![]() |
Cadeau
Wat doe je als je een cadeau voor je verjaardag o.i.d. hebt gehad en je vindt het totaal niet leuk?
|
Doen alsof je het helemaal geweldig vindt
|
Ik kreeg voor m'n vorige verjaardag eten wat ik niet eens lust van m'n oma. Zij vond het helemaal leuk dat ze me dat gaf, dus ik heb gedaan alsof ik het erg lekker vond.
Misschien niet eerlijk, maar wil haar niet teleurstellen. Het gaat (cliché) toch om het gebaar. |
Ik reageer een beetje lauw. Beleefd bedanken enzo, er iets over zeggen, maar niet letterlijk zeggen dat ik het erg tof vind.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Anders namelijk...
Doen alsof je het helemaal geweldig vindt -->> vind ik iets té, maar ik zou dus gewoon doen... |
Anders. Als ik het uitpak, zeg ik meestal wel dat ik het leuk vind, maar niet dat ik het geweldig vind. De mensen die me goed kennen, zien toch wel aan me of ik iets niet leuk vind of wel, dus dan zeggen ze er vanzelf iets van. Als ze het dan vragen, ben ik wel eerlijk. Tegen (semi-)onbekenden houd ik de schijn wel op, en leg ik het gewoon weg zodat ik het nooit zie :o Gelukkig heb ik er al tijden lang geen last van gehad :cool:
|
Ik zou net doen alsof ik het wel leuk vind, maar daarna zou ik het cadeautje proberen te ruilen. :)
|
ik zou zeggen: 'dank je wel' en verder niet melden dat ik het niet geweldig vind ofzo.
ik ben dankbaar voor t cadeau, dat die persoon moeite heeft gedaan om wat voor me te vinden. |
ik zeg wel eerlijk dat ik het niet zo leuk vind. Mensen die me kennen zouden dat trouwens aan me zien... Wel ben ik erg dankbaar en vind ik het leuk dat ze er waren...
(er zijn weinig kado's die ik niet leuk vind...) |
Citaat:
|
Dan zeg ik iets als:
"ik heb wel eens leukere dingen gehad" |
anders namelijk....
gewoon bedanken en er niet meer over beginnen |
Citaat:
|
Terugbrengen is moeilijk zonder bonnetje :/
Gewoon bedanken en doen alsof je het leuk vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik reageer nooit negatief, maar ik laat mijn uitbundigheid wel afhangen van wat ik krijg. Als ik iets krijg waar ik geen hol aan vind, dan bedank ik, probeer er een schamele glimlach uit te persen en ga snel over op een ander onderwerp :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zeg iets als 'wat moet ik daar nou mee' of 'wat is dit nou'. Laat iig merken dat ik d'r niks aan vind.
|
Anders namelijk, dat hangt er van af wie het geeft. Als diegene zelf enthousiast is over het cadeau vind ik het sneu om te zeggen dat ik het niet mooi vind. Dan probeer niet te laten merken hoe ik er over denk. Ik ga niet overdreven blij doen, dat kan ik niet en dan is denk ik duidelijk te merken dat ik het niet meen.
Mijn moeder gaf me een keer een verschrikkelijk kado en deed daar heel enthouasiast bij. Ik probeerde positief te reageren maar ik kon het echt niet. Het enige wat ik kon bedenken om te zeggen was 'nou, leuk....'. Later bleek dat ze dat met opzet had gedaan, en mijn echte kado kreeg ik later. |
Euhm... ik denk dat ik wel redelijk/erg enthousiast reageer. Cadeautjes zijn altijd leuk en het komt weinig voor dat ik écht iets niet leuk vind. Ik bedenk dan meteen of ik er iets anders mee kan gaan doen. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb even een eigen mening ofzo :mad: :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
hangt er wel vanaf tegen wie ik het moet zeggen. kvind het sneu om bijv. mijn oma commentaar te geven op het cadeau.
|
Doen alsof je het geweldig vindt en het maanden erna pas eerder zeggen.
|
Anders namelijk:
Het ligt eraan van wie ik het krijg: als het van een vriend/oom/tante, etc. is, zou ik eerlijk zeggen wat ik ervan vind. Als ik van 'een ouder iemand' (in de zin van 80-90 jaar oud) 1 of ander afschuwelijk ouderwets beeldje zou krijgen, zou ik doen alsof ik het geweldig vind. Ik vind gewoon dat je het dan niet kan maken te zeggen dat je het niks vindt, omdat ik denk dat zij daar wel mee zouden zitten. |
doen alsof je t helemaal geweldig vind
al1 danzonder helemaal ben gwoon tevreden als t niet leuk is, tenzij bij me fam ofzow, dan ben ik neutraler. Dan geef ik ze t id dak t nie egt zow leuk vin en tegen de tijd da ze dat btje door hebben, dan geef ik ze t id dat dat juist niet zo is. Oftewel; helemaal liegen kan ik niet, maar doe het was :( kwaardeer het heel erg als mensen eerlijk zijn, maar wat dat betrefd moe je dat nie aan mij vragen ik denk dat je diegene wel goed moet kennen (of juist haten ofzow:D) voordat je zo eerlijk zijn ag:) |
beetje vaag reageren maar niet letterlijk zeggen dat ik het niks vind :)
|
Ik zou niet doen alsof ik het helemaal geweldig vind. Ik zou beleefd bedanken en er daarna nooit meer naar kijken ofzo
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |