![]() |
debat, doodstraf
hey mensen!
ik moet volgende week debateren in een uur Nederlands, over het invoeren van de doodstraf in Nederland. Nu vraag ik even jullie hulp. Wat zouden jullie voor en tegen argumenten kunnen zijn in dit debat? Ben je er voor of tegen, en zoja, waarom? :confused: (zit ik hier eigenlijk wel op een goed forum? :bloos: zo niet moet ie ff verplaatst worden) |
Citaat:
Het is een huiswerkvraag voor Nederlands, dus hoor het op het huiswerkforum moderne talen. :) |
de voordelen zijn:
dat diegenegeen moorden meer kan plegen de nadelen zijn je vermoord iemand (daar was ie in de eerste instantie voor gesrtaft) als diegene dood is is ie er vanaf als je degene echt wil straffen geef je m levenslang zodat ie kan nadenken over wat hij heeft gedaan. de familie van die moordenaar doe je ook veel pijn... want het kan toch je broer/zus/kind zijn tenminste dit is wat ik heb gehoord in een debat bij ons bij nederlands misshchien heb je er iets aan... |
Nog meer voor- en nadelen:
Voordelen: - je houdt cellen vrij voor mensen die in een cel moeten, - 't kost minder (? weet ik niet zeker hoor), Nadelen: - men kan er te laat achterkomen dat iemand onschuldig was, - slachtoffers schieten er ook niet echt iets mee op (ja, ze weten dat die persoon niet meer vrij komt, maar ze weten ook dat die persoon niet op dit moment in een cel zit zich rot te voelen). |
het is slim als je informatie van amnesty international vraagt. Een vriend van mij had dat ook gedaan en daar stonden argumenten voor in en dan een tegenargument van amensty. Oftewel je hebt er veel aan ;)
|
Citaat:
http://www.amnesty.nl/young-amnesty/.../doodstraf.pdf (let op: pdf bestand) |
hey,
die site is wel erg goed (y) dankjewel! |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |