![]() |
Stellingen over racisme
Ik ga deze week een stellingenspel doen in mijn klas. De leerlingen krijgen een rode kaart, een groene en een oranje kaart.
Ik heb juist enkele stellingen nodig dus ... gooi ze maar op t forum :) ik heb er al enkele, de leeftijd is trouwens 12 jaar... thx |
stelling: Racisme is slechts angst voor het onbekende
|
Citaat:
(angst: ik zie dat niet. Minachting veeleer.) |
Nog een: er is geen sprake van gelijkheid, laat staan gelijkwaardigheid.
|
Citaat:
ik denk inderdaad dat angst niet het rascisme is, misschien de oorzaak van discriminatie en vooroordelen, maar niet rascisme, want angst heeft niks met het verafgoden van je eigen "ras" te maken toch? rascisme is in zekere zin te verklaren, want het vind de oorsprong in de drang naar het behoud van de soort. een wolf heeft ook liever wolven dan andere honden. |
Racisme=het willen behouden van je eigen ras en daar minachtend door een grijze gebrainwashte massa op aangekeken worden.
Racisme=Geloven/weten dat rassen bestaan en verschillend zijn, en dat een hierarchie of tenminste besef dat we verschillend zijn en daarop oordelen goed is. Ipv die gelijkhiedsgebazel. |
Welk concreet nut zou het hebben om een hiėrarchie in de rassen aan te brengen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stelling: Racisme is een uiting van ontevredenheid over de eigen situatie, met als zondebok een groep mensen die etnisch verschilt van dat van jou.
|
Hitler zijn ideeen waren zo slecht nog niet. <- stelling, moet je natuurlijk wel zorgen dat je zelf wat pro-argumenten hebt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
On topic: racisme is een natuurlijk verschijnsel, omdat ieder ras haar eigen ras het liefst op de hoogste posities ziet. |
Citaat:
|
Racistische gevoelens zijn natuurlijk en zouden daarom niet onderdrukt mogen worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Racisme is een uitingsvorm van de hunkering naar macht en de daarmee verbonden eigenwaarde van de personen in kwestie (de racisten). Het gaat hier om een minderwaardigheidscomplex.
|
Citaat:
Mijn tolerantie voor wat betreft vega-onzin is minimaal, dus hou het kort a.j.b. |
Citaat:
Laat ik zeggen dat het een precaire aangelegenheid is van "rassengelijkheid" een feitelijke kwestie te maken. I. e.: te zeggen: omdat alle rassen feitelijk gelijk zijn, mag er geen hierarchie geimplementeerd worden. De verschillen tussen de onderscheiden (mensen)rassen zijn immers manifest, en zullen maar al te graag aangegrepen worden door bepaalde lieden om te zeggen dat Ras X superieur is aan Ras Y. En in hoeverre is huidskleur nu eigenlijk een onzinniger criterium dan intelligentie? Rassengelijkheid is dus geen de facto oordeel, maar een ethisch oordeel, behelzende dat de belangen die willekeurige leden van een bepaald ras, zij het menselijk of niet, hebben, niet zwaarder of lichter gewogen mogen worden, louter op grond van het criterium "ras" en de daarmee samenhangende in morele zin irrelevante discrepanties. Overigens, mijn verdraagzaamheid voor antropocentrische linkse loeders is ook niet bijster groot. ;) *knipoog vergeten :D |
Mickey, wat een fraaie uiteenzetting. Mijn complimenten.
|
Citaat:
|
Stellingen... mmm.
"Je mag minderwaardige rassen niet discrimineren" (ik moet toegeven dat ik deze niet zelf heb verzonnen; deze opmerking kwam van de geniale geest die ook mijn naam 'franse imbeciel' heeft bedacht). Of: "Je mag allochtonen discrimineren om hun taalachterstand" of "stille tochten helpen tegen racisme". bijvoorbeeld. |
Elk ras kan een ander ras discrimeneren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom dit nuttloos is? Ik weet niet hoe je eraan moet komen, misschien staat het wel ergens op het internet. Het festival dat wij toen hielden was: 'Multi-Culti' dag. Daar hoorde deze test dus bij. Misschien heb je er iets aan. |
Citaat:
http://www.vredeseducatie.nl/toleran...antietest1.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |