Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Het grote lijntopic # 18 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=656553)

Leonoor 09-11-2003 18:17

Het grote lijntopic # 18

Deel 17

pechvogel 09-11-2003 18:27

Hej..
Nieuwe topic dus..
dan ga ik hier maar even mijn berichje zetten..

Heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.. dus erg veel snoep gekregen..:S.. dus het afvallen ging nie meer:S!
Maar ga deze week weer beginnen met afvallen..!
Julli ook allemaal succes deze week!

Liefs Mij

kaarinetjuh 09-11-2003 18:41

Waarom lag je in het ziekenhuis dan?

Nou bij mij gaat het opzich wel goed :) niet een gebakje voor mezelf mee genomen, niet te veel mayonaise bij de patat. Oke het kan beter, mr ik minder al :)

Triple-XL 09-11-2003 23:04

Met het nieuwe topic wil ik mij ook maar even meepraten na tijden anoniem meegelezen te hebben. Was toch een beetje terughoudend omdat ik toch wat ouder ben.

Ik was 129kg toen ik begon en wil graag 90kg wegen, lager dan ik ooit had gewogen (sinds pubertijd)

Ik ben al 16 dagen bezig met het Atkinsdieet en ben 7,5 kg afgevallen daarmee. Op een paar dagen waar ik even stilstond, val ik zo'n halve kilo per dag af.
Gaat ook lekker makkelijk, gewoon vet en vlees eten waardoor ik totaal geen hongergevoel meer heb. Regelmatig vergeet ik gewoon om te eten en 2 maaltijden per dag is al genoeg.
Ook niet vreemd als ik een biefstukje als lunch mag eten, of slagroom (met zoetstoffen) als toetjes/tussendoortjes.

Mijn logboek staat hier http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl/ als je m'n ervaringen wilt weten.

En misschien wel leuk. Maak zo'n plaatje om je te motieveren op www.virtualmodel.com

Medea 10-11-2003 09:35

Het gaat misschien wel lekker makkelijk, maar ik vind vlees en vet eten niet echt supergezond... Gewoon gevarieerd eten en met mate moet volgens mij veel beter zijn.
Nou ja, succes verder.

(edit): de site is best wel leuk

me in luv 10-11-2003 13:08

Heej,

dit is de eerste keer dat ik eens serieus mee wil doen met lijnen,

heeft er iemand een schema voor mij, wat je precies hoort te eten op een dag, ik heb daar echt totaal geen idee van..
ik weeg nu 68 kilo en ben 1,68.... het liefst zou ik 58 kilo willen wegen!

heeft er iemand tips??

Groetjes,
mij

Miracle 10-11-2003 14:23

Ik kan totaal geen hoogte krijgen van m'n honger gevoel.

Vanaf vandaag ben ik begonnen met een lijn poging. Dus helemaal geen lekkere dingen meer, en als ik honger heb eet ik maar brood.

Dus vandaar twee boterhammen mee naar school genomen. Iets wat ik normaal nooit doe. Nu is het bijna half 4, ben net thuis van school en heb alweer honger. Terwijl ik normaal vanaf het ontbijt tot nu niks eet. :confused:

Daantje_0705 10-11-2003 14:32

Citaat:

dreen schreef op 10-11-2003 @ 15:23:
Ik kan totaal geen hoogte krijgen van m'n honger gevoel.

Vanaf vandaag ben ik begonnen met een lijn poging. Dus helemaal geen lekkere dingen meer, en als ik honger heb eet ik maar brood.

Dus vandaar twee boterhammen mee naar school genomen. Iets wat ik normaal nooit doe. Nu is het bijna half 4, ben net thuis van school en heb alweer honger. Terwijl ik normaal vanaf het ontbijt tot nu niks eet. :confused:

Volgens mij komt dat omdat je nu je spijsvertering eerder aan het werk zet. Ik had een soortgelijk iets: eerst ontbeet ik nooit maar ik wilde toch wat eten want anders had ik al honger voor de kleine pauze, en nu wordt ik wakker van de honger.

Triple-XL 10-11-2003 14:37

Citaat:

Medea schreef op 10-11-2003 @ 10:35:
Het gaat misschien wel lekker makkelijk, maar ik vind vlees en vet eten niet echt supergezond... Gewoon gevarieerd eten en met mate moet volgens mij veel beter zijn.
Nou ja, succes verder.

(edit): de site is best wel leuk

Tja, ik ga Atkins niet promoten en verdedigen zoals zoveel Atkiners dat doen, maar het is helemaal niet zo ongevarieerd als je denkt. Enkel de eerste 2 weken moet je strikt houden aan het "bijna geen koolhydratenregel".

Na twee weken mag je steeds wat extra koolhydraten eten. Uiteindelijk heb je dus toch een gevarieerd dieet, alleen suiker eet je niet.

Als je meer wilt weten moet je op mijn site gaan en registreren, dan kan je de boek vinden van atkins. Of je kan gewoon zoeken naar de artikelen.

Sarah 10-11-2003 14:41

Ik vraag me trouwens af, triple-XL, of je wel genoeg glucose binnenkrijgt bij het dr. Atkins-dieet? Want je hersenen hebben niet zo veel aan vet... of is dat niet zo erg voor een paar weekjes?

Triple-XL 10-11-2003 16:47

Citaat:

sarahbressers schreef op 10-11-2003 @ 15:41:
Ik vraag me trouwens af, triple-XL, of je wel genoeg glucose binnenkrijgt bij het dr. Atkins-dieet? Want je hersenen hebben niet zo veel aan vet... of is dat niet zo erg voor een paar weekjes?

Je lichaam heeft helemaal geen glucose nodig. tenminste niet door deze van je voedsel weg te nemen. Als je lichaam op vetverbranding overgaat komt er genoeg energie vrij voor alle systemen.

Dat is nou wat je wilt bereiken met atkins, ervoor zorgen dat je lichaam niet langer alleen glucose/koolhydraten verbruikt maar overgaat op vetverbranding.
(wat de effecten van koolhydraten, etc op je lichaam zijn, kan je makkelijk online vinden)

Als je je even begeeft op een paar Atkinsfora's dan kom je erachter dat de mensen die dat volgen juist (na de ontwenningsperiode) veel meer constante energie hebben.

Gothic 10-11-2003 20:46

Tis moeilijk, nu hebben we weer lekkere dingen in huis... morgen eten we patat, dit weekend taart, vorig weekend taart, volgend weekend taart... het houdt maar niet op...

[D0RIEN] 11-11-2003 08:45

2 ons afgevallen vorige week...niet echt veel, maar alle beetjes helpen.
vanavond heb ik een rondleiding in een fitnesscentrum en het is daar wel jezusduur, maar ik krijg korting door mijn ziektekostenverzekering en het is daar wel heel erg goed met begeleiding enzo, dus ik ga er over denken.

$tarlight 11-11-2003 16:06

ik ben morgen jarig, en ik weet nu al stiekem dat ik me niet aan een dieet ga houden ;)

Zazoo 11-11-2003 18:00

ik heb een week heel goed gelijnd. en toen kwam ik bij mn oma en ontdekte hoe lekker eten was...
heb vandaag een chocoladeletter gegeten en verder niks :) hehe
wel gefitnesst en ga nu avondeten eten

WishfulDreaming 11-11-2003 19:54

Citaat:

Zazoo schreef op 11-11-2003 @ 19:00:
ik heb een week heel goed gelijnd. en toen kwam ik bij mn oma en ontdekte hoe lekker eten was...
heb vandaag een chocoladeletter gegeten en verder niks :) hehe
wel gefitnesst en ga nu avondeten eten

1 chocoladeletter tot 7 uur? :|

Mijn god
How bad could it be.

Basia 11-11-2003 22:17

door de week gaat alles prima. dan kan ik mn eigen eetpatroon hanteren. vandaag ook niets slechts gegeten. en bovendien: weinig.
maar in t weekend...dan ben ik weer thuis. zijn er lekkere dingen en toetjes in huis. en vind t dan echt ZO moeilijk daar vanaf te blijven.
gelukkig tegenwoordig wel 3x per week sporten :)

Chloe Siere 12-11-2003 16:19

wat doen jullie nou als je hongergevoel om de hoek komt kijken? waar halen jullie dus de kracht vandaan om niet direct wat te eten?

Miracle 12-11-2003 17:56

Citaat:

*RainBow* schreef op 12-11-2003 @ 17:19:
wat doen jullie nou als je hongergevoel om de hoek komt kijken? waar halen jullie dus de kracht vandaan om niet direct wat te eten?
Als ik thuis niet zoveel aan het doen ben lukt het me niet om dat tegen te houden. Maar als ik buitenshuis erg druk ben gaat dat vanzelf wel...
Je moet gewoon zorgen dat je te druk bent om eraan te denken

Basia 12-11-2003 22:15

Citaat:

dreen schreef op 12-11-2003 @ 18:56:
Als ik thuis niet zoveel aan het doen ben lukt het me niet om dat tegen te houden. Maar als ik buitenshuis erg druk ben gaat dat vanzelf wel...
Je moet gewoon zorgen dat je te druk bent om eraan te denken

idd. zodra ik me thuis verveel heb ik behoefte aan eten. ben ik druk of bijv. in de stad, dan denk ik er gewoonweg niet aan.

heb net weer gespinned. voor mij echt de meest actieve sport. morgen weer (y)

Hagel 13-11-2003 09:05

Ik hoor steeds meer over afvallen met behulp van Stackers 2 of 3, iemand daar ervaring mee?

PrimRose 14-11-2003 21:02

Ben zelf ook een beetje aan het lijnen. Er hoeft niet veel vanaf (2 kilo, weeg nu 47.5 en wil graag weer onder de 46.0 wegen, ben maar 1.45 lang, dus tis echt niet heel erg mager dat ik ben hoor). Doe verder niets bijzonders. Probeer wat gezonder te leven, vitamine-pillen, 3x per dag eten, 2x wat lekkers tussendoor, 's avonds een zelf verzonnen work-out doen, en proberen 1x in de week te squashen. Ik wil liever wat strakker worden dan veel afvallen. Ik hoop dat het lukt :)

freaQiegirl 15-11-2003 11:13

Als je een hongergevoel hebt kan je beter wat gezonds eten dan snoep daarmee ben ik ookwel s wat afgevallen
je kunt bijv een pakje droge toastje, een bakje yoghurt ,wat rozijntjes, fruit of kruidenbouillon ofzo nemen...

WishfulDreaming 15-11-2003 20:15

Hartstikke goed hoor dat advies maar kruidenbouillon vult niet.

Leonoor 15-11-2003 20:36

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 15-11-2003 @ 21:15:
Hartstikke goed hoor dat advies maar kruidenbouillon vult niet.
Maar neemt soms wel de ergste hongergevoel weg.
(En hongergevoel is lang niet altijd hetzelfde als honger.)

WishfulDreaming 15-11-2003 21:06

Kan je net zo goed 2 glazen water drinken ;)

Leonoor 15-11-2003 22:10

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 15-11-2003 @ 22:06:
Kan je net zo goed 2 glazen water drinken ;)
Misschien, maar:
-dan ga je klotsen
-'t is minder lekker, vinden sommige mensen
-iets met (een kruidige) smaak 'vult' (let op de ' ' ;)) meer

:p

Chloe Siere 15-11-2003 22:46

Citaat:

freaQiegirl schreef op 15-11-2003 @ 11:13:
Als je een hongergevoel hebt kan je beter wat gezonds eten dan snoep daarmee ben ik ookwel s wat afgevallen
je kunt bijv een pakje droge toastje, een bakje yoghurt ,wat rozijntjes, fruit of kruidenbouillon ofzo nemen...

in rozijnen zitten toch ook behoorlijk wat calorieen?

Hagel 15-11-2003 22:50

Citaat:

*RainBow* schreef op 15-11-2003 @ 23:46:
in rozijnen zitten toch ook behoorlijk wat calorieen?
volgens mij is dat wel te overzien als je maar niet een hele zak rozijntjes eet maar een klein handje vol.

Volgens mij zit er in crackers/toastjes wel aardig wat vet.

Orchid 16-11-2003 10:50

Citaat:

Narod schreef op 15-11-2003 @ 23:50:

Volgens mij zit er in crackers/toastjes wel aardig wat vet.

Dat hangt ervan af welke je hebt.

Mara 16-11-2003 12:05

Heej iedereen, ja ik leef nog ;) Heb 't druk gehad, geen tijd gehad om online te komen. Hier ff een kort verslagje:

Vrijdag:
3 boterhammen, waarvan 2 met honing en 1 met slankie.
Gekookt ei
Fruit (weet niet meer precies wat en hoeveel)
Avondeten (Boerenkool met koevet :s)
Wat zoute sticks

Zaterdag
1 krentebol
Fruit
Kom soep
4 boterhammen, waarvan ik broodjes gezond had gemaakt.
Wat doritos

Zondag (tot nu toe)
2 boterhammen waarvan ik een broodje gezond van heb gemaakt

Vrijdag ook nog gefitnesst, donderdag met L.O. shuttleruntest gedaan.. al met al gaat 't nu best goed :) Die doritos had ik niet moeten nemen.. en die boerenkool was ik ook niet al te blij mee :s M'n ouders willen bij boerenkool per se rundvet..

Die broodjes gezond waren zeer smakelijk, alleen was de kaas niet gezond. Wij hebben alleen van die goedkope c1000 kaas, 48+. M'n moeder wil niets anders halen. Maar gister zei ze dat ze misschien maar weer 's naar de kaasboer gaat, omdat ze dat toch lekkerder vindt. Misschien dat ik 'r over kan halen om dan ook minder vette kaas mee te nemen.

Vanavond ga ik uit eten naar een bbq-restaurant.. Niet al te best, maar zal zo veel mogelijk groente en fruit proberen te eten. Ik heb overigens zelf dit restaurant uitgezocht, want ik mocht nog kiezen voor m'n verjaardag. Aangezien wij per jaar maar 2/3 keer uit eten gaan, kies ik wel iets wat ik lekker vind :)
Vrijdag ga ik ook zondigen, dan geef ik m'n verjaardagsfeest. Niet dat ik veel chips eet, ik hou niet zo van chips, maar in alcohol zitten ook aardig wat calorieen.

Maar algemeen overzicht:
Goed gegeten voor mijn doen, voel me ook goed. Geen hongergevoel, geen drang naar slecht eten, en doordat ik goed eet ben ik helemaal happy.

Leonoor 16-11-2003 12:16

Citaat:

MeelFriek schreef op 16-11-2003 @ 13:05:
Maar algemeen overzicht:
Goed gegeten voor mijn doen, voel me ook goed. Geen hongergevoel, geen drang naar slecht eten, en doordat ik goed eet ben ik helemaal happy.

'k vind alleen wel dat je een beetje (erg) weinig brood eet...

Mara 16-11-2003 12:29

Citaat:

Leonoor schreef op 16-11-2003 @ 13:16:
'k vind alleen wel dat je een beetje (erg) weinig brood eet...
Ja, dat weet ik. Maar als ik deze hoeveelheid brood eet, heb ik geen hongergevoel. Ik neem nu 2 boterhammen mee naar school, 1 in de 1e en 1 in de 2e pauze. Ik heb wel eens 4 boterhammen meegenomen, maar daar kreeg ik een hongergevoel van. Ik ging dan als ik thuis kwam echt heel veel eten.
Ik weet het, het is heel raar, maar ik weet niet hoe 't kom. Ik neem vaak nog wel een stukje ontbijtkoek of iets dergelijks tussendoor, om 't wat 'recht te trekken'
Ook eet ik veel avondeten (vooral zo veel mogelijk groenten)
Maar als ik meer brood eet krijg ik alleen maar meer honger :s

WishfulDreaming 16-11-2003 13:24

Citaat:

MeelFriek schreef op 16-11-2003 @ 13:05:
Heej iedereen, ja ik leef nog ;) Heb 't druk gehad, geen tijd gehad om online te komen. Hier ff een kort verslagje:

Vrijdag:
3 boterhammen, waarvan 2 met honing en 1 met slankie.
Gekookt ei
Fruit (weet niet meer precies wat en hoeveel)
Avondeten (Boerenkool met koevet :s)
Wat zoute sticks

Zaterdag
1 krentebol
Fruit
Kom soep
4 boterhammen, waarvan ik broodjes gezond had gemaakt.
Wat doritos

Zondag (tot nu toe)
2 boterhammen waarvan ik een broodje gezond van heb gemaakt

Vrijdag ook nog gefitnesst, donderdag met L.O. shuttleruntest gedaan.. al met al gaat 't nu best goed :) Die doritos had ik niet moeten nemen.. en die boerenkool was ik ook niet al te blij mee :s M'n ouders willen bij boerenkool per se rundvet..

Die broodjes gezond waren zeer smakelijk, alleen was de kaas niet gezond. Wij hebben alleen van die goedkope c1000 kaas, 48+. M'n moeder wil niets anders halen. Maar gister zei ze dat ze misschien maar weer 's naar de kaasboer gaat, omdat ze dat toch lekkerder vindt. Misschien dat ik 'r over kan halen om dan ook minder vette kaas mee te nemen.

Vanavond ga ik uit eten naar een bbq-restaurant.. Niet al te best, maar zal zo veel mogelijk groente en fruit proberen te eten. Ik heb overigens zelf dit restaurant uitgezocht, want ik mocht nog kiezen voor m'n verjaardag. Aangezien wij per jaar maar 2/3 keer uit eten gaan, kies ik wel iets wat ik lekker vind :)
Vrijdag ga ik ook zondigen, dan geef ik m'n verjaardagsfeest. Niet dat ik veel chips eet, ik hou niet zo van chips, maar in alcohol zitten ook aardig wat calorieen.

Maar algemeen overzicht:

Ennu is de vraag, ben je ook afgevallen?

Voor de mensen die mij aan het dieten zijn.. nog 1 weekje?En hebben we misschien binnenkort weer een verslagje ? :)

Leonoor 16-11-2003 13:30

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 16-11-2003 @ 14:24:
Voor de mensen die mij aan het dieten zijn.. nog 1 weekje?En hebben we misschien binnenkort weer een verslagje ? :)
Verslagje: weer 1 kilo afgevallen...wanneer ik een beetje normaal eet (en dan bedoel ik meer 'geen slechte dingen ivm mijn andere dieet') heb ik ook niet echt een mega-bolle buik. Afgelopen week ziek geweest, niet echt op dieet gelet en ook niet naar school gefietst ed.

Trouwjurken staan mooi als ik 64,5 kg weeg en geen al te bolle buik heb (dat laatste is vooral belangrijk). ;)

Mara 16-11-2003 14:12

Citaat:

1,5 kg :)

Mara 16-11-2003 14:13

Citaat:

Leonoor schreef op 16-11-2003 @ 14:30:
Trouwjurken staan mooi als ik 64,5 kg weeg en geen al te bolle buik heb (dat laatste is vooral belangrijk). ;)
Ik eis wel foto's hoor ;)

Leonoor 16-11-2003 14:14

Citaat:

MeelFriek schreef op 16-11-2003 @ 15:13:
Ik eis wel foto's hoor ;)
Nadat ik getrouwd ben. ;) :p

Mara 16-11-2003 14:32

Citaat:

Leonoor schreef op 16-11-2003 @ 15:14:
Nadat ik getrouwd ben. ;) :p
Natuurlijk. En veel graag ;)
Wanneer is de grote dag btw?

Leonoor 16-11-2003 14:41

Citaat:

MeelFriek schreef op 16-11-2003 @ 15:32:
Wanneer is de grote dag btw?
04-08-04

LaY-D-14 16-11-2003 17:14

Als je heel erg honger krijgt kan je ook wasa lichtgewicht eten met plakjes komkommer (klinkt misschien vies maar is lekker)

Mara 16-11-2003 20:30

Vanavond dus uit eten geweest.
Ik heb 1 spies met vlees gehad, en verder heel veel fruit en salade. Al met al heb ik me best wel gedragen, valt volgens mij de schade best mee :)

Daantje_0705 17-11-2003 11:46

Citaat:

Ik zal binnenkort wel eens een verslag je voor je maken maar ik geloof niet dat ik in heel deze periode ben afgevallen :o terwijl ik toch best netjes heb gegeten enzo.

Momenteel ben ik verslaafd aan cup a soup, t is lekker warm met dit weer, vult goed en toch weinig calorien. Ideaal voor mij. Ik heb er zeg maar mn toetsweek op overleefd :)

Lun@ 17-11-2003 13:26

Oeh ik heb echt veeeeel te veel gegeten dit weekend, straks moet ik gaan lijnen.

Nattigheid 17-11-2003 15:16

ooooe feliciteer mij! 5 kilo afgevallen!!!

niet snoepen doet wonderen!

Mushu 17-11-2003 16:31

Citaat:

WooF schreef op 17-11-2003 @ 16:16:
ooooe feliciteer mij! 5 kilo afgevallen!!!

niet snoepen doet wonderen!

*feliciteert*

goed hoor, mies :)

je kan het wel :)

pechvogel 17-11-2003 19:50

Ha Allemaal!!

Ik heb redelijk goed me best gedaan dit weekend...
Vandaag wat minde rgoed...Maar morgen ga ik weer goed me best doen..
In Decmber is alles zo lekker ongezonds :S.... Pepernoten, taart, oliebollen, lekkere hapjes :S!

xxx

D-sire 18-11-2003 09:15

Hee mensen

K heb dit weekend zooooow slecht gegeten.. Was met mn vriendje weekend weg omdat we 2 jaar verkering hadden vrijdag :) . Ennuh best ongezond gegeten, best veel chips enzo 's avonds en ook nog wat pepernoten en schuimpjes omdat ik zaterdag zo in sinterklaasstemming was :o
Heluppie hoe kan ik dit nu ooit nog rechttrekken?!

WishfulDreaming 18-11-2003 14:11

Gewoon normaal blijven eten en misschien een keer extra sporten

Het valt me op hoeveel mensen hier ontzettend druk doen over een keertje snoepen, dat heb je ook wel es nodig.

Fleur 18-11-2003 15:04

Ik ga het 'streep je slank-dieet' maar eens proberen.
Ben niet echt voor de dieten, maar m'n voedingspatroon kan wel wat verandering gebruiken en een paar kilootjes mogen er ook wel af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.