![]() |
Idfa
Wie zijn er allemaal van plan om een of meerdere documantaires op het IDFA festival in Amsterdam te gaan bekijken? Er zijn best veel dingen die ik wil zien. Ben ze nu aan het uitzoeken, zal straks even een lijstje posten ;)
edit: Deze zou ik wel willen zien, denk dat ik er naar 3 of 4 ga: CIA: SECRET WARS CONDOR: AXIS OF EVIL THE CORPORATION GAME OVER - KASPAROV AND THE MACHINE HOME OF THE BRAVE - LAND OF THE FREE JUSTICE - IN TIME OF WAR NOAM CHOMSKY: REBEL WITHOUT A PAUSE |
idfa, nee helaas... maar het filmhuis waar ik werk gaat wel een aantal films draaien van het simultaan draaiende Shadowfestival...
|
niemand? :(
|
ik kan die periode niet helaas. en de meeste mensen hier zijn niet zo into documentaires, of het moet Bowling for Columbine zijn :D
|
mja.. het intellectuele niveau is niet zo hoog :D
net bij 'hidden in plain sight' geweest. Beetje slap verhaal helaas.. morgen die CIA: secret wars, daar heb ik best hoge verwachtingen van. |
Ik wil wel naar comandante en capturing the friedmans, maar ze draaien steeds net op van die momenten dat t niet goed uitkomt allemaal..
moet nog maar zien.. |
Ik ben een paar dagen vrijwilliger bij het IDFA,
Publieksprijs doe ik en dan kan ik tussendoor de documantiares zien. Heb ik wel zin in. Moet nog even kijken welke ik graag wil zien :) |
euhmmm, misschien dat ik ga, ik moet alleen nog uitzoeken naar welke
|
Ik kan niet, jammer genoeg. Mijn vriend gaat wel, ik geloof naar 19 films. Hij heeft een vol schema, maar 't zal wel leuk worden :)
|
Ik ga naar EARS, OPEN. EYEBALLS, CLICK.
|
Ik weet nog niet naar welke, maar ik ga zeker nog (y)
|
FYI, Murderball en No Direction Home: Bob Dylan zijn beide de moeite waard.
|
geen geld :( ,
maar gelukkig raken docu's steeds meer in de gratie en zullen de toppers ook wel in de plaatselijke cult bioscoop te vinden zijn (y) |
Ik ben vandaag voor het eerst geweest en ik vond het geweldig. Er hangt echt zo'n fijn festivalsfeertje.
Als je student bent kun je doordeweeks voor 17.00u met 2 voor de prijs van 1. Dan betaal je dus 3,75 pp. Nu nog iets over de film die ik heb gezien: Guerilla Girl Deze documentaire ging vandaag in première op het IDFA en was werkelijk heel indrukwekkend. Hij gaat over Isabel, een 21jarige studente in Columbia die besluit zich aan te sluiten bij een guerillaleger. Hiervoor moet ze radicaal breken met haar familie en vrienden. Je kunt je bijna niet voorstellen dat deze dingen echt gebeuren in de wereld. Vooral de scène waarin Isabel een zwangere koe moet slachten zal ik nog lang onthouden. Ga deze film zien, als je de kans krijgt. Achteraf was de regisseur er ook om vragen te beantwoorden. Al met al: (y) (y) (y) |
poeh, lekker hoge up :p....
maar ja..ik ben weer vrijwilliger...dus momenteel gezien: NO DIRECTION HOME ( wel alleen deel2) Over Bob Dylan.Was wel leuk. 49 UP. is vanaf 7 up begonnen en zo steeds 7 jaar verder. Steeds mensen gevolgd zeg maar. Erg leuk om te zien hoe mensen veranderen, maar ook hoe herkenbaar ze nog zijn. JOSH'S TREES . Ging over een kankerpatient die een zoontje net had gehad en allemaal videotapes enzevoort maakte voor zijn zoontje. en dan was er ook te zien later hoe dat zoontje toen op 7 jarige leeftijd naar de beelden van zijn vader keek. Het leek mij eerst eigenlijk een heel dramatische film, maar dat viel best mee. CHINA BLUE. Ook erg intressant. Ging over de jeansfabrieken in China. Meisjes van 14 die daar hele dag werken zo ongeveer. Maar daar toch gelukkig zijn omdat ze zo hun ouders kunnen steunen met geld. dat was het tot nu toe :) en ja...wil nog Sisters in law zien. |
ik ga zaterdag naar:
BEHIND THE RENT STRIKE WE FEED THE WORLD TRANQUILITY BAY |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |