![]() |
Definties van gelukkig zijn
Hallo,
zouden jullie even een definitie naar jullie mening willen opschrijven van gelukkig zijn... net zoals liefde is... gelukkig zijn is..... thx! |
Gelukkig zijn is......
Lekker in je vel zitten en kunnen genieten van dingen die om je heen en met jou gebeuren. Misschien komt er over een tijdje nog wel wat bij maar in eerste instantie dacht ik hier aan :) |
willen wat je hebt en er tevreden mee zijn...
|
Gelukkig zijn is... een blij gevoel van binnen hebben ookal zit het leven soms tegen.
|
Citaat:
Lijkt mij tenminste... Geluk is een gevoel van binnen, je voelt je lekker, zit gewoon goed in je vel... |
Citaat:
begrip gelukkig in woorden te vangen. Gelukkig zijn is een gevoel, iets wat je beleeft. Er zijn geen regels of eisen voor het gevoel geluk... Het is er, soms, en ik kan het niet omschrijven. |
als alles goed in je leven gaat
|
gelukkig zijn is tevreden zijn en vrede hebben met alle goede en slechte dingen die er op je pad komen
|
gelukkig ben je pas als je jezelf als een gelukkig mens ziet en voelt.......hoe vaag het misschien ook klinkt
|
Def (1)
afwezigheid van ongeluk def (2) aanwezigheid van geluk Bewijs dat def (1) equvalient is aan def (2) math makes me dizzy |
Gelukkig zijn is..
Je prettig voelen en geen zorgen hebben over de toekomst of het verleden. |
Citaat:
|
Citaat:
Sommige zijn al wel eens gelukkig door een leuk vriendje, maar zodra hij weg is, is dat weer weg, dus als je leven ook leuk is, kan je daar gelukkig zijn... |
gelukkig zijn is positief accepteren...
ok dan, ik ben nooit erg goed geweest in het verwoorden van mijn gevoelens:confused:... |
Citaat:
|
Hm, het is geen definitie, maar geluk doet me denken aan een zinnetje in een liedje van Bluefish:
I do what I like and I like what I do. |
De gelukkigste mensen schijnen diegenen te zijn, die geen bepaalde reden hebben gelukkig te zijn, behalve dat ze het zijn.
|
Citaat:
|
gelukkig zijn is voor hippies. En hippies suck.
|
Citaat:
|
Waarom een definitie? Gelukkig zijn is juist iets dat je alleen met gevoel kunt aangeven.
Voorbeeldje: stel dat je alles hebt: een leuke relatie, goed betaalde en leuke baan, genoeg vrienden, leuk huis en auto, noem maar op. Dan kan het nog zijn dat je NIET gelukkig bent. Het gaat om het gevoel. Andersom ook natuurlijk: als je niks bezit kan je je nog wel heel gelukkig voelen, ook al is het maar een minuut. Bij mij werkt dit dus zo. Ik ben soms om onverklaarbare redenen OF depri OF gelukkig. Heeft niets met andere dingen te maken, of onderbewust misschien wel, maar toch. |
Ik geloof dat ik mijn eigen definitie van geluk nog niet heb. Er zijn wel wat 'definities' voorbij gekomen waar ik wel wat in vind zitten, maar ze zijn het nog niet. Ik ben zelf ook jammer genoeg niet in staat het wel te doen. Ik ben gelukkig als ik in Flow ben, als er iets onverwachts leuks gebeurd, als ik blij en vrolijk ben en van het leven kan genieten (voor even) dan ben ik gelukkig. Tsja, toch moeilijk om het echt te kunnen verwoorden. Ik hoop alleen dat ik het gelukkigste moment van mijn leven (tot nu toe en tot zover ik mij kan herinneren) nooit meer vergeet en het het liefst opnieuw zal beleven .........
|
Mijn geluk: de mogelijkheid om mijn vrijheden dusdanig te gebruiken, dat ik kan doen wat ik wil, en daar heel blij van te worden.......
|
Ik heb geen definitie van gelukkig zijn. Ook niet van ongelukkig zijn. Geluk is volgens mij niet iets wat bestaat.
Ik zou dit graag willen uitleggen maar ik heb geen flauw idee hoe.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |