![]() |
Ik ben ook mens!
Sloffend loop ik door de straat. Handen in mijn jaszak, een gezicht op onweer. Ik haat mezelf meer bij iedere stap die ik zet. Ik voel de woede in mezelf koken en ik voel hoe ook de wereld mij haat. De zon schijnt. Een graad of 15 zal het zijn. En toch ervaar ik het als intens koud. De geur van versgebakken brood dringt mijn neus binnen. Ik haat de geur van eten. Ik hoop dat het me lukt mezelf te bedwingen, want geuren van eten roepen vaak een eetbui op bij mij. Ik loop snel verder. De wereld vol mensen, en ik voel me alleen. Hoe raar. Hoe vreselijk. Ik haat mezelf om alle gedachtes die door mijn hoofd vliegen. Om ieder woord wat ik zeg. Hoe makkelijk zou het zijn om dood te gaan. Te sterven, zomaar opeens. Zou de wereld dan naar je omkijken? Moet je eerst dood voor iemand je zegt dat 'ie van je hield? Ik besluit niet zo diep na te denken, maar het lukt niet om te stoppen. Ik kijk naar de mensen die langs me lopen. Allemaal op hun eigen manier toch mens. Allemaal uniek. Een klein knulletje loopt langs mij. Ik hoor hoe zijn moeder schreeuwt dat hij terug moet komen, maar ik vind het niet zo erg. Mijn hand raakt zijn wangetje aan en ik lach. Dan strijk ik mijn haren weg, terwijl mijn hand ook mijn eigen wang aanraakt. Ik doe een schokkende ontdekking. Wij voelen hetzelfde aan! En even voel ik me ook mens.. Al is het maar heel even..
[Dit verhaal is in zoverre waar, dat ik wel echt iemand aanraakte en toen mijzelf. De rest is gebaseerd op dingen die zo echt kunnen gebeuren, maar niet zijn gebeurd] |
het is heel mooi geschreven, maar je wilt ons graag iets duidelijk maken heb ik t gevoel.. beetje heel graag
|
Citaat:
|
Heel mooi geschreven.
Ik begrijp wat je bedoelt. |
Het gevoel dat je helemaal alleen bent, heb ik ook vaak. Zelfs als je tussen een hoop mensen loopt...
Citaat:
Mooi geschreven trouwens http://forum.scholieren.com/biggrin.gif [Dit bericht is aangepast door MAS187 (19-06-2001).] |
ik vind hem heel mooi geschreven, maar ik heb soms wél echt dat soort gedachtes... dus wel 'leuk' om het in iemand anders woorden te lezen...
|
is inderdaad mooi geschreven!
even al je gedachten geuit!! |
Citaat:
het lijkt mij echt fijn om zoiets op 'papier' te kunnen zettten.. |
Citaat:
|
ik ben ook mens
maar ook alto :cool: |
Inderdaad erg leuk en boeiend geschreven.
|
ja
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet goed wat ik van je tekst moet zeggen. Het is best mooi geschreven idd, maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat je beweegreden/doel/motivatie is. Heeft het met de recente moord te maken? Misschien komt het door mijn gebrek aan inlevingsvermogen, wat ik geloof ik heb (het gebrek heb ik dus, dus ik heb weinig inlevingsvermogen...). En gezien de relatief veel vrouwelijke reacties op deze thread die het allemaal wel begrijpen, ligt het aan mijn geslacht?? Pff, ik drijf af...uh, ik hoor het wel :) |
Citaat:
|
Iets van 3 jaar oud uppen is een no-go mates... daar heeft niemand meer iets aan...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04. |