Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Lerarenopleiding VO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=66042)

ii 23-04-2002 17:40

Lerarenopleiding VO

Hallo!!!!!!!

Zijn er hier nog meer lijpe piepeltjes zoals ik die volgend jaar een lerarenopleiding VO gaan doen? Ik ben benieuwd. Waar ga je de opleiding doen en welk vak?

xxx

Baron Sengir 23-04-2002 18:42

Ik was eerst van plan om wiskundeleraar 2e graad te worden op het HRO in R'dam...maar ben toch van gedachten veranderd en ga nu Technische Wiskunde doen aan de TU Delft, met lerarenopleiding natuurlijk, zodat ik wiskundeleraar 1e graad kan worden.

Sommetje 23-04-2002 19:20

Ik ben niet zo stom om leraar te worden en ik ga al helemaal geen HBO studie doen. Dat is ver beneden mijn niveau. Iets anders dan de universiteit overweeg ik niet!!

ii 23-04-2002 19:21

Heej,

Kun jij mij misschien uitleggen hoe dat zit met 2egraads en 1egraads? Kun je met een lerarenopleiding aan het HBO alleen maar 2egraads worden of hoe zit dat?

Greetzzz

ii 23-04-2002 19:23

Citaat:

Sommetje schreef:
Ik ben niet zo stom om leraar te worden en ik ga al helemaal geen HBO studie doen. Dat is ver beneden mijn niveau. Iets anders dan de universiteit overweeg ik niet!!
Sorry hoor maar wat een onzin! Ver beneden je niveau? Ik ken genoeg mensen met mij die na het vwo besluiten een HBO-opleiding te gaan doen. Alsof de universiteit zo geweldig is.

DrPain 23-04-2002 19:27

2graad bevoegheid houdt in dat ja alleen VMBO en 1 t/m 3 HAVO/VWO mag geven.

Voor HAVO VWO bovenbouw heb je 1e graads bevoegdheid nodig... dat is als je 2e graad heb afgerond nog 3 jaar studeren :(

of dus idd WO

Maar ik denk dak mooi op VMBO doe les geven, bevalt me nu goed :)

Vincent Vega 23-04-2002 20:11

Citaat:

Sommetje schreef:
Je zou blij moeten zijn dat er nog mensen zijn die jouw toekomstige kinderen willen onderwijzen.

Severus 23-04-2002 20:34

Citaat:

Hermione schreef:
Hallo!!!!!!!

Zijn er hier nog meer lijpe piepeltjes zoals ik die volgend jaar een lerarenopleiding VO gaan doen? Ik ben benieuwd. Waar ga je de opleiding doen en welk vak?

xxx

Ikke! :D

Ik ga de lerarenopleiding Geschiedenis volgen, aan de Fontys Hogeschool in Sittard. :)

Ripper

heavinly 23-04-2002 21:07

Ik wil misschien lerares Engels worden. Heb dus gedacht over lerarenopleiding HRO (Rotterdam), maar ik ga liever Engels studeren, want dan kan ik meer dan alleen lerares worden.

heumen 24-04-2002 08:04

Citaat:

Sommetje schreef:
Gelukkig zijn er maar weinig mensen zoals jij (helaas is een al teveel). Als iedereen er zoals jij over zou denken zou er niet eens een universiteit zijn om naar toe te gaan. Die laatste twee zinnen geven al aan dat je te dom bent voor de universiteit dus als ik jou was zou ik maar wat anders gaan zoeken...(n)

Severus 24-04-2002 11:34

Citaat:

Vincent Vega schreef:

Je zou blij moeten zijn dat er nog mensen zijn die jouw toekomstige kinderen willen onderwijzen.

Inderdaad ja, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ripper

miep 25-04-2002 00:42

waar staat die VO voor

Severus 25-04-2002 07:09

Citaat:

miep schreef:
waar staat die VO voor
Voortgezet Onderwijs.

Ripper

MelodyofÐeath 25-04-2002 14:33

Ik ga lerarenopleiding engels volgen aan HVU

DutchECK 25-04-2002 14:58

Ik ga de lerarenopleiding Engels 2egraads op het Windesheim (Zwolle)

Iduna 25-04-2002 18:30

Lerares Engels worden, lijkt me ook erg leuk... Maar eigenlijk wil ik gewoon Engels studeren en dan verder zien...
Maar aan de andere kant wil ik ook psych. studeren... *zucht* Ik wil nog veel meer doen en kan niet kiezen :s :D
Maare lera(a)r(es) worden op VO lijkt me best wel leuk, als Engelse juf :)
Waar dat allemaal kan? Daar heb ik nog niet over nagedacht...

xs Juul

Siyabonga 25-04-2002 20:50

ik wil lerares wiskunde 2e graad worden, in Nijmegen denk ik

kleinedraak 26-04-2002 08:48

Ik wil lerares Biologie aan de universiteit in Nijmegen gaan doen en dan lekker op mijn oude schooltje Ghc gaan werken hebben jullie tips over hoe het is om al op school te werken?
:eek:

DutchECK 26-04-2002 10:40

Citaat:

kleineghcdraak schreef:
Ik wil lerares Biologie aan de universiteit in Nijmegen gaan doen en dan lekker op mijn oude schooltje Ghc gaan werken hebben jullie tips over hoe het is om al op school te werken?
:eek:

Ik ga ook op mijn -nu nog niet zo- oude schooltje het Stedelijk Lyceum werken. Waarschijnlijk dan :)

ii 06-05-2002 15:43

Niemand die een lerarenopleiding in Amsterdam gaat doen?

:( jammer... Nou ja ik zal niet de enige zijn !!

Succes met alles xxx Hermione

Sommetje 06-05-2002 17:33

Citaat:

heumen schreef:

Gelukkig zijn er maar weinig mensen zoals jij (helaas is een al teveel). Als iedereen er zoals jij over zou denken zou er niet eens een universiteit zijn om naar toe te gaan. Die laatste twee zinnen geven al aan dat je te dom bent voor de universiteit dus als ik jou was zou ik maar wat anders gaan zoeken...(n)

Gelukkig twijfel ik niet aan mijn intelligentie en jouw "tips hoef ik niet, want wie ben jij wel dat jij zegt wat ik wel of niet kan. Bemoei je niet met mijn zaken!Ga toch lekker iemand anders lastig vallen.

Miess 08-05-2002 21:25

Citaat:

Sommetje schreef:
Oh mijn god wat zul jij weinig vrienden hebben zeg. EN DAT VIND IK NIET RAAR OOK!!!

Miess 08-05-2002 21:26

Citaat:

Sommetje schreef:
Gelukkig twijfel ik niet aan mijn intelligentie en jouw "tips hoef ik niet, want wie ben jij wel dat jij zegt wat ik wel of niet kan. Bemoei je niet met mijn zaken!Ga toch lekker iemand anders lastig vallen.
Oké als ik volgend jaar les ga geven en er zit zoiemand als jij in één van mijn klassen zorg ik er persoonlijk dus voor dat hij of zij zijn middelbare school niet af kan maken.

DutchECK 08-05-2002 21:35

Citaat:

DrPain schreef:

Voor HAVO VWO bovenbouw heb je 1e graads bevoegdheid nodig... dat is als je 2e graad heb afgerond nog 3 jaar studeren :(

of dus idd WO

Toevoeginkje: Ik heb gelezen dat je in de eerste plaats geen les mag geven op de bovenbouw havo/vwo als je 2e graads bevoegdheid hebt, maar het mag wel, mocht er een tekort zijn. Er is eigenlijk altijd een tekort, dus...

nl2suzy 09-05-2002 01:18

Ik Nederlands..

Op de HVU

Baron Sengir 09-05-2002 10:22

Citaat:

Sommetje schreef:
[COLOR=crimson]Gelukkig twijfel ik niet aan mijn intelligentie COLOR]
Ik ook niet, ik zit nu in N&T en sta meestal 8-en 6VWO.
In dit topic werd overigens gevraagd wie het wel gingen doen, dus houdt je loze opmerkingen voor je aub.

Dark Enchantress 09-05-2002 15:44

Ik ga lerarenopleiding Frans doen in Rotterdam

Miess 12-05-2002 19:49

Citaat:

DrPain schreef:

of dus idd WO

Je kunt ook lesgeven aan de bovenbouw HAVO en VWO zonder eerste- of tweedegraadsbevoegdheid hoor.. Ga ik volgend jaar ook doen...

Sask!a 26-05-2002 19:01

Toevallig ook nog iemand die lerarenopleiding Duits gaat doen of doet?? Ik zou er graag meer info over willen hebben!
Dank u!!!!

Liefs Saskia

Leonoor 30-05-2002 08:05

Ik heb vorig jaar Duits gedaan, doe nu pabo en ga over drie jaar (dat hoop ik tenminste, iig na afronden pabo) hoop ik lo vo Nederlands of wiskunde doen (kan dan als het goed is in 2 jaar, dus das weer mooi meegenomen). Maar nu eerst maar ff een diploma halen, dan kijken we wel weer verder.

DrPain 31-05-2002 10:47

Citaat:

Miess schreef:
Oké als ik volgend jaar les ga geven en er zit zoiemand als jij in één van mijn klassen zorg ik er persoonlijk dus voor dat hij of zij zijn middelbare school niet af kan maken.
Daarom ben ik blij dat ik geen VWO'ers les geef, dan zitten er in de klas altijd wel een paar van die irritante betwetertjes.
Ik moest wel lachen toen ik dit zag, maar dat is niet echt een goeie houding om leraar te worden, YO!

Miess 04-06-2002 20:06

Citaat:

DrPain schreef:

Daarom ben ik blij dat ik geen VWO'ers les geef, dan zitten er in de klas altijd wel een paar van die irritante betwetertjes.

Dat valt wel mee hoor. Ik geef alleen maar les aan VWO'ers en ik heb tot nog toe maar één betweter kunnen bespeuren.

Ik moest wel lachen toen ik dit zag, maar dat is niet echt een goeie houding om leraar te worden, YO!

Tsja.. Daar zijn de meningen over verdeeld.

DrPain 04-06-2002 21:25

Idd meningen zijn verdeeld en zal ook wel per klas per school verschillen. Ik heb zelf ook geen VWO les gegeven, maar vrienden dus wel. Mij bevalt VMBO eik wel...

Btw wist je dat als je leraar wilt worden dat je eik raar moet zijn, dan heb je alleen de le nog nodig en ben je leraar...

Miess 04-06-2002 21:39

Citaat:

DrPain schreef:
Idd meningen zijn verdeeld en zal ook wel per klas per school verschillen. Ik heb zelf ook geen VWO les gegeven, maar vrienden dus wel. Mij bevalt VMBO eik wel...

Btw wist je dat als je leraar wilt worden dat je eik raar moet zijn, dan heb je alleen de le nog nodig en ben je leraar...

Ik ben ook wel een apart geval hoor, ik ben uit mijn jaar geloof ik de enige die lesgeeft. Maar in het derde jaar zijn het er al weer heel wat meer. Er is gewoon een groot tekort. Volgens de studie-adviseur van mijn opleiding moet je qua niveau als je het het tweede jaar succesvol hebt afgerond wel overeenkomen met het niveau wat je nodig hebt om de HBO lerarenopleiding wiskunde af te sluiten. Dan heb je dus nog niet de didactische kennis enz. Die mis ik af en toe ook wel en ik mis de ervaring soms ook wel als ik voor de klas sta. Maar ik vind het lesgeven wel heel leuk en ik ga mijn studie ook zeker combineren met de lerarenopleiding heb ik besloten.

Miess 04-06-2002 21:40

Ik heb nu trouwens een 3VWO en een 5VWO klas, krijg volgend jaar een 4HAVO en een 5VWO klas.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.