![]() |
Als solist voor een heel orkest
Wie heeft hier ervaring mee?? Ik ga namelijk een soloconcert geven met orkest als begeleiding en ik vroeg me af of iemand ervaringen en/of tips voor me heeft :)
|
Luister naar opnamen van goede uitvoeringen. Probeer er achter te komen wat de componist met het stuk bedoelde en dus de articulatie te begrijpen en niet enkel alleen de noten van papier te spelen. En zorg ervoor dat je het stuk goed kent en beheerst.
Succes in iedergeval. Welk stuk is het eigenlijk? |
"Vlooienmars in Concerto"
|
probeer er zoveel mogelijk van jezelf in te leggen!!
Succes, je kunt het, het is leuk!(y) |
Gaaf !!! Ik zou het wel willen zien waar en wanneer is het?
Hmm tips.. ehm - goede voorbereiding - zelfvertrouwen - gewoon ervan genieten |
-rustig blijven.
-als je mensen niet durft aan te kijken, kan je je concentreren op 1 punt net iets boven een mensenhoofd. -vooral goede voorbereiding, mocht het fout gaan, inspiratie vermogen. -lol hebben van te voren. -zelfvertrouwen ook. -en weten, dat haast meer dan de helft van het publiek geen tot zeer weinig verstand hebben van muziekmaken, dus meestal horen ze niet eens een klein foutje. -en zelf denken dat je goed bent, want jij mag die solo doen en niet iemand anders. misschien domme tips,maar ze helpen wel. |
Zou ik ook best willen zien...(y)
|
wat speel je?
(lijkt me ook wel gaaf om een keer te doen trouwens, maar ik heb er niet het zelfvertrouwen/talent voor.) |
-heb vertrouwen in jezelf, je kan het, no matter what.
-wees ontspannen - speel voorjezelf, oftewel: speel zoals jij het mooi vind klinken. en de belangrijkste: onthoud datjij de enige bent die de muziek voor zich heeft staan, dus dat een foute noot écht niet meteen opvalt. jij bent ook maar een mens, en dus is een foutje mogelijk:) succes! *wat speel je eigenlijk?* |
Citaat:
Het gaat waarschijnlijk gebeuren tijdens het Hoekse Waard Festival in de laatste zaterdagavond van mei in de sporthal van Numansdorp (ligt vlakbij Rotterdam). Dan worden de orkesten die spelen beoordeeld door een jury (er spelen iets van 5 orkesten uit de Hoekse Waard, de winnaar krijgt de wisselbeker). Belangstellenden zijn altijd welkom :D:D Genieten ga ik zeker, het is toch een unieke ervaring. :cool: Ik vind het ook wel een eer dat ik het mag doen en dat ze me dus goed genoeg vinden :bloos: :s :eek: Het zelfvertrouwen heb ik er wel voor, zal wel zenuwachtig zijn maar het is wel een droom die uitkomt!!! (y) |
Cool, ik wens je alle succes toe :cool:
Misschien kom ik wel ff checken ik woon er niet zover vandaan namelijk ( rotterdam ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |