![]() |
[op TV] Memento
http://cacup.free.fr/cine/cinema/img/memento.jpg
Leonard is een onderzoeker voor een verzekeringsmaatschappij. Zijn geheugen is ernstig beschadigd na een poging in te grijpen bij de moord van z'n vrouw. Leonard is uit op wraak, maar door z'n slechte geheugen kan hij alleen behoorlijk functioneren door het constant maken van aantekening en het maken van polaroid foto's. Degene die hem nog niet hebben gezien moeten zeker gaan kijken. Zo een film wordt nooit meer gemaakt. |
This is not for those who indulge in mindless action. This is a thinking person's feature that gives you much to ponder. -Bob Bloom
|
memento is goed :o (y)
|
hoe laat welk net etc?
|
Goede film:)
Mooi manneke met een mooi lijf :o |
Die wil ik al heel lang zien, dus ik ga zeker kijken. (y)
Op Yorin, vrijdag, om 22.00. |
Die ga ik zeker kijken.
|
Citaat:
Vrijdag 14 november - 22.00 / Yorin Zoals Gutterflower al aangaf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oeh
Heb em al eens gezien maar wil zeker nog eens kijken
Spoiler
|
Damn, dan zit ik net in Duitsland als 'ie op tv is :( Opnemen dan maar (y)
|
Ik ga hem maar opnemen, op dit moment zie ik iedere ochtent de zon opkomen. Dus om dan een film te kijken die om 10 uur begint is niet zo heel verstandig.. Heb hem overgens ook nog niet gezien.
|
:cool:
|
Wel vervelend dat ze er reclames doorheen gaan gooien, het is echt zo'n film waar je in moet zitten, niet om even tussendoor te kijken vind ik.
|
iedereen moet m zien, geweldige film
|
origineel...:)
het is echt een goede film ja(Y)1 van de betere films die er is vind ik:) :cool: ook grappige stukken erin:) het is wel een film waar je bij moet blijven ja |
Memento is een van de beste films ooit...
kheb m al helemaal grijs gedraait (in mn dvd speler nog wel), fantastische film |
met die spuug :) teh funny :p
|
elke zichzelf respecterende filmliefhebber moet deze film gezien hebben. maakt niet uit wat je er van vindt.
|
jeetje.
Ik ben echt een van de weinigen die deze film echt overgewaardeerd vond. Heel leuk zo'n film achterstevoren, maar dat effect is echt zo verkeerd ingezet. De film betrok (wat mij betreft) de kijker echt totaal niet bij wat er op het scherm gebeurde. Ik moest steeds denken hoe die verdomde plotstructuur nou in elkaar zat zodat er weinig plek overbleef voor interpretatie over wat er nou echt op het scherm gebeurde. En toen bij de tweede keer, realiseerde ik me dat wat er op het scherm gebeurt nou ook niet echt bijster interessant is. Gewoon een thriller die maar half-spannend is. nee...niet de ophef waard als je het mij vraagt. |
Citaat:
Ok, als je het verhaal gewoon in normale volgorde zou worden afgespeeld (zoals ik op de dvd heb gedaan) houd je een niet bijzonder plot over, maar de film betrekt de kijker echt wel in de hoofdpersoons manier van denken... Misschein was de film gewoon iets te ingewikkeld voor je... :p ;) |
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Je wordt inderdaad wel degelijk wel betrokken bij het hoofdpersonage, sterker nog, de hele film is één grote interne dieptefocalisatie. Het punt is alleen dat het hoofdpersonage totaal niet betrokken is met de diegese ZELF. Vandaar dat je bij de film zelf erg op afstand blijft. Misschien dat er enigszins suspense wordt opgeroepen doordat je meer weet dan de protagonist maar om nou te zeggen dat ik dat sterke betrokkenheid bij de film noem...niet echt. De film is voornamelijk puzzelwerk en in dat opzicht misschien niet te vergelijken met andere films, maar ik vind dat het ten koste gaat van de ervaring van het film kijken, en met zo'n film is het juist een uitdaging om je kijker er wel bij te betrekken.
|
ik ga hem zeker kijken (en opnemen!)
ik heb hem nog nooit helemaal gezien geloof ik, dus dat wil ik deze keer zeker wel doen haha, veel te goede film om niet af te kijken :) |
Ik vond het maar een vage film, na 10 minuten snapte ik hem al niet meer :D
|
Voor de mensen die zich storen aan de reclame: de week erna op woensdag komt ie op Canvas.
Op Veronica daarentegen is Tarantino-night.. |
Superfilm (y) dit is idd niet te evenaren
|
Citaat:
|
Oww die film is echt briljant. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
inderdaad geniale film
|
ik ga 'm zeker kijken (y)
klopt het dat de film een 'spelletje met je geheugen' speelt? Dat ie de 2e keer kijken anders overkomt? of was dat gewoon een flauw woordgrapje van Veronica (de gids)? :o |
Citaat:
|
Topfilm, die moet je gewoon een (paar keer) gezien hebben :cool:
|
Nutteloze reply #1001: Goeie film (y)
|
Goede film!
Maar ik ga hem niet nog een keer kijken, wordt me te laat. |
jaa echt superflim !! (y)
|
Citaat:
Is dan per defenitie elke thriller en elke detective ook slecht? Als puzzelen ten koste zou gaan aan het echte filmkijken, natuurlijk... |
Citaat:
|
Ik wil hem al heel lang zien en ga hem zeker opnemen.
|
Ik heb hem een hele tijd terug gezien, erg goede film. Ik ga hem zeker kijken of opnemen vrijdag :)
|
Citaat:
|
Vorige keer dat ik em had gezien was tijdens een feestje met heel veel vrienden en toen viel ik in slaap, werd wakker bij het einde :P
Ik ga em wel kijken denk ik, ookal is het wel wat laat. Onee kan wel :) |
Wel goeie film, maar heb hem al tevaak gezien. Het begin vind ik wel supertof en hoofdpersoon natuurlijk :cool: Alleen Teddy is irritant, wat een klein pestventje :| Hoe heet die chick ook alweer..Nathalie of Nadine? Die speelt wel evil :evil:
|
Echt geweldig ik heb weer zo zin om em te kijken eerst Memento en daarna tarantino Night :o :D wat een geweldig weekend zal ik hebben.:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de Quentin Tarantino nacht is pas a.s. woensdag, en op die dag wordt Memento op België 2 uitgezonden. Dus maak van dat ''geweldige weekend' maar 'geweldige week' :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10. |