Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Waarom heb jij een relatie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=661092)

Scatterheart 14-11-2003 08:13

Waarom heb jij een relatie?

Je zou zeggen dat het water naar de zee dragen is, dit topic. Maar ik heb er de laatste tijd over na gedacht en volgens mij heeft toch iedereen andere redenen.

Volgens mij heb ik een relatie omdat ik het belangrijk vind om het leven een beetje makkelijker voor elkaar te maken. Dat zit in kleine dingen, maar vooral in het luisteren naar elkaar.

Verder vind ik het een fijn idee dat er iemand is die speciaal geinteresseerd is in mij. Die ik blij kan maken door er gewoon te zijn.

En ik geloof dat niet eens de echte redenen zijn. *denkt verder*

Gothic 14-11-2003 08:47

Het is fijn te weten dat iemand op deze wereld je specialer vindt dan andere mensen. Gewoon dat er iemand is die af en toe aan je denkt en die je af en toe kunt knuffelen ed. Moeilijk precies de vinger erop te leggen...

Chloe Siere 14-11-2003 08:58

Citaat:

Gothic schreef op 14-11-2003 @ 08:47:
Het is fijn te weten dat iemand op deze wereld je specialer vindt dan andere mensen. Gewoon dat er iemand is die af en toe aan je denkt en die je af en toe kunt knuffelen ed. Moeilijk precies de vinger erop te leggen...
inderdaad. ik kan zo gelukkig worden bij de gedachte hoeveel mijn vriend van me houdt. dat zoiets kan, zeg maar. dat hij van míj houdt en niet van iemand anders.

Gwinnie 14-11-2003 09:25

omdat ik een hekel heb aan alleen zijn en het nodig heb om te weten dat er iemand om mij geeft en veel voor me over heeft. gewoon de gedachte dat er altijd iemand is waar ik naar toe kan, die altijd voor me klaar staat en alles voor me zou doen.
dat ik speciaal ben voor iemand en dat hij trots is op mij.

en ik heb een relatie omdat ik gewoon helemaal verliefd werd op hem, tja... wat moet je dan he.

miro 14-11-2003 09:35

Waarom ik n relatie heb.

Dr is iemand waar ik heel erg verliefd op ben. Toevallig wil ik ook nog heel vaak bij m zijn en m alles vertellen. Samen leuke dingen doen...

T is een gevoel waar je aan toegeeft. Tis niet zo dat ik iemand NODIG heb om me gelukkig te voelen. Het is iets wat je overkomt, je komt iemand tegen waarvan je liever niet meer van zn zij wijkt.

Get Psycho 14-11-2003 09:41

omdat hij DE iemand voor mij is waar ik me fijn bij voel en me geborgen en beschermd bij kan voelen. Het zelfde wil ik ook voor hem doen.

*confused* wazig topic

maanmeisje17 14-11-2003 09:49

het idee inderdaad dat ik speciaal voor iemand ben en altijd bij iemand terecht kan. Maar deze twee zaken gelden ook voor me beste vrienden en me ouders... dus een relatie is toch weer iets anders. Dat is toch ook iemand waar ik verliefd op ben, me aangetrokken tot voel.. inderdaad iets waar je niet voor gekozen heb maar wat je overkomt.

Dusjcrib 14-11-2003 10:50

Citaat:

miro schreef op 14-11-2003 @ 10:35:
Waarom ik n relatie heb.

Dr is iemand waar ik heel erg verliefd op ben. Toevallig wil ik ook nog heel vaak bij m zijn en m alles vertellen. Samen leuke dingen doen...

T is een gevoel waar je aan toegeeft. Tis niet zo dat ik iemand NODIG heb om me gelukkig te voelen. Het is iets wat je overkomt, je komt iemand tegen waarvan je liever niet meer van zn zij wijkt.

Ja, precies.
Ik werd verliefd op hem en vervolgens ging ik van hem houden, dan wil je liever met dan zonder. Het mysterie van houden van.. ;)

Verder is het ook fijn iemand te hebben bij wie je terecht kan, iemand die in je gelooft en die jou heel speciaal vindt.
En om iemand heel speciaal te vinden, om in diegene te geloven.. om er voor diegen te zijn. Om dingen in diegene te zien die alleen jij ziet.

Sarah 14-11-2003 11:03

Omdat mijn vriend verliefd is op me, en ik ook op hem, en omdat we van elkaar houden, en omdat niets ons tegenhoudt om dat aan elkaar te laten merken.

BadlyDrawnGirl 14-11-2003 11:03

Ik heb een relatie, omdat ik meer voor mijn vriend voel dan vriendschap. Er zijn dingen die wij met mekaar doen die we niet met vrienden doen.
Ik voel me verschrikkelijk aangetrokken tot hem, iets wat ik bij vrienden toch zeker niet heb.
En ik vind het leuk dat ik op hem terug kan vallen als er iets is, en dat hij hetzelfde idee heeft.

Daarbij het 'begeerd' worden en begeren vind ik heerlijk... Ik krijg heel veel andere dingen van hem wat ik niet van vrienden krijg.

Lorelei 14-11-2003 11:08

'waarom heb jij een relatie?'

-'tja dat vraag ik me eigenlijk ook af' :(

Lady Jane 14-11-2003 11:21

We houden enorm veel van elkaar.

Syphon 14-11-2003 11:25

Citaat:

grl schreef op 14-11-2003 @ 12:08:
'waarom heb jij een relatie?'

-'tja dat vraag ik me eigenlijk ook af' :(

:D

Luna 14-11-2003 12:46

Ik heb een relatie met mijn vriend omdat ik verliefd op hem werd en hij ook op mij (godzijdank:)) Ik vind het heel fijn om bij hem te zijn en hij maakt me heel vaak blij.

Louis Armstrong 14-11-2003 14:01

Omdat we verliefd op elkaar werden, verder wilden met elkaar, om warmte te delen, lief en leed, met elkaar meemaken, en het levenspad in zijn algemeen zo ver mogelijk zij-aan-zij bewandelen

snoopy 14-11-2003 15:42

nou ja... ik werd verliefd op hem, en daardoor wilde ik wel graag bij m zijn, natuurlijk ;)
verder vind ik het ook leuk om dat speciale met iemand te hebben, dus... ja :)

Fuzzly 14-11-2003 15:58

Om er bij te horen :evil:

nee,omdat ik om haar geef en alleen bij haar wil zijn.
ze is alles voor me
en he tis fijn dat er een persoon is die ook om jou geeft.
op een ander niveau dan je familie en vrienden :p

Dukko 14-11-2003 16:00

ik deel de tot nu toe bovenstaande meningen.

Gothic 14-11-2003 16:01

Citaat:

Farin schreef op 14-11-2003 @ 16:58:
ze is alles voor me
Het is net uit met je ex en je hebt nu al een nieuwe die alles is voor je? Heb je geen leven ofzo? Ben je zo wanhopig?

juno 14-11-2003 16:04

Omdat het veel makkelijker is om het leven het hoofd te bieden als je dat met iemand, en vooral ook voor iemand, kunt doen.

DEChengst 14-11-2003 16:45

Omdat ze lief en mooi is. Omdat het fantastisch is om door iemand speciaal gevonden te worden. Omdat samen dingen doen leuker is dan alleen zijn. Omdat ik lekker met haar kan knuffelen en vrijen. Omdat het fijn is om met iemand over je gevoelens te kunnen praten en elkaar te kunnen helpen bij problemen. Omdat het lekker is om in de watten gelegd te worden als je na tot een uur of 23:00 overgewerkt te hebben doodmoe en stuiterend van de stress thuis komt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

:)

juno 14-11-2003 17:23

Citaat:

Desecrator schreef op 14-11-2003 @ 17:45:
Omdat ze lief en mooi is. Omdat het fantastisch is om door iemand speciaal gevonden te worden. Omdat samen dingen doen leuker is dan alleen zijn. Omdat ik lekker met haar kan knuffelen en vrijen. Omdat het fijn is om met iemand over je gevoelens te kunnen praten en elkaar te kunnen helpen bij problemen. Omdat het lekker is om in de watten gelegd te worden als je na tot een uur of 23:00 overgewerkt te hebben doodmoe en stuiterend van de stress thuis komt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

:)

Pfff, hehe, ik wist wel dat die ijzeren vrijgezel toch net zo'n gevoelige sukkel als wij allemaal zou blijken te zijn als hij een vriendinnetje kreeg.

Eh, wie eigenlijk? Of is het geen forumster?

Negrotiator 14-11-2003 17:47

Over het algemeen moeten we die redenen zoeken in eigenbelang: het opkrikken van de eigenwaarde, innerlijke en uiterlijke bevrediging.

Ikzelf heb op dit moment geen relatie.

Boeing 747-400 14-11-2003 17:50

Waarom? Omdat je nu iemand hebt op wie je altijd kan terugvallen, met wie je alles kan delen. En je hebt intimiteit tussen elkaar. En eigenlijk gewoon omdat ik helemaal gek op hem ben, en hem nooit meer wil missen!

lotjesnotje 14-11-2003 18:17

waarom ik een relatie heb?

omdat ik gewoon supper verliefd ben en het wederzeids is... oowk is het fijn dat je weet dat er altijd iemand agter je staat enso

Dusjcrib 14-11-2003 18:43

Citaat:

GTST-Beer schreef op 14-11-2003 @ 18:47:
Over het algemeen moeten we die redenen zoeken in eigenbelang: het opkrikken van de eigenwaarde, innerlijke en uiterlijke bevrediging.
Jahoor
Dat heb ik echt niet nodig hoor, en daarbij is een vriend of vriendin niet de enige die dat geven kan. Zelfvertrouwen heb ik wel, daar heb ik hem niet voor nodig.

DEChengst 14-11-2003 18:55

Citaat:

juno schreef op 14-11-2003 @ 18:23:
Of is het geen forumster?
Ze komt niet op dit forum. Ik heb haar gewoon netjes in een Ierse pub ontmoet tijdens een borrel van het werk :)

Nolita 14-11-2003 18:59

Omdat ik heel erg verliefd op hem ben, en hij kennelijk ook op mij :). En omdat ik me gewoon verschrikkelijk goed bij hem voel...tja sorry weet niet veel anders te zeggen.

Gauloises 14-11-2003 19:12

Citaat:

Desecrator schreef op 14-11-2003 @ 19:55:
Ze komt niet op dit forum. Ik heb haar gewoon netjes in een Ierse pub ontmoet tijdens een borrel van het werk :)
Zeer mooi, zo komt alles weer goed ;)

Negrotiator 14-11-2003 19:20

Citaat:

Dusjcrib schreef op 14-11-2003 @ 19:43:
Jahoor
Dat heb ik echt niet nodig hoor, en daarbij is een vriend of vriendin niet de enige die dat geven kan. Zelfvertrouwen heb ik wel, daar heb ik hem niet voor nodig.

Jij wellicht niet. Maar zoals je zelf ook wel ziet, als je kijkt naar bovenstaande reacties, blijkt wel dat velen zelfs toegeven dat he waar is wat ik zeg. Ik citeer:

Citaat:

Verder vind ik het een fijn idee dat er iemand is die speciaal geinteresseerd is in mij.
Citaat:

Het is fijn te weten dat iemand op deze wereld je specialer vindt dan andere mensen. Gewoon dat er iemand is die af en toe aan je denkt en die je af en toe kunt knuffelen ed.
Citaat:

ik kan zo gelukkig worden bij de gedachte hoeveel mijn vriend van me houdt. dat zoiets kan, zeg maar. dat hij van míj houdt en niet van iemand anders.
Citaat:

omdat ik een hekel heb aan alleen zijn en het nodig heb om te weten dat er iemand om mij geeft en veel voor me over heeft. gewoon de gedachte dat er altijd iemand is waar ik naar toe kan, die altijd voor me klaar staat en alles voor me zou doen.
dat ik speciaal ben voor iemand en dat hij trots is op mij.
Citaat:

omdat hij DE iemand voor mij is waar ik me fijn bij voel en me geborgen en beschermd bij kan voelen.
Citaat:

het idee inderdaad dat ik speciaal voor iemand ben en altijd bij iemand terecht kan.
Citaat:

Verder is het ook fijn iemand te hebben bij wie je terecht kan, iemand die in je gelooft en die jou heel speciaal vindt.
Citaat:

En ik vind het leuk dat ik op hem terug kan vallen als er iets is, en dat hij hetzelfde idee heeft.

Daarbij het 'begeerd' worden en begeren vind ik heerlijk... Ik krijg heel veel andere dingen van hem wat ik niet van vrienden krijg.
Citaat:

en he tis fijn dat er een persoon is die ook om jou geeft.
Citaat:

Omdat het veel makkelijker is om het leven het hoofd te bieden als je dat met iemand, en vooral ook voor iemand, kunt doen.
Citaat:

Omdat samen dingen doen leuker is dan alleen zijn. Omdat ik lekker met haar kan knuffelen en vrijen. Omdat het fijn is om met iemand over je gevoelens te kunnen praten en elkaar te kunnen helpen bij problemen. Omdat het lekker is om in de watten gelegd te worden als je na tot een uur of 23:00 overgewerkt te hebben doodmoe en stuiterend van de stress thuis komt.
Citaat:

Omdat je nu iemand hebt op wie je altijd kan terugvallen, met wie je alles kan delen.
Citaat:

oowk is het fijn dat je weet dat er altijd iemand agter je staat enso

Susanne 14-11-2003 19:25

Heb ik momenteel niet, maar mijn vorige relatie was vooral de laatste weekjes gebasseerd op lust, echt verliefd waren we toen niet meer.. toen dat nog wel het geval was had ik vooral een relatie met hem omdat het gewoon fijn was te weten dat er iemand speciaal was voor mij en ik voor hem. Blabla, vul de rest maar aan met de cliché's uit dit topic. ;)

snoopy 14-11-2003 23:29

Citaat:

GTST-Beer schreef op 14-11-2003 @ 20:20:
Jij wellicht niet. Maar zoals je zelf ook wel ziet, als je kijkt naar bovenstaande reacties, blijkt wel dat velen zelfs toegeven dat he waar is wat ik zeg. Ik citeer:
Hé... je hebt mij niet gequote... :( ;)

Negrotiator 15-11-2003 09:51

Citaat:

snoopy schreef op 15-11-2003 @ 00:29:
Hé... je hebt mij niet gequote... :( ;)
Met opzet, uiteraard. Ik maak geen fouten, errare humanum est.

:rolleyes: :D

Brutus 15-11-2003 09:58

ik heb geen relatie :cool:

muziekvlinder 15-11-2003 10:03

omdat ik, als ik bij hem ben, me het meest gelukkige meisje op de wereld voel en het perfect is als we samen zijn
de relatie geeft ons een reden om elkaar zo vaak mogelijk te zien zodat we beiden die momenten van perfectie kunnen meemaken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.