![]() |
Access
Hoi,
we moeten voor informatica een programma maken. We hebben dus een paar tabellen en formulieren. Nu moeten we knoppen maken in het forumulier klanten: namelijk wijzigen en schrappen wijzigen (via een code en de naam en de code mogen niet gewijzigd worden) schrappen ( via een code) hoe moet ik nu die knoppen in hemelsnaam maken :s . (ik denk macro's maja ben niet zeker :s ) thanks |
hmm je meot gewoon records weggooien of wijzigen als je op een knop duwt ?
Eh serieus, dit weet je niet?? Of ik zie het probleem verkeerd of je doet dit: Mak het formulier en zorg dat de rest allemaal klopt. De knoppen maak je als volgt: Links zie je "command button" dan sleep je op het formulier en dan krijg je een schermpje waarin je moet selecteren "record operations" en dan staat er links "save record" en "delete record". edit: ah via een code. Ik snap overigens niet waarom, want dan gebruik je functies die er zijn niet...naja. Uh VB in de buttons proppen? |
nee je moet op de knop klikken en het mag niet met de wizard, het moet via macro shit :D.
|
Zeg maar tegen je leraar, dat als je met macro's in acces moet werken, dat hij er niet veel van snapt. VBA (functies) is supperieur in deze.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15. |