Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Gezond bruin kleurtje.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=658166)

Ireentje 11-11-2003 10:47

Gezond bruin kleurtje..

Ik ben nooit echt bruin geweest, ik heb van mezelf altijd al een spierwitte huid.. :s Ik vind dit echt heel erg lelijk, vooral in de zomer valt het op.. Ik wil nu graag een zonnebankkuur gaan doen om een gezond bruin kleurtje te krijgen, vooral op mijn benen en gezicht.

Weet iemand hoe dat in zijn werking gaat? hoe vaak en hoe lang om echt resultaat te krijgen? want ik heb wel een aantal keer onder de zonnebank gelegen in 3 weken tijd, maar er was totaal nix van zichtbaar :confused: :(

Balance 11-11-2003 11:49

Ik heb zelf een zonnebankkuur gedaan van 10 weken (1x in de week ging ik).
Ik heb ook een spierwitte huid van mezelf, wat nog erger wordt doordat ik bruin haar heb. Steekt mooi af, zeg maar ;)
Maar echt bruin ben ik d'r niet van geworden. Je zag wel bij m'n broekje heel goed het verschil met voor en na de kuur, maar als je me gewoon zag, zag ik d'r nog even wit uit als voor de kuur.

Mariebel 11-11-2003 12:26

Als je echt een kuur doet dan ga je 10 dagen achterelkaar onder de zonnebank (alleen na de eerste keer wacht je 48 uur). Tenminste dat staat in de gebruiksaanwijzing van onze zonnehemel.. ik ga er zelf nooit onder.

jnieuwelaar 11-11-2003 12:53

Het is trouwens niet gezond om veel te zonnen.

liefblondje85 11-11-2003 13:11

je moet uitkijken met wat je gaat oden! het is namelijkk slecht voor je huid je kan er kanker van hebben!!

Divina Flor 11-11-2003 14:01

Wat moet ze dan doen als ze een bruiner kleurtje wil krijgen?
Zelfbruiners proberen zou ook nog kunnen.

Lorelei 11-11-2003 15:01

Citaat:

Ireentje schreef op 11-11-2003 @ 11:47:
Ik ben nooit echt bruin geweest, ik heb van mezelf altijd al een spierwitte huid.. :s Ik vind dit echt heel erg lelijk, vooral in de zomer valt het op.. Ik wil nu graag een zonnebankkuur gaan doen om een gezond bruin kleurtje te krijgen, vooral op mijn benen en gezicht.

Weet iemand hoe dat in zijn werking gaat? hoe vaak en hoe lang om echt resultaat te krijgen? want ik heb wel een aantal keer onder de zonnebank gelegen in 3 weken tijd, maar er was totaal nix van zichtbaar :confused: :(

Ik geloof niet dat je er echt bruin van zal worden, maar misschien haalt het de ergste witheid een beetje weg..wees wel voorzichtig :)

maanmeisje17 11-11-2003 15:04

zelf bruiners zou ik niet proberen , niet zo'n mooi resultaat is mijn ervaring ;) Zonnebank is wel wat minder gezond voor je huid...
Ik denk dat je het beste advies gewoon bij zo'n zonnecentrum kan krijgen ??

Sorbet 11-11-2003 15:06

ik heb zelf een zonnebank, heb eerst een kuur gedaan van 20 dagen de ene dag niet dan weer wel enz. en nu 1 x per 2 weken

nare man 11-11-2003 15:42

Als je van jezelf een erg lichte huid hebt, kun je nooit een 'gezonde' bruine kleur krijgen. Je haar en ogen passen namelijk bij je eigen huidskleur. Als je dan uren in een zonnestudio gaat liggen en erg bruin wordt, ziet het er heel raar uit.

Argantonis 11-11-2003 16:07

Op je foto zie je er helemaal niet zo bleek uit.. trouwens bleek is niet per definitie lelijk, vind het zelf wel wat hebben. Ervoor onder de zonnebank gaan liggen zou ik niet doen.. je huid veroudert echt drastisch door zonnebanken en zonnen. En ik geloof dat zonnebanken nog iets erger voor je is, bovendien is het een ander soort straling (je hebt uv-a en uv-b maar ik weet niet welke van de 2 de zon is en welke de zonnebank) en blijft het daardoor minder lang zichtbaar.

nare man 11-11-2003 16:13

Naar mijn mening kun je het toch altijd wel blijven zien dat iets zonnebankbruin is (simpelweg omdat je in de winter gewoon niet erg bruin wordt van nature) - en dat ziet er gewoon niet mooi uit.

Roos 11-11-2003 17:45

Citaat:

nare man schreef op 11-11-2003 @ 17:13:
Naar mijn mening kun je het toch altijd wel blijven zien dat iets zonnebankbruin is (simpelweg omdat je in de winter gewoon niet erg bruin wordt van nature) - en dat ziet er gewoon niet mooi uit.
Ik heb toevallig een zonnebank-kaart gekocht, waarmee ik 5x kan gaan. Je tint wordt iets frisser, je hebt een lekker blosje, maar je bent niet gelijk diepbruin a la 4 weken Spanje. Dat is ook niet de bedoeling, lijkt me ;) Zou raar staan, met dit weertje!

Je kunt beter 2x per week gaan, zeker in het begin. Vergeet niet om je huid achteraf te verzorgen met een creme ofzo.

Natuurlijk is veel zonnen slecht voor je huid, dus zoiets kun je beter niet jaren achter elkaar doen :)

jnieuwelaar 11-11-2003 20:44

Citaat:

nare man schreef op 11-11-2003 @ 17:13:
Of je moet ervan houden dat mensen 6 keer op een dag vragen of je op wintersport bent geweest.

Balance 11-11-2003 21:45

Citaat:

Roos schreef op 11-11-2003 @ 18:45:
Ik heb toevallig een zonnebank-kaart gekocht, waarmee ik 5x kan gaan. Je tint wordt iets frisser, je hebt een lekker blosje, maar je bent niet gelijk diepbruin a la 4 weken Spanje. Dat is ook niet de bedoeling, lijkt me ;) Zou raar staan, met dit weertje!

maar volgens mij helpt dat ook weinig als je heel bleek bent van jezelf.

Ireentje 19-11-2003 23:37

Citaat:

maanmeisje17 schreef op 11-11-2003 @ 16:04:
zelf bruiners zou ik niet proberen , niet zo'n mooi resultaat is mijn ervaring ;) Zonnebank is wel wat minder gezond voor je huid...
Ik denk dat je het beste advies gewoon bij zo'n zonnecentrum kan krijgen ??

Ik ben al door de hele collectie zelfbruiners heen :o en nix gaf een mooi egaal natuurlijk resultaat. Ik ga binnekort eens langs het zonnecentrum. :)

Divina Flor 20-11-2003 13:34

Ze stinken zo, garnier is volgensmij wel goed.
(en als je niet goed insmeert dan is het resultaat inderdaad niet mooi, ik vind het maar lastig ;))

Another Way 20-11-2003 14:05

Gebruik aftersun ofzo, dan blijft de kleur echt heel lang staan.

Niet dat ik het gebruik, ik heb al een kleurtje van mezelf.

Hagel 20-11-2003 14:36

ik heb ook een erg bleke huid en wilde er ook onder, maar dat is me afgeraden omdat ik te bleek ben, te gevoelig. Ik zou als ik jou was bij een zonnecentrum/sportschool navragen hoe het met jou huidtype het beste gaat om te bruinen en of het wel mag, aan te raden is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.