was zou ik eerst alles goed onderhoren want ik heb verhalen gehoord.. En das niet leuk :(
hou gewoon je bek als je niet weet hoe t gaat daar

Brutus 18-11-2003 21:42

Citaat:

Amazed schreef op 10-11-2003 @ 20:40:
Bel eens naar de Turkse ambassade in Amsterdam of de Nederlandse ambassade in Ankara... zij weten daar zeker een antwoord op.

de turkse ambassade is in deventer

Omen 18-11-2003 21:43

Citaat:

Studentje schreef op 18-11-2003 @ 22:18:
Dit is wel een beetje een domme reactie, als in mijn quote staat dat kerk en staat gescheiden zijn.
ik dacht dat het allemaal moslims daar waren.

Studentje 18-11-2003 21:47

Citaat:

Omen schreef op 18-11-2003 @ 22:43:
ik dacht dat het allemaal moslims daar waren.
Een groot gedeelte is moslim. Maar dat betekent niet dat de regels die voor moslims gelden ook gelijk wetten worden.

En Turken zijn geen echte moslims. Kijk maar naar hun nationale drank :evil:

Louis Armstrong 19-11-2003 12:48

nou nou nou wat een vooroordelen alweer zeg (n)

idd de ambassade zal meer inlichtingen kunnen geven en als jij met jouw vriendje daar wil trouwen, gewoon doen ik wens je het allerbeste ermee, en als je op je huwelijk nog een leuke band wil dan mail je me maar ff

MissBi@tch 19-11-2003 15:56

ik denk idd dat het heel erg verstandig is de turkse ambassade in amsterdam te bellen... zij kunnen het precies uitleggen en ga aub niet meteen klakkeloos aannemen dat je vriend je precies kan vertellen hoe of wat als je in turkije trouwt, stel hij vergeet 1 belangrijk puntje aan je te vertellen ben je straks misschien vet genaaid als je daar trouwt!! dus vraag t eerst ff goed na aan mensen hier bij de ambassade (gewoon voor de zekerheid want je weet nooit of hij het je precies correct uitlegt, wie weet laten ze wat details achter daar in turkije :s)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.