Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Lerarenopleiding VO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=66042)

ii 23-04-2002 17:40

Lerarenopleiding VO

Hallo!!!!!!!

Zijn er hier nog meer lijpe piepeltjes zoals ik die volgend jaar een lerarenopleiding VO gaan doen? Ik ben benieuwd. Waar ga je de opleiding doen en welk vak?

xxx

Baron Sengir 23-04-2002 18:42

Ik was eerst van plan om wiskundeleraar 2e graad te worden op het HRO in R'dam...maar ben toch van gedachten veranderd en ga nu Technische Wiskunde doen aan de TU Delft, met lerarenopleiding natuurlijk, zodat ik wiskundeleraar 1e graad kan worden.

Sommetje 23-04-2002 19:20

Ik ben niet zo stom om leraar te worden en ik ga al helemaal geen HBO studie doen. Dat is ver beneden mijn niveau. Iets anders dan de universiteit overweeg ik niet!!

ii 23-04-2002 19:21

Heej,

Kun jij mij misschien uitleggen hoe dat zit met 2egraads en 1egraads? Kun je met een lerarenopleiding aan het HBO alleen maar 2egraads worden of hoe zit dat?

Greetzzz

ii 23-04-2002 19:23

Citaat:

Sommetje schreef:
Ik ben niet zo stom om leraar te worden en ik ga al helemaal geen HBO studie doen. Dat is ver beneden mijn niveau. Iets anders dan de universiteit overweeg ik niet!!
Sorry hoor maar wat een onzin! Ver beneden je niveau? Ik ken genoeg mensen met mij die na het vwo besluiten een HBO-opleiding te gaan doen. Alsof de universiteit zo geweldig is.

DrPain 23-04-2002 19:27

2graad bevoegheid houdt in dat ja alleen VMBO en 1 t/m 3 HAVO/VWO mag geven.

Voor HAVO VWO bovenbouw heb je 1e graads bevoegdheid nodig... dat is als je 2e graad heb afgerond nog 3 jaar studeren :(

of dus idd WO

Maar ik denk dak mooi op VMBO doe les geven, bevalt me nu goed :)

Vincent Vega 23-04-2002 20:11

Citaat:

Sommetje schreef:
Je zou blij moeten zijn dat er nog mensen zijn die jouw toekomstige kinderen willen onderwijzen.