![]() |
weer
De zon
De regen De wind En toch De zon Het is heel simpel en toch veelzeggend voor mij. Wat vinden jullie ervan? |
Ik begirjp het geloof ik niet zo.
|
Citaat:
|
Dit is fast te flauw om te zeggen maar:
Weer -> Slaat zowel op het weer, iets meteorologisch als iets wat herhaaldelijk gebeurt. Zon, regen en wind, zij zijn alllen voorbeelden van het weer, maar waarschijnlijk ook metaforen voor emoties die zich herhalen. En toch De zon dat is volgens mij datgene wat de cirkel rond maakt, tegelijkertijd het optimistische punt is, om vervolgens zijn tweede ronde langs een vaste route van emoties te maken. Nu ja, zoiets vaags bak ik er van. |
Oh dan begreep ik het toch wel...
maar dan deed het me gewoon niets. |
dat kan natuurlijk ook altijd =)
|
Ik vind hem kort, maar krachtig.
|
Kort en vooral niet krachtig.
Het zegt te weinig. Het is, vind ik dan, wel de taak van de dichter om zoveel open te laten voor de lezen zodat iedereen er iets moois van kan maken voor zichzelf, maar ook wel om het in zo'n lijnen te gieten dat het ergens over gaat; iedereen kan zijn eigen interpretatie hebben, maar wel over hetzelfde. Hier kan je teveel mee vind ik. Beetje makkelijk r |
Citaat:
|
Geweldig :)
|
ik snap um nie....maar dat zal wel komen omdat ik blond ben...
|
Qua inhoud spreekt je gedicht me zeer aan; sterk en mooi zou ik zeggen. De uitwerking vind ik echter wat minder; het is op zich wel kort en krachtig, en het mist zijn uitwerking niet, maar het is gewoon niet zo bijzonder; het zegt niet zoveel als je niet nadenkt over de inhoud; ik weet dat dat juist wel de bedoeling is, maar toch vind ik het niet direct pakkend geschreven.
|
:)
nice...leuk bedacht... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |