![]() |
Wat gaat er goed/ Wat gaat er niet goed
Wat gaat er goed?****************wat gaat er niet goed?
Bij elke wat gaat er niet goed-iets, moet je 2 dingen noteren die er wel goed gaan. etcetcetc.(dit om te voorkomen dat je bijna alleen maar negatieve dingen gaat opschrijven)Natuurlijk komt het niet zo precies, je snapt het principe wel. Het gaat om het inventariseren van je problemen, maar ook om te kijken wat er nou juist tegen over staat, wat wél goed gaat, meer duidelijkheid hier in krijgen. Denk aan: (Eigenschappen van) Jezelf(fijne/minder fijn) Contacten, relaties op allerlei gebieden Wat je capaciteiten zijn, waar je goed in bent of juist niet en waar je mee zit. Wat er om je heen gebeurt(fijne dingen/niet fijne dingen) etcetc... Dingen, over een langere termijn genomen, dingen die al maanden spelen of langer(wat b.v. steeds terug blijft komen/ blijft) Dit is een opdracht uit mijn werkboek van school. |
Niet goed --> de liefde zit me tegen
Wel goed --> Het dansen vandaag Wel goed --> Het zingen vandaag Niet goed --> Ik denk te veel over alles na Wel goed --> ehm... Ik iets met iemand uitgepraat :) ! Wel goed --> Ik heb ckv gehad, het enige uur met mijn beste vriendin... |
- Ben ziek.
+ School was gezellig. + Ik heb hoop op een leuke stageplaats. (y) Ik wilde ook zo iets openen, maar ik kwam er niet uit met hoe en wat. :) |
Niet goed: Nablijven
Wel goed: Leuk mailtje gehad Wel goed: Eindelijk cd gevonden die ik al een tijd zocht :) |
is dit niet hetzelfde als "Wat ging er goed vandaag" topic?
Daar worden ook steeds +'es en -tjes gegeven... of is dit juist bedoelt op alnge termijn of wat? |
Niet goed: "down with love" (het is uit :s)
Wel goed: ontzettend veel vrienden die er allemáál voor me zijn en dat ook laten merken. Wel goed: "I will survive." Ik wil me niet 'down' voelen door haar, er zijn genoeg dingen om wél voor te leven. |
Citaat:
|
Citaat:
2 weken? maanden? |
Citaat:
Wat al maanden of langer speelt/ zo is.(dat zal b.v. over het algemeen bij bepaalde positieve eigenschappen/hobby's dergelijke, al automatische gaan over die langere termijn). |
- erger me de laatste tijd dood aan (iemand die ik beschouw als) een van mn beste vrienden
+ pw latijn ging wel goed:) + k ga morgen naar sound of music:) |
-afspraken met mijn vriendin gaan wat minder
+Op stage heb ik nu alles vet goed voor elkaar. +kheb vanavond tijd om te forummen |
-Ik ben ontzettend jaloers aan het worden, ik snap niet waarom!!
+het gesprek gaat weer de goede kant op +hele goede cijfers op tentamens en een lekker rooster deze week -moet me de hele week melden, omdat ik 3 keer te laat ben gekomen :( +de training ging goed +ik heb nu al zin in dingen die me nog allemaal te wachten staan; schoolfeest, open dag Windesheim, sinterklaas, kerst enz! :) |
- Het gaat slecht met mn moeder. :cry:
+ Een heel lief, steunend gesprek gehad met mn beste vriend. + Ik ben uit het gips :) . - Ik krijg natuurkunde maar niet in mn hoofd. + Ik snap wiskunde heel goed. + Een 8,8 voor mn economie schoolexamen Ik vind het een erg goed topic, het dwingt je om over de positieve dingen na te denken, ik merk nu al dat het me een beetje helpt. Echt geweldig ! (y) :bloos: |
- ik ga nog steeds niet vroeg genoeg naar bed
+ ik mag de voorspeelavond presenteren en daarbij ook een heel cool "moeilijk" duet spelen. + mijn school loopt wel weer lekker |
+ De ontdekking van Imelda
+ Probeer een aantal gedrags en gedachtenpatronen te veranderen. - Het lukt niet altijd + Creatiever - nog steeds lui + Ik geniet - Allemaal rommel in mijn hoofd. |
+in de liefde gaat ut goed
-ik blow wel erg veel.. ik weet niet wat ik ervan moet vinden:S +goede gesprekken met vrienden -mjah nog steeds chaos in me hoofd. -ik heb gemerkt dat ik weer begin te stotteren en moeilijk uit me woorden kom.. |
- Hum, mijn liefdesleven ligt zo stil...
+ Ik voel me heerlijk brak (ja, dat vind ik wel goed) + P. sloeg gisterenavond een hellebaard kapot op mijn schouder en toen gaf hij maar een rondje. (nee, het slaat nergens op maar het was zo grappig) |
- ik voel me alleen
+ gisteren ging een jongen een liedje over mij zingen, hij wist mijn naam! Ja, dat laat me wel weer even merken dat ik ok ben. + ik ben erg verliefd, ookal is er nog niks, het gevoel is heerlijk! :) |
- gaat psychisch niet bepaald goed
+ Lieve babycavia om te verzorgen + Een 7.5 voor mn NL mondeling |
-tentamen vandaag verschrikkelijk verkloot
+ nu weer goede zin omdat mijn vriend zometeen komt, ik ben zo verliefd! + zit de laatste tijd lekker in mijn vel! |
-+ Ik heb rare kijk op de wereld de laatste tijd. (zowel neg als pos)
+++ goed in de liefde + optijd begonnen met leren....sinds 2 jaar heb ik echt discipline gekweekt. - Doe misschien niet genoeg hier in huis/ voor moeder naja |
+ Haal supergoeie cijfers op school
+ Laatste tijd meer lol op school - Ik blijf dood- en doodmoe |
- ik trek het me toch allemaal veels te veel aan
+ ik ga op abdijweekend ;) + het gaat goed in de liefde;) |
+ Het contact met mijn vrienden/mensen loopt en is fijn
+ Ik blijf mezelf confronteren met bepaalde dingen die ik moeilijk/lastig vind en ik vraag daar soms(dat is al heel wat voor mij;)) ook hulp bij. -Ik blijf last hebben van bepaalde angsten/ gevoelens(die ik nog wel eens weg probeer te stoppen) en ben soms best bang.(positief is dat ik dat dit nu hier open toegeef) + Ik ben met allerlei dingen bezig die ik leuk vindt; creatief bezig zijn, leuke dingen doen met vrienden etc. + Ik kan genieten van de kleine mooi dingen. -Concentratie (blijft) vaak slecht voor mijn schoolwerk, ik loop er veel bij/voor weg. |
Citaat:
anyway: goede dingen die ik heb gedaan, of die gebeuren - gaat lekker op school, ondanks dat ik het druk heb - heb een onderwerp voor mn presentatie gevonden :D - morgen feest voor de eindexamenklassen (echt zin in!!) - heb gepraat - overweeg hulpt te zoeken, en het komt steeds meer in de richting van WEL hulp zoeken. - eindelijk een datum geprikt voor naar de film! - binnekort groot feest (vader 50!!) hij weet nog van niks - mevr. S deed niet raar over dat ene... - heb mn nieuwe synchroonzwemdiploma gehaald, nu nog 2 en dan heb ik ze allemaal!! positieve eigenschapppen (hier word het moeilijk) - probeer zo goed mogelijk naar mensen te luistern - probeer twee kanten van 'het verhaal' in verschillende situaties, te zien - kan mezelf er toch wel toezetten om te leren en huiswerk te maken. niet goed: - mn moeder heeft het mes gevonden - heb het druk - doe nog steeds iets wat niet mag - nog geen hulp gezocht - bezorgd om mir - jeroen bezorgd om mij (en verdrietig) - twijfel - teveel gesnoept - te dik negatieve eigenschappen: - pessimistich - faalangst komt erg terug - iemand heeft HET gezien - bang - twijfelachtig (kan geen beslissingen nemen) - doe HET nog steeds zo, dat was wel ff genoeg, weet nog veel meer NEGATIEVE dingen, maar laat maar zitten ;) |
- Ik voel me de laatste tijd weer steeds meer onzeker.
+ Ik ben gebeld en ik heb een afspraak voor een intake gesprek! :) + Vanaaf eens gezellig naar mijn oma. |
- Kleine irritante onzekerheden laatste tijd
+ Krijg meer rust in mijn hoofd + Krijg de dingen eindelijk op een rijtje + Ik leer meer genieten + Het gaat goed op school (eindelijk) + Weer het contact als van ouds met mijn beste vriendin :) |
+ De laatste tijd erg creatief bezig
+ Veel positief contact met vrienden en mensen om mij heen; iedereen is ook erg lief/bezorgd om me omdat ik ziek ben - Ik zit ziek thuis vanwege een infectie/ontsteking + Morgen groot feest (moeder 50) + Goede punten teruggekregen voor schoolexamens - Ik ga nog niet goed (genoeg) om met mijn angsten; moeilijk om hiermee leren om te gaan en het onder ogen te blijven zien psst, Dreamerfly: maak je inbox eens snel leeg :p ;) |
-beetje somber over school afgelopen weken.
+lief vriendje waar ik me fijn bij voel. +Volgende week radiohead.(afleiding) |
Niet goed ==> k Heb buikpijn
Wel goed ==> t Was zaterdag gezellig in de kroeg! Wel goed ==> Geen huiswerk voor morgen! Niet goed ==> Ben alweer niet naar school gegaan Wel goed ==> Lekker geslapen Wel goed ==> Volgende week feesten in de Kade.... Niet goed ==> Veel te druk met alles, k moet nog zoooveel doen Wel goed ==> Asperientje voor me koppijn :) Wel goed ==> Vanavond NIKS doen... en morgen weer verder gaan |
woei! een 8,5 voor mn mondeling Nederlandse literatuur :)
|
Citaat:
|
goed: met haar
slecht: met mij/school |
goed:
-school gaat goed en is leuk -ben uit een dal geklommen en kan meer aan -liefde gaat prima :D slecht: -trauma erbij (zaterdag gewapende overval meegemaakt) -toch nog zorgen om school |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48. |