![]() |
de eeuw
In welke eeuw leven we nu? Niet de 20ste natuurlijk, of wel?
Als we dan over 1420 praten bijvoorbeeld, dan praten we toch over de 15e eeuw? Dat is nou altijd "de" meningsverschil op school bij geschiedenis, tjah, de juf dan. Daar heb ik mijn antwoorden van proefwerken dus steeds van fout. Bijvoorbeeld: Ik vul bij iets 500 tot 1500 in, moest ik in eeuwen doen, ok dan: 6e eeuw tot 16e eeuw. Wie heeft er dan gelijk??? Ik of die leraar? |
De leraar heeft altijd gelijk, dat heb ik na te vaak nakomen en veel strafwerk wel geleerd.
|
1998 is twintigste eeuw
we zitten nu in de 21e |
het is 'het' meningsverschil, maar dit terzijde.
wat bedoel je met 500 tot 1500? Ik zou dan altijd voor de hele jaartallen gaan. Pas als je globaal moet zeggen wanneer iets plaatsvindt isset gewoon de 21ste eeuw. |
In welke eeuw leven we nu? Niet de 20ste natuurlijk, of wel?
nope, 21e eeuw Als we dan over 1420 praten bijvoorbeeld, dan praten we toch over de 15e eeuw? yep Dat is nou altijd "de" meningsverschil op school bij geschiedenis, tjah, de juf dan. Het meningsverschil en wat is nou het meningsverschil, dat van de eeuwen of de juf zelf ;) Daar heb ik mijn antwoorden van proefwerken dus steeds van fout. Bijvoorbeeld: Ik vul bij iets 500 tot 1500 in, moest ik in eeuwen doen, ok dan: 6e eeuw tot 16e eeuw. (y) Wie heeft er dan gelijk??? leraar Ik of die leraar? as said: leraar |
Men begon bij de eerste eeuw, en niet de nulde eeuw. Net zozeer als dat het nieuwe millennium eigenlijk pas in 2001 begon, omdat het jaar nul ook niet heeft bestaan.
|
De leraar heeft altijd gelijk.
|
hier heb ik ook wel is een discussie over gehad met een docent, en hij won. ik mocht het helemaal uitzoeken en een verslag maken om hem te overtuigen. kdacht het dus ff niet he :P
maarja, ik was ook altijd van mening dat 1999 nog de 20ste eeuw is en 2003 de 21ste eeuw |
Citaat:
|
Wat Boogie zegt.
|
Wat Boogie zegt.
Nee Wawl, je krijgt geen quote. |
kijk jij hebt in principe gelijk,
maar omdat de leraar leraar is heeft hij/zij gelijk dus pas je aan en hou in je achterhoofd dat wat jij eigenlijk denkt goed is |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat een retarded topic.
echte mensen beginnen overigens bij 0 te tellen (informaticus hier :p). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Code:
Jaar Eeuw |
0-100 is eerste eeuw -> 2000-2100 = 21e eeuw
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, sommige mensen beginnen idd wel met 0. Dus 0 - 99 = 1ste eeuw, 100 - 199 = 2de eeuw etc. Mja, ik heb het anders geleerd. |
Ik zit in mijn 16e levensjaar, dat zal voltooid zijn als ik 16 ben, dan is immers mijn 17e levensjaar aangebroken. Vrij simpel.
Of dit het goede antwoord is, al sla je me dood! Wat is je vraag nou precies? Of het fout is als je het in jaartallen opschrijft i.p.v. in eeuwen? Dat is volgens mij toch volledig afhankelijk van de vraagstelling. :) |
Jij hebt het vast fout. (y)
|
Kortom: we leven nu in de 21e eeuw :)
|
Shit, zijn er nou nog steeds mensen die dat niet begrijpen? ;)
We leven op dit moment gewoon in de 21e eeuw, hoor. |
Citaat:
|
21e eeuw inderdaad, misschien heeft die juf een laag iq?
|
ze moeten gewoon niet zo zeiken (y)
|
De leraar, want als jij op de vraag "In welke eeuwen waren de Middeleeuwen?" als antwoord schrijft "500 tot 1500" schrijft, dan zeg je dus dus de 500e tot 1500e eeuw, das natuurlijk helemaal verkeerd. Je kunt wel schrijven: ...e eeuw t/m ...e eeuw, dat is van het jaar 500 tot 1500, dan weet-ie wat je bedoelt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |