Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   vliegen als je verkoude bent (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=66136)

love_ya 23-04-2002 18:45

vliegen als je verkoude bent

Ik ga volgende week op vakantie naar Londen...met het vliegtuig, maar ik ben echt ontzettend verkouden, echt alles doet zeer, vooral als ik buk, daarzo bij mijn wangen en m'n hoofd. Maar ik heb gehoord dat het heel pijnlijk is als je dan gaat vliegen, met die druk enzo...iemand ervaring??? :rolleyes:

love_ya 23-04-2002 18:57

niemand dus...:(

Snufje 23-04-2002 18:59

Volgens mij valt dat best wel mee. Ik was afgelopen weekend vrij ziek, had ook hele erge druk op m'n oren enzo. Maar das niet echt pijnlijk ofzo, wel vervelend. Die druk heeft niet echt invloed op je verkoudheid. Het is gewoon zoals het anders ook zou zijn, het komt er zeg maar bovenop...

maar 24-04-2002 01:56

Ik heb nooit gemerkt dat verkoudheid erger wordt in een vliegtuig, maar als je volgende week gaat vliegen is het toch al wel over?

Roos 24-04-2002 13:40

Citaat:

maar schreef:
Ik heb nooit gemerkt dat verkoudheid erger wordt in een vliegtuig, maar als je volgende week gaat vliegen is het toch al wel over?
Nou, een verkoudheid kan echt wel een paar maanden aanhouden.

Ik raad je aan veel vitamines te nemen, niet koud te vatten en wat meer te slapen, dan gaat het sneller over.

Kat 24-04-2002 16:54

Citaat:

rosi schreef:

Nou, een verkoudheid kan echt wel een paar maanden aanhouden.

Ik raad je aan veel vitamines te nemen, niet koud te vatten en wat meer te slapen, dan gaat het sneller over.

Een paar maanden???
elke dag twee ons groenten en twee stuks fruit, ik heb er zelden langer dan een weekje last van.
en anders wat sambal op je brood met kaas, helpt ook erg goed. is niet zo lekker, nogal heet, maar dat is ook de bedoeling. suc6.

luna_p 28-04-2002 14:03

hoi hoi
ik vlieg redelijk veel(1 keer in de maand)
en ik heb er nog geen last van gehad.....

Maar als je bang bent om last te krijgen hier wat tips:

-Je kan oordopjesjes halen special voor het vliegen.
Zodat de druk minder erg is( ik heb ze bij de kruidvat gehaald)

-Als je in het vliegtuig bent ,veel gappen..
Werkt goed mijn vriend.

-men zegt dat kaugom ook goed helpt.

-drinken helpt ook.

- En ik krijg altijd oor pijn als ik aan mijn oren zitten.....Dus dat is een afrader.

Hoop dat ze helpen^_^
veel plezier in lopen^_^
:D

love_ya 28-04-2002 16:11

Citaat:

luna_p schreef:
hoi hoi
ik vlieg redelijk veel(1 keer in de maand)
en ik heb er nog geen last van gehad.....

Maar als je bang bent om last te krijgen hier wat tips:

-Je kan oordopjesjes halen special voor het vliegen.
Zodat de druk minder erg is( ik heb ze bij de kruidvat gehaald)

-Als je in het vliegtuig bent ,veel gappen..
Werkt goed mijn vriend.

-men zegt dat kaugom ook goed helpt.

-drinken helpt ook.

- En ik krijg altijd oor pijn als ik aan mijn oren zitten.....Dus dat is een afrader.

Hoop dat ze helpen^_^
veel plezier in lopen^_^
:D

thnx!!

Lucky Duck 30-04-2002 15:51

Het klinkt echt belachelijk en zo ziet het er ook uit, maar als je bijvoorbeeld oorontsteking hebt (werkt denk ik ook wel met verkoudheid) kan je een warm vochtig doekje onderin een plastic bekertje leggen (als t minder erg is zonder dat doekje) en dan het bekertje over je oor heen zetten... en zo houden tot je bent opgestegen/geland... (bij beide oren dus)

snoopy 30-04-2002 20:01

Citaat:

Lucky Duck schreef:
Het klinkt echt belachelijk en zo ziet het er ook uit, maar als je bijvoorbeeld oorontsteking hebt (werkt denk ik ook wel met verkoudheid) kan je een warm vochtig doekje onderin een plastic bekertje leggen (als t minder erg is zonder dat doekje) en dan het bekertje over je oor heen zetten... en zo houden tot je bent opgestegen/geland... (bij beide oren dus)
je mag toch helemaal niet vliegen, als je oorontsteking hebt? :confused:

devilcat 30-04-2002 21:27

doet het nou eigenlijk echt zo'n GIGANTISCHE pijn, of is het een rotgevoel i.p.v pijn???

en helpen mintsnoepjes of neusspray[ zodat alle 'kanalen'open gaan staan???

Quintus 01-05-2002 09:22

Citaat:

snoopy/mamo schreef:

je mag toch helemaal niet vliegen, als je oorontsteking hebt? :confused:

Klopt, maar als je nou op vakantie bent geweest en je moet weer terug enzo... dan kan je toch moeilijk niet gaan vliegen en nog een tijdje op je vakantiebestemming blijven en daar een ander hotel zoeken en hopen dat er nog ergens plek is in een vliegtuig... ;) Of als je nog naar school gaat en het is het einde van de zomervakantie...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.