![]() |
2 gedichten ('Het Mysterie' & 'De Tijd')
Het Mysterie
Het mysterie van die dag Een vreemd en vaag gevoel Zo simpel als het was Die dag gaf mij een doel Het mysterie van die lach Jij liet hem aan mij zien Zo mooi en onverwacht Die lach verdient een tien Het mysterie van die stem Deed mij zo verbaasd staan Toen jij tegen mij sprak Die stem, daar denk ik aan Het mysterie van mijn hoofd Ik denk maar aan één ding Er gaat veel langs me heen Mijn hoofd die verder ging Verder dan ik wilde Veel verder dan verwacht Zo weinig nog gezien Maar al zo veel gedacht Ik weet niet hoe je bent En ken je nog maar pas Maar de indruk die ik kreeg Komt o zo goed van pas En ik ga verder vragen Wil weten waarnaar ik gis Wanneer ik dat te weten kom Weet ik echt of ik iets mis De Tijd Veel dagen zijn te monotoon Veel dagen brengen niets Veel dagen denk ik nergens aan Veel dagen een verlies De uren schieten snel voorbij De uren gaan zo vlug De uren waarin je niets doet De uren gaan niet terug Minuten staar ik voor me uit Minuten sta ik stil Minuten in de koude nacht Minuten voor ik ril Secondes blijven mij niet bij Secondes tikken snel Maar de seconde waarop ik jou zag Die seconde onthoud ik wél |
vooral de eerste is super (y)
|
Ik vind vooral je gevoel voor ritme heel erg goed; om het metrum zijn ze heerlijk om te lezen. De enige zin waar ik over struikel is 'deed mij zo verbaasd staan'. Hier struikel ik over de klemtoon die wordt gelegd op 'verbaasd', namelijk op de lettergreep 'ver'.
Qua inhoud en verwoording vind ik ze wat minder; soms een beetje standaard en wat te simpel. De opsomming in je tweede gedicht vind ik ook wat minder; het loopt op zich wel, maar ik vind het gedicht hierdoor een beetje saai worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26. |