![]() |
Van dag tot dag
Wanneer een slak
Z’n huis verliest Een vogeltje Z’n vleugels Of als een paard Een lijn verkiest Boven z’n trouwe teugels Wanneer een bij Niet vliegen wil Een goudvis Zich verveelt Zouden Die arme beesten Weten wat er scheelt? Ik hoop niet Dat ze weten Wat er mist In hun leven Want had je het Aan mij gevraagd Dan was ik stil gebleven.. Ik ben er eigenlijk niet zo tevreden over, sterker nog, eigenlijk schaam ik me dood om het te posten, maar ik doe het toch maar, omdat het al zo lang geleden is ;) Genesis |
Zo slecht vind ik het niet hoor :) . Je eerste strofe vind ik heel erg mooi, maar daarna wordt het wat minder. Ik vind het iets te veel voorbeelden, en je einde vind ik ook iets te simpel eigenlijk. Het loopt wel heel goed, en het komt niet gedwongen gerijmd over.
|
De 1e strofe vind ik ook de beste! :) Loopt wel lekker verder je gedicht, maar zoals lovetear zei, iets teveel voorbeelden denk ik.
|
Ik vind de eerste twee strofes echt prachtig... lezen heerlijk door, geweldige verwoording (y)! Daarna heb ik wel het idee dat er ineens een wending in het ritme zit; ik kan het ritme in de derde strofe niet meer zo goed volgen. Qua woordgebruik is ook deze strofe erg mooi, en op zich een goede afsluiter, maar het leest in de laatste strofe een beetje stroef. Mooie titel trouwens :)!
|
Whaha nu ik hem alweer een paar keer vaker heb gelezen, vind ik hem echt steeds slechter :D (n)
Maar toch bedankt voor de reacties ;) Het ritme in de laatste strofe is inderdaad iets anders, maar het loopt wel goed volgens mij. Zoals ik het lees moet er ook een verandering van ritme in zitten, anders klinkt het teveel alsof er nog een strofe moet komen.. Genesis |
Toch leuk hoor. :)
|
Helemaal niet slecht! Ik vind hem zelfs wel leuk. :) Alleen 1 opmerking: ik vind die hoofdletters zo storend. :s
|
I kinda like it :)
alleen de laatste strofe vind ik duidelijk minder.. en vooral de eerste vind ik erg leuk. de tweede strofe vind ik vooral leuk door de goudvis die zich verveelt :D > hm erg leuk verwoord en leest ook lekker... niet geniaal, wel gewoon leuk om te lezen :) beetje plint-achtig, vind ik... |
Hehe de reacties vallen nog weer mee ja :D thanks :)
Zo zie je maar dat smaken verschillen :o :p @Anneee: Die hoofdletters doet Word :o ;) Genesis |
ondanks dat ik het een waardeloos onderwerp vind, vindt ik het gedicht zelf heel gelaagd
|
hij is helemaal niet slecht, ik vind um eigenlijk heel erg leuk :o
|
Citaat:
|
Ik vind m super!! Niet te diepzinnig, redelijk simpel, geen moeilijke metaforen erin; wel de perfecte woorden.
Hij is echt heel erg goed! Ik vind trouwens dat elke zin met een hoofdletter hoort te beginnen, of het nou een nieuwe zin is of niet. Je leest er door heen, of dat doe je niet. Ligt aan jezelf. Niet aan of er een hoofdletter staat of niet. :) Supergedicht!! r |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |