![]() |
Dream Theater - Train of thoughts
Aangezien deze cd al verkrijgbaar is via het illegale circuit word het maar tijd om te vragen... Wat vind men ervan ?
Ik zal eerlijk bekennen, ik heb hem zelf ook.. Ik zit nog te overwegen of ik hem wil komen.. De stijl is wat wilder aan het worden.. maar nummer 07 IN THE NAME OF GOD is in een woord geweldig.. 14 minuten lang genieten! Andere meningen graag! |
waarschijnlijk hetzelfde als de rest van dreamtheater, oersaai, langdradig, en muzikaal geweldig.....
|
train of thought my ass
heel #dt loopt er al maanden over te zeiken en blabla ToT en ik heb hem al wat legaal??? ja legaal cooool ik wil hem ook blablablablablabla en dankzij hen ben ik al voordat het album uit is helemaal klaar met wat er dan ook op zou kunnen staan |
Citaat:
|
Ach, ik koop hem wel als ik hem in de winkel zie staan :D
Heb afgezien van die allen studioalbums(waarvan 2 gekopieërd :o). Afgezien van Awake vind ik het allemaal lekkere albums :) |
Valt tegen, dat gepiel. Dit klinkt als pure stevige heavy metal! Dit heet geen prog meer?!
|
Ik begin dream theater met de dag meer te verafschuwen. Ben bang dat dit album daar weinig aan kan veranderen.
|
klopt, het dream theater gevoel is weg.
de dynamiek, het is wennen. |
het Dream Theater gevoel is weg? Wat een onzin zeg. Deze band verstaat als geen andere prog-band het vak om om technische metal in goeie songs te gieten, zonder dat het verzand in in eindeloos gepiel. In This Dying Soul komt nog een stukkie van The Glass Prison terug trouwens. Grapjurken. :p
Dit album heerst, lekker beuken a la Awake maar dan met de songs van nu. En ze gaan ook nog met hun tijd mee, klinkt lekker modern en ubervet. (y) Hoera voor Dream Theater dus. |
Citaat:
beuken a la Awake, awake is toch wel een stuk subtieler ! |
Citaat:
HAHAHAHAHAHAHA (y) |
Citaat:
En nee ik zie het niet per se als een logische opvolger, is dat nodig dan? Een goed album is een goed album. |
Citaat:
het is zeker een goed album !, maar zeker anders dan we gewend waren, gewoon vaak luisteren. |
keb maar 1 woord over voor train of thought: heppe :cool:
net zoals ik ook Frameshift (http://www.frameshift.progrockrecords.com/) wil hebben als het eind november uitkomt en ook de nieuwe ayreon wil hebben wanneer die eindelijk uitkomt, james labrie is koel :cool: |
Citaat:
Stratovarius ofzo ? |
hehehe Endless Sacrifice : 6:27
ANIMANIACS (y) en er zit gewoon een letterlijk stukje The Glass Prison riff in maha k vinnet echt een geniale cd (y) die ik ook nog gratis heb gehad van de cd winkel :cool: |
de bg vocals vind ik af en toe nogal dave mustainerig
en er zijn stukjes te erg maiden of te erg metallica maar verder gewoon geniaal |
Citaat:
en nummer 6 lijkt wel wat op orion van metallica |
Citaat:
eerst was het images & words - metropolis part 1 toen een tijdje later kwam metropolis part 2 toen begon 6doit met hetzelfde statische gekraak en nou weer een soort van TGP reprise weeeehhhhh ik hou van dream theater :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
iig ik vraag me af waarom mike portnoy zo'n hekel aan zijn vader heeft :confused: |
ghehe oh ook begint as i am hoe losing time/grand finaly geeindigd was :o :cool:
|
kheb hem eindelijk, en kmoet zeggen dat ik hem erg tof vind :D
Lekkere nummers om mee te stromen op de golven der muziek(y) |
ik kan nix anders zeggen dan dat ik dit echt een heel goed album vind :) Ik draai em helemaal kapot, en dat instrumentele nummer is gewoon heerijk om naar te luisteren. Die bas erdoor heen is ook erg mooi, en Petrucci arpeggio't er weer op los in zijn solos :)
Het was wel even wennen, het is idd weer een iets andere stijl, maar hij's (y) Ook LaBrie zijn stem vind ik een stuk aangenamer nu :) |
Wat is arpeggio?
(sorry, ben muziekanalfabeet :s ) |
Op en neer gaan van toonhoogte en dat spelen...
http://www.henkhaverhoek.nl/img/oefe.../arpeggios.gif als je notenschrift snapt :) |
Citaat:
oh w8, kijk: The following is from a recent IRC chat with MP: [AgentCooper] I was wondering whom the lyrics of Honor Thy Father were directed at? They seemed quite brutal, and personal. [Portnoy] Let me clear this up right now.... [Portnoy] It is NOT directed at my father, Howard Portnoy...we have a GREAT relationship and I love him dearly... [Portnoy] It is aimed directly at somebody else in my immediate family.... [Portnoy] If you take the key word from the title as well as the key word from the bridge (Crooked _____), you can figure out who it was written for... [note: he means 'step father'] [Portnoy] I've never been ghood at writing love songs, so i decided to write a HATE song!!!! (bron: www.dtfaq.com, die lui hebben vaak contact met de leden van D.T. voor fan-vragen enzo :)) |
Godzijdank bevat dit album een stuk meer bezieling dan 6 Degrees. Het klinkt zowaar enigzins samenhangend, functioneel technisch, dus. Met hun voorgaande album bekroop mij zo nu ende dan het idee naar een band te luisteren die slechts, muzikaal gezien, zo bizar mogelijk wil doen, louter vanwege het bizarre.
Train of Thought daarentegen zet een dijk van een geluid neer, wat toegankelijker en nog belangrijker, wat geloofwaardiger. Het pakt, zonder mijns inziens in te boeten aan genialiteit. Mijn vertrouwen in Dream Theater is weer een stukje gegroeid. |
Citaat:
|
Ik heb net iets van 3 min gehoord... ik ga em zo halen... volgens mij wordt dit 1 van de beste dream theater cd's ooit. Ik houd nl wel van een beetje harder en duisterder.
|
Citaat:
|
Citaat:
[edit] en een conceptalbum maken is allang al niet meer origineel :rolleyes: [/edit] |
Citaat:
|
Citaat:
|
een van de beter albums van DT
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
The Who - Tommy (en vele anderen) The Kinks - Schoolboys In Disgrace The Moody Blues - Days of Future Passed Emerson Lake & Palmer - Tarkus Dave Greenslade - From The Discworld Camel - Snow Goose Kiss - Music From The Elder Yes - Tales From Topographic Oceans Rush - 2112 Queensr˙che - Mindcrime Marillion - Misplaced Childhood David Bowie - The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars Rush - Hemispheres Marillion - Brave Gentle Giant - Three Friends Hawkwind - The Chronicle of the Black Sword Ayreon - Into the Electric Castle The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band need i go on? neen een conceptalbum is niet origineel meer anno 1999 |
Citaat:
stel ik de vraag: wat is de defenitie van een conceptalbum ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en trouwens, als je ze daarom origineel vindt heb je wederom pech, want dat was ook allang gedaan en nou heb ik geen zin meer om een heel lijstje neer te zetten |
Citaat:
ik denk even dat jij iets heel anders bedoelt dan ik. |
Citaat:
een conceptalbum is gewoon een album waarop elk nummer over 1 en hetzelfde onderwerp gaat, meestal dus een album waarop een verhaal verteld wordt en dat jij vindt dat dat dan 1 lang muziekstuk zou moeten zijn heeft niks met de definitie van een conceptalbum te maken en ik denk dat jij maar eens naar wat meer muziek moet gaan luisteren als jij denkt dat Dream Theater het toppunt van originaliteit is |
Citaat:
je kan altijd wel een lijn trekken en zeggen dat het over hetzelfde gaat, vind dat wel ver gaan. en ik zeg niet DT het toppunt van originaliteit is, het album metropolis 2 vind ik origineel, vernieuwend destijds, met veel diepgang. muziek is niet zo origineel meer. dat een conceptalbum niet origineel is anno 1999, ok, maar ik heb het dan wel over een goede en dat is wat ik zeggen wil en als je dat niet begrijpt, dan zegt dat meer over jouw dan over mij. ik heb het dus over de manier waarop en het niet brengen van zo een album, snappoe ? |
Citaat:
JIJ zei dat een conceptalbum in 1999 origineel was dat was je zei en niet wat je nu zegt en ik vind heus wel dat SFAM een geweldig album was, maar k zou niet willen zeggen dat het ORIGINEEL was en DAT was wat jij zei nu draai je alles om |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25. |