![]() |
IDE connector
godsamme wat is dit nou weer voor ongein
heb ik net mn Maxtor hdd binnen ik blij in de kast knallen (merkwaardig detail: de schroef wil er niet meer uit maar wil nog wel vast) ok dus ik wil die ide kabel erin knallen en wat zie ik ipv al die puntjes zijn het opeens 2 lange horizontale strepen dus connector past niet wtf? dus moet ik nu een nieuwe halen ofzo? is die zooi bij iedere hd anders? |
Wat is anders dan je verwacht had? De (bijgeleverde) kabel of de schijf? Het zou een SCSI schijf/kabel kunnen zijn...
|
Citaat:
dr zat verder nix bij die kabel had ik al in de oude pc natuurlijk :) maxtor 120 gb 7200rpm 6y120mo 8mb sata (:eek:) is dat scsi? ik weet er niet zo heel veel vanaf eerlijk gezegd dus ik moet een scsi kabel halen? en wat als de 2e hd die er nog in zit wel ide is? kan dat wel samen dan? |
Dat is een S(erial) ATA schijf.
Een nieuw systeem (waarschijnlijk de vervanger van het IDE) Daarvoor moet je moederbord Serial ATA ondersteunen en als dat zo is heb je meestal bij je moederbord een SATA kabel gekregen. Kijk even of je mb sata ondersteunt, of post anders het merk en type van je mb |
Citaat:
en ik zie nergens sata staan dat wil dus zeggen dat ik een lul ben? |
Nee, je mb heeft inderdaad geen SATA.
Je kan of de harddisk omruilen voor een gewone ATA of je kan een SATA raid kaartje kopen en die in je systeem zetten. Zoiets: http://shop.informatique.nl/cgi-win/...i?M=I&A=565022 |
Citaat:
vraag me af of ik m terug kan sturen |
Er bestaan wel een soort van S-ATA > IDE verloopstekkertjes... mss dat ze er andersom ook zijn?
|
Omruilen of een SATA-controller kaartje kopen. De verkoper had je hierop trouwens wel mogen wijzen, want niet veel moederborden hebben nog SATA onboard. Ik zou hieraan refereren en een oplossing eisen.
|
Citaat:
niet zo vreemd dat ie niet gaat mailen of ik t wel zeker weet eigenlijk maja ik kan maandag pas bellen :( |
Koop dan een SATA kaartje voor €20 ofzo.
|
Citaat:
want als ik op pricewatch kijk dan verschillen ze gigantisch in prijs en ik weet ook niet of er nog verschillende types zijn |
Gewoon een SATA controller, de goedkoopste die je kunt vinden. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06. |