![]() |
politieke voorkeur
Wat is jou politieke voorkeur? Links rechts centrum, of wisselt het?
Mijn voorkeur gaat uit naar links. |
[zeurmode aan] sociaal-cultureel, economisch, of in de zin van progressief/conservatief [zeurmode uit]
in alle gevallen links. |
Wisselt? Een speciale optie voor mensen die op D66 stemmen? Gaat me een beetje te ver hoor! :D
|
beetje vage poll...maar links
|
Ik ben dom, jong en naïef. Dus ben ik links. :cool:
|
Ik ben links.
|
Citaat:
|
centrum-rechts...maar daar is geen optie voor :D
|
Ik heb geen idee, maar dat staat er niet bij.
|
Citaat:
|
Jeetje allemaal van die linkse rukkers hier.. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
@Machiavelli: ik heb zelfkennis, dat zouden meer mensen moeten hebben ;) |
Citaat:
|
Rechts, maar de volgende verkiezingen ga ik (weer) Partij voor de Dieren stemmen. Men verstaat die een linkse partij te zijn -misschien niet ten onrechte vanwege de allusie naar een zekere andere partij-, edoch, ik deel die gedachte niet. :)
|
Dat wisselt.
Rechts is conservatief. Links is progressief, wat o.a. inhoudt dat de SP en D66 van het koningshuis af willen, en dat lijkt me een zeer goed idee. Aan de andere kant denk ik dat links iets te kwistig met geld omspringt. Rechtse partijen als de VVD doen dat wat beter. Hoewel de poging van Remkes om de subsidie voor politieke partijen te vethogen in deze schaarse tijden soms anders doet geloven. Links heeft toch wel goede ideeën, zo zou bijvoorbeeld een hoger belastingtarief zoals de SP voorstelt wel een einde maken aan de topinkomens. Links heeft soms gewoon domme standpunten. Groenlinks bijvoorbeeld wou softdrugs uit het strafrecht halen. De VVD zou dat niet doen denk ik, ze zouden het het liefst verbieden, wat mij beter lijkt. maar rechts heeft natuurlijk ook domme ideeën. Ik ben dus wisselend links en rechts. |
Citaat:
het is al lang niet meer zo dat er linkse standpunten en rechtse standpunten bestaan, in die zin dat links slechts links handhaaft en vice versa? Ik heb geen idee. ik denk altijd eerst na over een onderwerp, en kijk dan wel waar dat in te delen is. ik heb niet zo iets van, JP vind dat, dus dat vind ik. |
Ik heb Wisselt gestemd. Omdat ik veel linkse en rechtse standpunten heb. Ik pin me niet vast op een van de twee. Ik bekijk per probleem wat ik de beste oplossing vind. :)
|
extreem centrummidden
|
Citaat:
|
Centrum. In de praktijk is voor beide richtingen veel te zeggen. Eigenlijk hou ik niet van politiek. Politiek is namelijk per definitie vrij inhoudsloos en vooral gebaseerd op snelle, makkelijke kretologie. De onderbouwing ontbreekt vaak.
|
Citaat:
|
Ik ben redelijk intelligent (ga studeren), redelijk tot zeer vermogend (flinke aandelenportefuille), kortzichtig (hekel aan allochtonen en mensen die niet willen werken) dus ik ben rechts.. (VVD)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: ben links (y) |
vanwaar dat (y) na links? onderbouw het aub.
Zelf heb ik rechts ingevuld, hoewel dat een aantal jaar geleden heel anders was , maar ik ben met de jaren toch anders naar de dingen gaan kijken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Deze post bevat ironie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik let er nooit zo op, of een partij links or rechts van het midden zit. Het gaat mij meer om de ideeen, en vooral oplossingen, die partijen bieden. Je maakt het je zelf alleen maar moeilijk door de stempel links op je voor hoofd te drukken. Want waarom zou je niet eens een standpunt van de VVD tegenkomen, waar je het helemaal mee eens bent?
Dus ik stem op wisselt. |
Citaat:
eigenlijk wel :) |
Citaat:
|
Niet links, niet rechts, maar liberaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar eerder hoe hij wilt dat Nederland staat ten opzichte van Irak. |
Citaat:
|
Citaat:
eigelijk, als je het gedeeltelijk eens bent met een vvder met een fred op zijn hoofd inzake de kwestie irak, is het dan niet gewoon zo dat die man toevallig op een punt dezelfde mening heeft als jij? driewerf JaJ! moet je dan meteen zijn partij in? driewerf neen! dat vind ik nou zo achterhaald aan linksrechts. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit: Zombie Frets attack innocent dumbass right-wing politicians part II Ontopic: je hebt wel gelijk hoor, Fretje is op dat punt misschien links of Gatara op dat punt rechts. Wat je wil. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat sommige mensen voor allegaartje aan standpunten hebben! :) |
Citaat:
Gatara heeft lang en diepzinnig nagedacht over de uitingen van fretje, en is tot de conclusie gekomen dat hij het daarmee eens is, ondanks het feit dat de fret in kwestie vvder is. Gatara heeft dus een eigen mening jullie tekst is nu: "hee, de woorden links en rechts ontbreken in zijn post, zou hij daar wat mee willen duidelijk maken?" |
Citaat:
|
Citaat:
een standpunt kan overigens best rechts of links zijnm die associaties hebben we nu eenmaal gemaakt. in die zin is rechts of links er dus wel. kwa partij keur ik het echter ten zeerste af als deze slechts rechtse of linkse standpunten heeft, omdat dat de indruk wekt dat deze standpunten dan gehandhaafd worden omdat de partij nu eenmaal rechts danwel links is. kwa partijen vind ik dus, links en rechts zouden niet moeten bestaan, maar of ze bestaan is een tweede. mijn nederige excuses worden bij deze aan Gatara gemaakt. wat wordt er eigenlijk met Christelijke partijen gedaan, want er zijn een hoop mensen die rechts stemmen omdat ze van een van hun meningen weten dat die rechts is, maar er zijn minstens zoveel mensen die Christelijk stemmen omdat ze Christelijk zijn. en hoe zijn de Christelijke standpunten te benoemen in het "linksrechts" systeem. |
JaJ schreef op 16-11-2003 @ 22:21:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11. |