![]() |
Betoog schrijven
Hallo!!
We zijn op school nu net bezig met betogen schrijven. Ik had een betoog geschreven over geweld (i.v.m de supermarkten) en kreeg die terug met de mededeling dat ik hem over moest doen omdat het een beschouwing was! Wat is nou eigenlijk het verschil daartussen en hoe maak ik dat betoog nou goed?? Dank je wel!!! |
In een betoog moet je eigen mening naar voren komen, dus niet meningen van andere mensen erbij gaan halen, zoals in een beschouwing.
Inleiding: inleidend stukje + stelling middenstuk: (evt. algemeen stukje over het onderwerp) +allerlei argumenten om je mening over de stelling te onderbouwen slot: terugkomen op je stelling + korte samenvatting van het bovenstaande. Volgens mij moest het zo(, correct me if I'm wrong). :) |
Klopt wat *Juliah* zegt.
Het is dus echt de bedoeling dat je één mening weergeeft en daar zo veel mogelijk argumenten voor geeft. Als je toch argumenten van anderen geeft, dan moet je die ook ontkrachten (iets erover zeggen, waardoor het argument niet meer goed is). Het is dus echt de bedoeling dat je de lezer er helemaal van overtuigt dat jóuw mening de juiste is. |
moest ik ook doen en het was gelukkig goed. En ik moest ook uiteenzetting doen. Die was ook goed. Alleen beschouwing moet ik nog doen, maar die begrijp ik niet helemaal...dus...help is welkom... (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |