Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Algemeen dreads-topic deel 5 alweer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=654716)

WishfulDreaming 07-11-2003 17:35

Algemeen dreads-topic deel 5 alweer

dit is vier
Klets maar door (y)

regardless 07-11-2003 20:00

okee..
nog een keer mijn vraag: op dat verf pak staat dat je 3 dingen bij elkaar moet gooien ofzo.. is dat ook zo als je dreads hebt?

Qamra 08-11-2003 07:47

Volgens mij moet je niet die conditioner gebruiken..

mypinkpumps 08-11-2003 08:16

Indd niet.
Conditioner :nono:

regardless 08-11-2003 09:08

okee thanx!

drezzz 08-11-2003 10:18

verder kan je verf beter langer laten zitten dan op de verpakking staat (Bij dreads pakt de verf meestal slechter, omdat de verf echt in de dread moet trekken, en het helpt het klitten van de dread)

Shitty_Chicken 08-11-2003 12:35

Lalala.
'k Heb gisteren (na 2 maandjes) mn draadjes gewassen :)
En oew, ze ruiken zoooo lekker :)
Heb speciale dreadsshampoo gebruikt, en ze zijn niet uit elkaar (tenmintse niet heel erg) ze zijn niet veel pluiziger alleen ze zijn wel veel zachter :/

Qamra 08-11-2003 15:06

Citaat:

drezzz schreef op 08-11-2003 @ 11:18:
verder kan je verf beter langer laten zitten dan op de verpakking staat
Is dat niet slecht voor je haar dan?

regardless 08-11-2003 17:01

Citaat:

Qamra schreef op 08-11-2003 @ 16:06:
Is dat niet slecht voor je haar dan?
het haar in de dreads is al dood toch?
dus zo veel slechter kan het niet

mypinkpumps 08-11-2003 23:29

Hoe slechter voor je haar hoe beter voor de dreads :cool:
Schijnt.. Klopt ook wel volgens mij.

Qamra 09-11-2003 07:25

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 09-11-2003 @ 00:29:

Tot op het moment dat je haar het begeeft en je dreads gaat verliezen.. :p

dreadmanneke 09-11-2003 11:45

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 09-11-2003 @ 00:29:
Schijnt.. Klopt ook wel volgens mij.

Je haar kan op een gegeven moment zo naar de kloote zijn dat het bij het minste geringste af brokkelt, en dat is zeer geen goede zaak.

Yfkuhhh 09-11-2003 13:36

hey, ik had een vrraag...
kan je ook voor een avond ofzo,
zelf een soort van dreads maken,
zonder dat je naar de kapper ofzo moet?
zo ja..hoe??? lijkt me namelijk tof..
Ik vind zoiezo dreads wel leuk,
maar voor een lange tijd niet...
hopelijk reageert iemand... :D
Nou bedankt alvast, kusje Yfke

Shitty_Chicken 09-11-2003 13:42

Citaat:

Yfkuhhh schreef op 09-11-2003 @ 14:36:
hey, ik had een vrraag...
kan je ook voor een avond ofzo,
zelf een soort van dreads maken,
zonder dat je naar de kapper ofzo moet?
zo ja..hoe??? lijkt me namelijk tof..
Ik vind zoiezo dreads wel leuk,
maar voor een lange tijd niet...
hopelijk reageert iemand... :D
Nou bedankt alvast, kusje Yfke

dreads topic 4
laatste pagina :p

Yfkuhhh 09-11-2003 13:47

thankz alot.. waar ken ik die topic vinden??? :D

Shitty_Chicken 09-11-2003 13:52

Citaat:

Yfkuhhh schreef op 09-11-2003 @ 14:47:
thankz alot.. waar ken ik die topic vinden??? :D
*dat topic toch?*
met de zoekfunctie!
of klik in de eerste reply om dat is 4.

Yfkuhhh 09-11-2003 14:06

haha, sorry ik ben hier pas net lid van..
en ja ik maak soms spelfouten... :S
sorry! :D niet iedereen is perfect...
in ieder geval erg bedankt,
staat veel over in dat 4e topic :)
thankz, xxxjus

Yfkuhhh 09-11-2003 14:17

ik weer, laatste vraag..
wat heb je nou allemaal nodig voor 1-dags-dreads te maken...
en hoe moet je touperen, heb je daar nog een speciale kam voor nodig... hopelijk vraag ik niet te veel. :D -xxx- Yfkjuh

Shitty_Chicken 09-11-2003 14:32

Citaat:

Yfkuhhh schreef op 09-11-2003 @ 15:17:
ik weer, laatste vraag..
wat heb je nou allemaal nodig voor 1-dags-dreads te maken...
en hoe moet je touperen, heb je daar nog een speciale kam voor nodig... hopelijk vraag ik niet te veel. :D -xxx- Yfkjuh

hmm nodig:
gewone kam
wax/haarlak
elastiekjes/ kraaltjes (niet persee)

Hmm, touperen is tegen je haar in kammen zodat het gaat knopen..

Love,SweetLove 09-11-2003 14:37

hai. ik heb sinds kort vlechtjes. Van die vlechtjes waar meer dan de helft nephaar is. Het ziet er heel leuk uit vind ik alleen m'n hoofdhuid is zwaar ranzig. Ik mag het niet te vaak wassen dus ik d8 zou het misschien kunnen helpen om een dreadshampoo te gebruiken?Wat is het verschil precies tussen een dreadschampoo en een normale shampoo?

ik wil denk ik dreads laten zetten als ik m'n vlechtjes er uit heb. Maar wat is nou ongeveer de prijs om dreads te laten zetten? En hoe lang blijven ze dan ongeveer goed? En staat het bij iedereen?

alvast thnx:)

Ramble On 09-11-2003 17:57

Citaat:

Love,SweetLove schreef op 09-11-2003 @ 15:37:
hai. ik heb sinds kort vlechtjes. Van die vlechtjes waar meer dan de helft nephaar is. Het ziet er heel leuk uit vind ik alleen m'n hoofdhuid is zwaar ranzig. Ik mag het niet te vaak wassen dus ik d8 zou het misschien kunnen helpen om een dreadshampoo te gebruiken?Wat is het verschil precies tussen een dreadschampoo en een normale shampoo?

ik wil denk ik dreads laten zetten als ik m'n vlechtjes er uit heb. Maar wat is nou ongeveer de prijs om dreads te laten zetten? En hoe lang blijven ze dan ongeveer goed? En staat het bij iedereen?

alvast thnx:)

Volgens mij kun je je eigen haar (dus ook hoofdhuid) gewoon met normale shampoo wassen. Dreadshampoo bevat geen conditioners of ander spul dat in je dreads blijft hangen en het vervilten niet bevordert. Dit heb jij niet nodig.

Bij de kapper dacht ik iets van 200 euro, ligt ook een beetje aan je lengte. Je kunt ook door vrienden laten zetten of iemand van dit forum. Als het goed is blijven ze voor altijd goed ;)
Of het staat weet ik niet, ik vind het bij de meeste mensen wel goed staan.

drezzz 09-11-2003 18:05

http://www.roadrunnerrecords.nl/foto...s/Img_0330.jpg

Mijn dreads op de roadrage tour (dat hoofd achter die arm (niet mijn arm))

Yfkuhhh 09-11-2003 18:56

koewl!

Firefly 09-11-2003 20:58

Citaat:

regardless schreef op 08-11-2003 @ 18:01:
het haar in de dreads is al dood toch?
dus zo veel slechter kan het niet

Nee joh, dat dood zijn van je haar valt best mee. (tot deze conclusie kom ik na het uit hebben gehaald van mn dreads - waar ik overigens nòg niet klaar mee ben-)
Ik liet altijd de verf er gewoon inzitten (dus helemaal niet uitspoelen), maar dat kwam meer omdat ik felle kleuren verf had en die bleven zo langer fel
Als je een gewone 'natuurlijke' kleur verf hebt, zou ik het niet doen. In tegenstelling tot ontkleuring is verf volgens mij juist niet goed voor je dreads. (houdt het vervilten tegen) + idd GEEN conditioner gebruiken (maar die hoefde je sowiezo al niet door het mengsel heen te doen)

pillbox tales 09-11-2003 23:36

Citaat:

Firefly schreef op 09-11-2003 @ 21:58:

Ik liet altijd de verf er gewoon inzitten (dus helemaal niet uitspoelen)

waarom krijg k hier hele vieze ideeën mental pictures bij?

Qamra 10-11-2003 07:35

Citaat:

Nirvanaat schreef op 09-11-2003 @ 18:57:
Volgens mij kun je je eigen haar (dus ook hoofdhuid) gewoon met normale shampoo wassen. Dreadshampoo bevat geen conditioners of ander spul dat in je dreads blijft hangen en het vervilten niet bevordert. Dit heb jij niet nodig.

Idd, gewoon zorgen dat je vlechtjes niet nat worden.

Vlechtjes in een staart in een hand houden, kop onder de douche (en vlechtjes erbuiten dus ;)), beetje laten uitdruipen. Vlechtjes weer loslaten en je hoofdhuid wassen met je vingertoppen (en shampoo natuurlijk). Uitspoelen doe je hetzelfde als hoe je je haar nat hebt gemaakt..

Aan de lucht laten drogen, niet gaan rossen met een handdoek.

Gadje 10-11-2003 20:45

bij deze wie wil dreads bij mij zetten,
en is daarvoor bereid om naar brabant te komen???
en het liefst in het weekend/vakantie
(ov :) )
pm mij maar ofzo

mypinkpumps 11-11-2003 16:19

Citaat:

dreadmanneke schreef op 09-11-2003 @ 12:45:
Je haar kan op een gegeven moment zo naar de kloote zijn dat het bij het minste geringste af brokkelt, en dat is zeer geen goede zaak.
Ja, naja, bij wijze van spreken knullie :p

dreadmanneke 11-11-2003 17:16

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 11-11-2003 @ 17:19:
Ja, naja, bij wijze van spreken knullie :p
:p

mypinkpumps 11-11-2003 17:25

Een vriendin van mij heeft nu het probleem dat sommige plekken kalig worden. Doordat ze bijvoorbeeld te strak indraait :| Ieh!

En vraagje;
Ik heb het probleem dat mijn dreads aan de bovenkant (dus naar mijn hoofdhuid toe) steeds dunner worden.. Dus de bovenkant is dunner dan de onderkant van de dread. Het is niet bij alle dreads zo maar wel bij een aantal en het irriteert (n) Weet iemand waardoor dit komt en hoe je dit kan vermijden/veranderen?

ZerO 11-11-2003 17:54

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 11-11-2003 @ 18:25:
Een vriendin van mij heeft nu het probleem dat sommige plekken kalig worden. Doordat ze bijvoorbeeld te strak indraait :| Ieh!

En vraagje;
Ik heb het probleem dat mijn dreads aan de bovenkant (dus naar mijn hoofdhuid toe) steeds dunner worden.. Dus de bovenkant is dunner dan de onderkant van de dread. Het is niet bij alle dreads zo maar wel bij een aantal en het irriteert (n) Weet iemand waardoor dit komt en hoe je dit kan vermijden/veranderen?

Ik ken het (n) heb hetzelfde probleem. Ik zet gewoon knopen in mijn dreads mjha dat is ook niet altijd even mooi.
Ik vind ze zo breekbaar uitzien en ik weet ook niet hoe het komt.
Wat ik wel heb gemerkt is toen ik op vakantie was en veel in zee heb gezwommen gingen mijn dreads aan de bovenkant mooi dreaden en ze waren dik en nu krijg ik weer dunne dreads aan de bovenkant...

the exploding boy 11-11-2003 18:11

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 11-11-2003 @ 18:25:

En vraagje;

Dreads over je hoofdhuid in rondjes draaien. dan krijgt je dread gewoon een dikke uitgroei.

regardless 11-11-2003 18:59

Citaat:

the exploding boy schreef op 11-11-2003 @ 19:11:
Dreads over je hoofdhuid in rondjes draaien. dan krijgt je dread gewoon een dikke uitgroei.
ja dat heb ik dus ook .. dat dikke is getoupeerd en dus word het voller.. maar ik dreat dat daar bij die hoofdhuid ook bij door rondjes te draaien.. maar toch blijft het daar dunnner dan de rest van de dread

Ramble On 11-11-2003 20:00

Citaat:

regardless schreef op 11-11-2003 @ 19:59:
ja dat heb ik dus ook .. dat dikke is getoupeerd en dus word het voller.. maar ik dreat dat daar bij die hoofdhuid ook bij door rondjes te draaien.. maar toch blijft het daar dunnner dan de rest van de dread
Bij mij werkte dat de vorige keer wel. Ik hoefde niet eens zolang rondjes te draaien voor het ging dreaden en ik deed er daarna gewoon een elastiekje omheen.
Deze keer heb ik het nog niet hoeven doen, kheb ze pas 2 weken en het is nu echt goed getoupeerd tegen mn hoofdhuid aan. Bij een paar dreads was er wel een beetje uitgroei zichtbaar en die heb ik geknoopt, ze gingen er niet raar door zitten ofzo en ik vind het niet zo erg als de dread er iets lelijker door wordt, ze worden er tenminste wel steviger door (y)

mypinkpumps 11-11-2003 21:58

Ik wil foto! :o

Zijn het er nu precies 25 geworden?

the exploding boy 12-11-2003 08:44

Citaat:

regardless schreef op 11-11-2003 @ 19:59:
ik weet niet hoelang je zo ronddraaid, maar ik doe het iedere dag wel opnieuw met dezelfde dread, pas na een tijdje wordt ie dan dikker, maar bij mij werkt het prima.

drezzz 12-11-2003 11:20

Als je teveel ronddraaid echter kan het af gaan breken (omdat het langs je hoofdhuid schuurt)

the exploding boy 12-11-2003 14:26

Citaat:

drezzz schreef op 12-11-2003 @ 12:20:
Als je teveel ronddraaid echter kan het af gaan breken (omdat het langs je hoofdhuid schuurt)
als je het op een normale manier doet niet hoor. je haar kan nog wel wat hebben. naja mijne dan. mensen die gaan lopen raggen met hun dreads over hun hoofd......ja dat is minder slim

Ramble On 12-11-2003 14:52

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 11-11-2003 @ 22:58:
Ik wil foto! :o

Zijn het er nu precies 25 geworden?

hihi :o uhm tsja ik heb geen digicam of webcam of zoiets dergelijks maar kben toevallig vandaag wel door mensen op de foto gezet dus als ze die ontwikkelt hebben zal ik gaan scannen :p

het waren er na het zetten 20 en heb de dagen erna nog een paar in tweeën/drieën gesplitst omdat die door de dikte en verschillende lengtes in 1 dread uit zichzelf al een beetje in tweeën vielen. het zijn er nu geloof ik iets van 27

iesje 12-11-2003 15:15

hai!
uhm, ik heb mijn dreads nu 1 maand en ik heb echt zwaar de behoeft ze te wassen:| mag dat al na 1 maand of moet ik braaf wachten? (word helemaal gek van die jeuk en m'n gigantisch ranzige hoofdhuid:|)

Ramble On 12-11-2003 15:21

Citaat:

iesje schreef op 12-11-2003 @ 16:15:
hai!
uhm, ik heb mijn dreads nu 1 maand en ik heb echt zwaar de behoeft ze te wassen:| mag dat al na 1 maand of moet ik braaf wachten? (word helemaal gek van die jeuk en m'n gigantisch ranzige hoofdhuid:|)

Welcome to the club! ;) en ik heb ze pas twee en halve week.

Volgens mij moeten we toch echt braaf wachten (na 2 maanden kan het wel).

Ik heb geprobeerd met een nat washandje mn hoofdhuid iets schoner te maken maar dat helpt ook niet.

Iig, ik leef met je mee qua jeuk!

iesje 12-11-2003 16:00

Citaat:

Nirvanaat schreef op 12-11-2003 @ 16:21:
Welcome to the club! ;) en ik heb ze pas twee en halve week.

Volgens mij moeten we toch echt braaf wachten (na 2 maanden kan het wel).

Ik heb geprobeerd met een nat washandje mn hoofdhuid iets schoner te maken maar dat helpt ook niet.

Iig, ik leef met je mee qua jeuk!

dankje:) en dan ga je eindelijk een keer krabben, krijg je gelijk een lading vet en wax tussen je nagels:P maar voor de rest ben ik er toch wel heel blij mee!:D

is het trouwens raar dat er allemaal kleine stukjes haar zijn die gewoon uit de dreads gaan zegmaar? ik heb nu allemaal losse haartjes, wel jammer eigenlijk

Ramble On 12-11-2003 16:13

Citaat:

iesje schreef op 12-11-2003 @ 17:00:
dankje:) en dan ga je eindelijk een keer krabben, krijg je gelijk een lading vet en wax tussen je nagels:P maar voor de rest ben ik er toch wel heel blij mee!:D

is het trouwens raar dat er allemaal kleine stukjes haar zijn die gewoon uit de dreads gaan zegmaar? ik heb nu allemaal losse haartjes, wel jammer eigenlijk

Ja, idd dat talg tussen je nagels..ik probeer zo min mogelijk te krabben maar dat lukt ook niet echt :p Vorige keer dreads gebruikte ik geen wax en nu 2 keer per week en het jeukt even erg, dus daar ligt het ook niet aan (ik krijg trouwens geen wax tussen mn nagels als ik krab want dat zit niet op mn hoofdhuid).

Die kleine stukjes haar die eruit vallen heb ik als ik ze rol en als ik een elastiekje eruit haal bijv. Dat is idd raar :s

En bedoel je met losse haartjes de haren die uit je dread steken? Die kun je nl. met haaknaald terugstoppen schijnt (lukt mij niet trouwens) of je kunt ze om de dread draaien en dan elastiekje eromheen voor een tijd.

iesje 12-11-2003 17:10

Citaat:

Nirvanaat schreef op 12-11-2003 @ 17:13:
Ja, idd dat talg tussen je nagels..ik probeer zo min mogelijk te krabben maar dat lukt ook niet echt :p Vorige keer dreads gebruikte ik geen wax en nu 2 keer per week en het jeukt even erg, dus daar ligt het ook niet aan (ik krijg trouwens geen wax tussen mn nagels als ik krab want dat zit niet op mn hoofdhuid).

Die kleine stukjes haar die eruit vallen heb ik als ik ze rol en als ik een elastiekje eruit haal bijv. Dat is idd raar :s

En bedoel je met losse haartjes de haren die uit je dread steken? Die kun je nl. met haaknaald terugstoppen schijnt (lukt mij niet trouwens) of je kunt ze om de dread draaien en dan elastiekje eromheen voor een tijd.

hmm, zou wel willen weten hoe dat met een haaknaald in godsnaam zou moeten:| zie mezelf al zo'n naald in 'm'n oog steken ofzo:P

maar, die losse haartjes gaan er aan de bovenkant (bij m'n hoofdhuid) uit. zitten een beetje aan de voorkant, zo vlak boven m'n oor.

mypinkpumps 12-11-2003 17:50

Het staat in topic deel 4 geloof ik..

@ nirvanaat:
Ben benieuwd, dik is mooi :cool:

mypinkpumps 12-11-2003 17:53

Citaat:

iesje schreef op 12-11-2003 @ 18:10:

maar, die losse haartjes gaan er aan de bovenkant (bij m'n hoofdhuid) uit. zitten een beetje aan de voorkant, zo vlak boven m'n oor.

Die losse haartjes die horen er te zitten, ze zorgen ervoor dat je haar gaat klitten, dus daar is niks ergs aan. (tenminste volgens de kapper...) Tenzij je je er erg aan irriteert, maar dat moet toch wel in een elastiekje te krijgen zijn en anders kun je het ook met gaar doen.

Ramble On 12-11-2003 17:55

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 12-11-2003 @ 18:50:
Het staat in topic deel 4 geloof ik..

@ nirvanaat:
Ben benieuwd, dik is mooi :cool:

Sommigen zijn heel dun hoor, maar een paar zijn echt dik (aan de achterkant helaas :p)
Tis dus allemaal verschillende diktes, dus niet zo netjes, maar dat vind ik niet erg

mypinkpumps 12-11-2003 18:00

Ik ook niet <3 Vind ik zelf leuker, is echter ofzo :)
En ik ben heel trots op de dikke dreads die ik bemachtig, het zijn er maar een paar maar ik vind ze echt :cool: Voel ik me net Bob Marley :rolleyes:

Ramble On 12-11-2003 18:13

Citaat:

Dreadkraaltje* schreef op 12-11-2003 @ 19:00:
Ik ook niet <3 Vind ik zelf leuker, is echter ofzo :)
En ik ben heel trots op de dikke dreads die ik bemachtig, het zijn er maar een paar maar ik vind ze echt :cool: Voel ik me net Bob Marley :rolleyes:

hihi :D

"vakjes" kloppen bij mij ook niet meer echt door dat splitsen. Maar wat jij zegt: is echter ofzo (y)

Gadje 12-11-2003 21:33

hoe maak je makkelijk hokjes?
ik heb besloten dat ik het zelf maar ga uitvogelen.
is er aan die jeuk/vieze hoofdhuis neits te doen?ik heb er nu al last van...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.