![]() |
Als je teveel geld terugkrijgt bij een kassa, zeg je dat dan?
Zeg je dan dat je teveel geld hebt gehad of hou je het lekker voor jezelf?
|
Nee als ik heel eerlijk ben, dat zeg ik niet.... smerig he?
|
Ik merk eigenlijk nooit dat ik teveel geld heb teruggekregen, want ik prop het in m'n portemonnee en ik ben weg.
Maar één keer had ik betaald met een gulden, en kreeg 2,50 terug. Kwam ik tien minuten later pas achter. Ben ik teruggegaan en heb het teruggegeven. :o Zou ik nu niet meer doen. Ik werk nu zelf in een winkel en het is best kut als je aan het eind van de dag met een kas-tekort zit... Maarja, eigen schuld. |
als ik het merk geef ik het terug (denk ik)
|
Nee :bloos:
|
ik controleer wisselgeld nooit,stop het meteen in m'n portemonnee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
aangezien ik altijd geld tekort kom :evil:
hangt van de situatie af denk ik. meestal prop ik het meteen weer trug in mijn portemonnee zonder echt te kijken. |
al ik het zie geef ik het altijd terug
|
Meestal controleer ik het niet. En als ik het controleer, geef ik het alleen terug bij kleine winkels, en niet bij de v&d ofzo, die maken al genoeg winst.
|
Niet als de caissière me een domme doos lijkt, niet als ik het te betalen bedrag eigenlijk te hoog vind. Als ik merk dat de caissière zelf ook twijfelt of als het me een leuke meid lijkt zeg ik het wel.
Ik heb het overigens altijd door, want ik let er heel goed op :bloos:. |
ik zeik alleen als ik te weinig terug krijg .. alles wat te veel is .. is van mij :evil:
|
Ligt eraan. Of de cassière me goed behandeld heeft of niet, en of het veel geld is (meer dan een euro of 3).
|
Citaat:
|
Nee, dat is domheid van de cassière, moet hij/zij maar beter opletten. :)
En zo rijk ben ik nou ook weer niet. |
Citaat:
Dus dat is een reden voor jou om te stelen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef t terug als ik t merk.
|
teruggeven :)
|
Citaat:
Nee, maar als het me gegeven wordt, sla ik het niet af. :) |
Ik zou het nooit teruggeven, ik profiteer dan gewoon van de fout van de cassiere :bloos: :bloos:
|
Als het duidelijk veel te veel is, dan zeg ik dat, maar als het gewoon om een paar muntjes gaat niet, dan valt het me niet eens op denk ik :)
|
Ik controleer toch nooit hoeveel ik terugkrijg. Alleen of het ongeveer een beetje klopt en dan is het wel goed hoor. (y)
|
Ik zou het niet zeggen, tis allemaal duur genoeg hoor :o
|
Ik kijk daar nooit zo naar. Als het niet zo veel is zal ik het waarschijnlijk niet zeggen..
|
ik zeg het en geef het terug, ik weet hoe snel je fouten kan maken als het druk en stressen is.
|
Ligt er aan hoeveel het is .. ;)
|
Ligt er aan waar ik ben, bijvoorbeeld in een supermarkt oid heb ik meer zoiets dat ze maar beter op moeten letten. Als me dit in een nette kledingzaak of iets in die trant zou gebeuren zou ik 't wel fftjes netjes zeggen, zou er anders niet echt weer met een fijn gevoel terug naar toe gaan denk ik. :D
|
Citaat:
|
Nee ik zou het niet zeggen..
|
Nee joh
|
Citaat:
|
ik geef het altijd terug, ook al is het maar een paar cent :)
|
Nee
geef ik niet terug maar dat komt doordat ik nooit kijk hoeveel ik terugkrijg |
Ik denk dat ik 't wel teruggeef, maar eigenlijk kijk ik nooit of ik wel genoeg, laat staan te veel geld heb terug gekregen
|
Meestal merk ik pas achteraf dat ik te veel geld heb teruggekregen. Maar als ik het in de winkel al merk dan zou ik het denk ik wel teruggeven.
|
Gisteren betaalde ik met tien euro en kreeg ik meer dan twintig euro terug van de cassiere.
Ik begrijp niet via welke redenatie ze tot dat bedrag was gekomen, maar ik heb het maar teruggegeven. |
Nee, ik zou het niet teruggeven.
|
nee, tuurlijk niet.
|
ik kijk altijd heel vluchtig wat er wordt teruggegeven, gewoon beetje biljetten tellen, niet precies
als ik dus wordt opgelicht of juist wordt verrijkt, is het met maximaal een eurotje, daar let ik verder niet op |
Let ik nooit eens op
|
Ja, dat geef ik altijd terug.
|
Citaat:
|
Veel "nee ik houd t zelf", valt me op.
Tsss. Die jeugd van tegenwoordig ;) Waar zijn toch de normen en waarden gebleven? Effe serieus :P Wat als die kassier(e) daar zeik mee gaat krijgen? Dat hij/zij ingehouden wordt op zijn/haar loon? Fouten maken is menselijk en zeker als je continu moet rekenen (ook al wordt dat rekenen ook steeds minder met de nieuwste technieken). |
Het zou niet echt rechtvaardig zijn om, wetende dat het teveel is, niets te zeggen. Daarom zou ik het gewoon teruggeven als ik het zou zien. Zoiets heb ik overigens al een aantal keren meegemaakt, meestal ging het om een euro teveel, maar het gaat toch om het idee.
|
Ligt aan het bedrag. Kleine bedragen geef ik nooit terug. :)
|
Hangt er vanaf hoe ik behandeld ben aan de kassa en of het een V&D is of eenplaatselijke kaaswinkeltje oid.
1 x kocht ik iets van 2 gulden, betaalde met 5 gulden, en kreeg 27 euro terug :cool: aangezien de cassière zat te ouwehoeren aan de telefoon over koetjes en kalfjes en geen boe of bah tegen mij zei heb ik het lekker zelf gehouden. Vind het ook wel een heel erg domme fout. |
ik controleer dat eigenlijk nooit, vertrouw op de cassieres. als ik te weinig terug krijg zeg ik er dus ook niks van.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |