![]() |
[HDD] 2 HDD's, koeler nodig?
Net heb ik een tweede harde schijf in mn pc geplaatst. Het is een Quantum Fireball 10GB 5400 RPM. Mn originele is een Maxtor 20GB 5400 RPM.
Nu is mijn vraag of een HDD koeler, of een extra koeler oid nuttig is.... Er zit geen HDD-koeler in. Ik denk zelf zoiets van..... minder ruimte rondom de schijven, draaien beide, meer warmte.. enz enz... Iemand tips? Bvd, Toeter |
gaat bij mij al jaren goed... maar misschien is het wel beter
|
Meeste hebben 7200rpm hdd's en hebben ook geen koeling..
Die van jou draaien nog langzamer ook, dus is echt niet nodig.. |
niet nodig, zelf als prop je ze tegen elkaar/op elkaar in een 3,5 slot,
ik heb mijn 3,5 hdd in een 5,25inch slot hangen met koeler, bevalt wel. |
het is opzich niet nodig, omdat het al wel vrij oudjes zijn
maar denk wel dat ze langer mee gaan met wat extra koeling :) |
Het fijne van HD's is dat ze maar een klein zuchtje wind nodig hebben voor een relatief dramatische verbetering. Een 8x8 fan op 5V kan gemakkelijk voor een temperatuurdaling van 10 graden zorgen! -- En op 5V hoor je geen enkele fan. Wat geluidsoverlast betreft hoef je je niet druk te maken. En baat het niet, dan schaadt het niet.
|
Twee schijven op elkaar plaatsen is nooit een goed idee.
|
Citaat:
in de eerste zit je diskette-drive en in de andere 2 je harde schijven, wat best vervelen, ik heb zelf daarom mijn schijf met beugels in een 5.25 inch slot. |
Klein beetje airflow is altijd aan te raden, zoals Dobberman ( :evil: ) al zei.
Maar je hebt 5400rpm schijven, en deze blijven in tegenstelling tot 7200rpm schijven vaak koel genoeg om zonder koeling goed en veilig te werken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21. |