![]() |
Jouw te sterke handen
Droom me nog één maal
naar het licht, waar de nacht waarheid word, verlies wint van geforceerde kracht Laat me nog voor eens gelukkig staan in de dag, voor het donker verschijnt over een stralende lach Nog maar één keer, want ik weet dat ik zal belanden, onzeker en veel te breekbaar in jouw te sterke handen |
Deze vind ik veel beter. De verwoording en de rijm vind ik hier veel sterker. Het raakt me echt. Alleen een klein dingetje, volgens mij is word in de eerste strofe met dt ;) . Mooi einde en gewoon goed gedaan.
|
Doet mij denken aan iemand die uitgehuwelijkt wordt. Iemand die niet met blijdschap kijkt naar wat komen gaat.
Laatste keer dit, nog éénmaal dat. Alsof je afscheid neemt van waar je van houdt en nu aan iets nieuws/anders begint. Misschien betekent dit het niet, maar zo lees ik het dan. Wel mooi. Als de intentie anders was, jammer want zo had ik t niet mogen lezen :). Als je ermee bedoelde wat ik ervan maak: briljant ;) r |
Ik wou dat ik jouw stijl van schrijven had...
Zegt genoeg, niet? ;) |
Ik vind de titel niet zo mooi; een beetje geforceerd overkomen eerlijk gezeg, door het woord 'jouw' ervoor. Verder vind ik het een geweldig gedicht; heel mooi qua woordgebruik en sterk qua metrum! (Y)!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |