![]() |
mn ene hand is heel koud, andere niet
de laatste dagen is mn rechterhand echt veel kouder als mn linkerhand en ik snap niet waardoor het komt...
wie weet dit? slechte doorbloeding kan dan toch niet als het maar aan 1 kant is? |
Ja, heb ik momenteel ook. Maar ik zit te vaak achter de computer, en dan is de doorbloeding slechter. Heel vaag want mijn rechterhand is nu koud en mn linkerhand warm.
Ik heb geen idee waar het aan ligt. *lekker nuttige reply.. :rolleyes: sorry* |
ik heb er ook last van... moet toch eens een verwarmde muis komen... dat scheelt een heleboel
|
maar als ik op mn stage ben, of buiten loop heb ik het ook... dus niet alleen achter de pc en dit is al ruim een week
|
Als ik achter de computer zit dan wordt de hand waar ik mee 'muis' ook altijd heel koud (bij mij is dat rechts). Ik denk dat het dan komt omdat ik mn arm in een of andere houding heb waardoor de doorbloeding van die hand niet goed is en van die andere wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, maar serieus, als je dan lang muist wordt er vanalles afgekneld en dat is nooit goed (tenminste, dat denk ik als je hand koud wordt, dat er dan 'vanalles' af wordt gekneld). |
Citaat:
ontopic: ik zou gewoon eens proberen je arm niet vol te hangen, kijken of het helpt :) |
Citaat:
|
Citaat:
Probeer tussendoor gewoon te bewegen.... Ontopic: Probeer eens te kijken of je handen heel anders gebruikt. Bijv. je rechterarm is veel vaker omhoog, en je linkerhand hangt vaak naar beneden oid. Misschien dat het daardoor komt. (lijkt me logisch) |
Ik zou niet weten hoe dat komt. Maar beter 1 koude hand dan 2 he.
|
Hoe kun je RSI herkennen?
Met een geoefend oog is RSI te zien aan de typische manier waarop iemand beweegt. De eerste signalen dat je iets niet goed doet bij bijvoorbeeld het werken met een beeldscherm zijn: -koude handen, de ene hand vaak iets kouder dan de andere -tintelingen en/of een doof gevoel tijdens of na het typen of muizen -steken in schouderbladen, nek, onderarmen, polsen of handen en vingers -hoofdpijn; -vermindering van kracht in de handen hmm.. opassen dus :nono: EDIT: bron |
Citaat:
Kalm aan doen met die pc en om de vijf minuten oefeningen doen (of handschoenen aantrekken :) .) |
dan heb je winterhanden geloofks.. heb ik ook.. weet iemand wat je eraan kan doen?
|
Wat anderen ook al zeiden: als ik computer raakt op den duur mijn rechterhand koud...ook als ik dan de computer heb uitgezet blijft dit nog eventjes.
Gerbuik je allebei je handen wel evenveel? Of verricht je veel monotome handelingen met je rechterhand (computeren, werken aan een kassa e.d)? |
alles met rechts eigenlijk, computeren, ik speel bas/gitaar dusdaarbij ook, eigenlijk met alles en ikzal eerder denken dat mn linkerhand kouder is die gebruik ik nietzo veel.. mn rechterhand is vaak bezig, en heb 'm nooit een tijdje stil ofzo, nu heb ik 't weer btw ... maja ga wat meer oefeningen doen tijdens msn enzo mischien helpt dat
|
Ik heb ook vaak koude handen, of 1 hand is koud. Het kan altijd komen en het heeft echt te maken met een slechte doorbloeding. Je moet zorgen dat je je handen veel in beweging houd.
Groetjes! |
te vaak achter de computer :nono:
moet je met je linkerhand de muis bedienen, grappig!!:D ik lag in n deuk toen k da probeerde :o :D |
Mijn muishand is ook altijd kouder dan mijn andere hand. Ligt aan het muizen, natuurlijk.
|
ik zit relatief weinig achter de computer,maar mijn handen zijn altijd koud... en soms is er een tje dan super koud en de ander een beetje warmer..maar ik heb ook geen ideej hoe dat komt :confused:
|
M'n rechterhand is ook altijd kouder ja
|
Citaat:
|
Citaat:
Krijg je twee koude handen. :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |