![]() |
Verlamd
Ik zit voor het raam
Of, zit ik er achter? De kindjes huppelen over straat Terwijl de klok langzaam tiktakt op de maat Vandaag, Voel ik me traag. Het doet pijn als ik mensen zie lopen Het doet pijn als ik mensen zie rennen Het doet pijn als er mensen lachen in mijn buurt Ik kan er niets aan doen, Mijn lot heeft het bepaald. Was ik maar gezond... Maar nee, ik ben verlamd tot aan mijn mond. Nooit meer zal ik zelf mijn glas melk in kunnen schenken, Wat zou het hemels zijn om nog eens Een keer te kunnen sporten, of Naar school te fietsen. Te laat te komen en een uitbrander krijgen van de juf. Maar wat ik nog het liefste wou Terwijl de verpleegster zich net ging bukken, Als het zou kunnen zou ik me graag nog een keer eventjes, heel vlug als het kan lekker rukken |
mooi..ik vind de laatste zin alleen beetje...tja ongepast :o
|
ongepast??? :eek:
|
Citaat:
|
oooo!! heel mooi serieus gedicht...maar om dat laatste moest ik heel hard lachen.
sorry hoor :D hahahahhahaa... dank je wel...ben weer vroluk!!! :D |
GE-WEL-DIG!
:p |
cool @ FB+ :) ik heb ook een vervolg bedacht net!
Ergens op een paddestoel rood met witte stippen zat kabouter spillebeen met een kip te wippen kwak zei de geile kabouter met een diepe kreun en nu lust ik wel een glas karnemelk en als variatie en nu lust ik wel een gebakken eitje |
whahahahhahahahahaa!!!!
:D |
Citaat:
Het stiekem-niet-rijmende-gedicht! Let op! Het rijmt stiekem nooit, ook als je denkt van wel. My hair is brushing the wind It makes me feel one of a kind I feel lonely, think I saw some lonesome kiddie But when I arrive to give a hug it was but a lie My stomac filled with one big butterfly It kinda tickles, so I guess this one is hairy To take it of my thought, I do some math I doens't help, but don't feel likte a bath Luckily my dad is taking me to Rome, So here we come! of zo?? het kan vast beter, maar ga er maar aan staan. |
Citaat:
"Hoe wil jij je eitje morgen vroeg? Gebakken of bevrucht?" |
Je eerste gedicht vind ik wel leuk, origineel in ieder geval, maar door de vele herhaling en het botte taalgebruik vind ik hem niet zo geweldig om te lezen. De tweede en derde vind ik slappe aftrekseksels (;) ) van de eerste.
|
Ik vind de eerste twee strofen van je eerste gedicht goed; leest goed door en is mooi verwoord. Daarna vind ik het echter wat afzwakken; deels ook door het taalgebruik, al stoort me dat niet zo erg; het spreekt me gewoon niet zo aan. Ik vind de inhoud niet zo goed verwoord, een niet zo'n goede benadering van het onderwerp, dit gedicht. Heeft te maken met persoonlijke smaak hoor ;). Taalkundig vind ik de derde en vierde strofe ook niet zo goed in elkaar zitten; wat een te chaotische opbouw.
|
whahahahahahahaha....en ik lig nog steeds in een deuk whahahahahahahaha.... :D
*proest* |
Citaat:
IK lach me TE PLETTER hahhahahahahahaah |
je gedicht mag je zeker niet verlamd noemen, ik vind dat het de bedoeling is om de lezer te laten ontdekken wat er precies gebeurd is, dus laat alle hints of aanduidingen weg dat je (is dit autobiografisch?)verlamd bent weg en het is prachtig en je moet ook je taalgebruik wat vitaliseren
|
vraag of iemand anders je wil rukken :P
|
zoals wie dan? :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder met ik het met lovetear eens. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |