![]() |
[php] welke editor gebruiken jullie?
ik moet eigenlijk gewoon een simpele hebben die de syntax highlight.
en eventueel met een GOEDE debugmode. Heb al tig programma's gehad die (min of meer) voldeden maar dat waren allemaal trials :( Iemand een suggestie? |
Homesite 5 gebruik ik zelf, werkt wel lekker maar geen extreem gave features.
|
Ik gebruik ee, plain text editor. ;)
Ik denk dat je het beste voor Textpad kunt gaan. Je hebt wel een plugin/toevoeging nodig om de php highlighting te doen (zit html enzo al in maar php nog niet). |
ultraedit
met syntax highlight.. debug is onzin.. maakt prog veel groter en zwaarder.. je moet zelf maar leren proggen :p |
EditPlus
|
PHP Expert Editor :P ook een helegoede.
Heeft highlight je kunt het testen met het programma zelf (als je php op je computer hebt staan) en alle taqs die je gebruikt (variabelen vooral) kun je terug vinden links in het menu best wel handig |
Citaat:
ts: als je deze wilt hebben PM me maar, dan kan ik wel een licensie voor je regelen ;) Citaat:
|
HTML Kit. Wordt jammer genoeg niet meer ontwikkeld, maar heeft een fijne highlighting, ftp support, wil denk ik nooit meer een ander gebruiken. :)
|
UltraEdit, ja heb eigenlijk nog nooit iets anders gebruikt (Ja, notepad :X).. :D
Maar de enigste die en debug mode heeft is de Zend Editor en die kost $$$$ |
Citaat:
|
Citaat:
(y) + appache, php en Mysql om alles te debugen :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar debuggen is niet onzin :p |
Editplus natuurlijk
|
Offtopic posts verwijderd on request.
|
kladblok....
|
Maguma Studio (y)
|
Voor windows Source Edit, die kan met PHP communiceren en zo debuggen (als ik het goed herinner).
|
Citaat:
wat een klote programma.. Het bes te vergelijken emt word, zo'm programma wat log is en traag opstart (op P3 1ghz/256mb) en van die irritante autofuncties heeft waardoor hij zelf tags aan gaat lopen maken.. |
Notepad baby! Mja, soms heb ik syntaxfouten maar niet echt veel of vaak, en die spoor ik dan wel op.
|
Citaat:
2x klikken = selecteren, maar van spatie tot sptie, niet van spec. car tot spec. char 3x klikken is geen hele regel selecteren geen syntax highlighting geen 1 programma die meerdere files opent geen mooie tree met welke files er in die map zitten meerdere regels tegelijk tabben regelnummering Windows 98 notepad: ctrl + f afwezig ctrl + r afwezig en vast nog wel meer |
Meestal werk ik gewoon met die online texteditor van m'n host, zonder highlighting of regelnummering, maar dan hoef ik het tenminste niet te uploaden. En kan ik overal werken waar ik wil.
Maar anders gebruik ik Textpad. (y) |
Citaat:
|
denk dat ik deathz0rz maar ff pm voor een licentie. :)
Alvast bedankt voor de vele reacties. En die debug mode was eigenlijk meer voor stomme dingen als een vergeten ; enzo. ;) |
Citaat:
|
Onder Windows gebruik ik UltraEdit, onder Linux maak ik graag gebruik van mcedit.
|
Citaat:
Ik ook dus :D |
Citaat:
|
dreamweaver
|
Citaat:
leg uit. |
Citaat:
|
Citaat:
naja vind notepad altijd wel goed genoeg werken :) |
AriseSoft WinSyntax. (Freeware) Ideaal programma, supersimpel met regelnummering en syntax-highlighting. In Notepad PHP editen en debuggen vind ik onhandig, zonder regelnummers.
|
Crimson Editor:
gratis, regelnummering, syntax highlighting (en dit niet alleen voor PHP, maar ook voor HTML, CSS, Java, etc.) Echt een topprogramma! Het heeft alleen geen debugging modus. Maar ik debug altijd gewoon door Apache en MySQL te gebruiken! Als je PHPTriad haalt heb je gelijk Apache, MySQL (en PHP dus). |
EditPlus
|
Citaat:
idd wel een fijn progje :) |
Dreamweaver MX 2003
highlighting, test-server en mogelijkheid tot een groot aantal plug-ins |
ConTEXT
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |