![]() |
Muziek met viool.
Weet iemand leuke bands die een viool gebruiken?
Bijv Cruxshadows oid. (y) Wat vinden jullie ervan als bands een violist(e) hebben? Verpest het de muziek, of maakt het het juist mooier? Ik vind het vaak echt geweldig. |
Yellowcard, dat is poppunk met een viool
|
patrick wolf speelt ook viool, en hij is sowieso hip dus ga maar luisteren.
|
Citaat:
tracy bonham geloof ik |
Heb laatst een bandje uit schotland gezien, bestwel indrukwekkende muziek, mooi. Met een punkchick die viool speelde, erg merkwaardig. :nono:
En de naam? Die ben ik vergeten. :bloos: |
Subway to Sally en Haggard hebben een of meerdere violisten en veel powermetal bands hebben weleens vioolgeluid door muziek, al is het vaak met keyboard dan... Maar ik vind het vaak wel mooi.
|
The Levellers. Jon Sevink is een waanzinnige violist.
|
Een vriend van me speelt wel eens mee met Magnacarta. Eerlijk gezegd nog nooit geluisterd, maar zit sowieso viool in.
|
the sins of thy beloved
|
Citaat:
Ik ben aan het downloaden. |
Citaat:
|
Silverstein. Emocore met viool.
|
the Used heeft een liedje maar ik weet de titel niet, zoek ik nog wel voor je op.. want hij is héééél erg mooi..
|
Craig's Brother
|
Refused - Tannhäuser/Derivè
|
Mahavishnu Orchestra :cool:
|
Headmix
|
Xenobia :)
|
Mahavishnu Orchestra en The Dixie Dregs.
|
Citaat:
|
Silverchair heeft geen violist, maar gebruikt wel eens viool in hun nummers.
|
yellowcard:)
is erg mooi... |
My Dying Bride
|
Nina Nastasia gebruikt veel viool. Vooral het liedje "Stormy Weather" is heel mooi, vind-ik. (y)
Het is misschien wel vrij moeilijk te vinden. :| |
ohja, violen !
hmhm, je zou rasputina es kunnen proberen, maar dat lijkt niet op de cruxshadows en het is meer met cello's. maar ik denk dat je t wel leuk zal vinden. tips : transylvanian concubine, antiquehighheelreddollshoes, tourniquet (marilyn manson cover), dig ophelia, hunter's kiss, wish you were here (pink floyd cover). &voltaire is met violen. ik vind t wel leuk, maar je moet ervan houden, tis echt ontzettend droog en de zanger is striptekenaar. dacht ik. :confused: tips : almost human, feathery wings. blabla. &darling violetta zelfde als van de theme-song van angel. |
apc - 3 libras
|
flogging molly heeft een vioolspeelster, maar ik denk niet dat je dat zoekt...
|
geen band met een vaste vioolspeler maar wel een leuk nummer;
Slade- Coz I Luv You |
Citaat:
APC ken ik ja :) Silverchair uiteraard ook. Zie nickname. ;) De rest ga ik downen. (y) |
tori amos heeft wel viool en shakira in tu (wel de unplugged versie) en a perfect circle in 3 libras
|
Citaat:
Euuuhh.. viool hmm. Cello mag ook? Nee zeker. Apocalyptica. |
toch doen he exo :nono:
|
Citaat:
|
André Rieu............. hij heeft trouwens geld nodig dus kopen die cd's
;) :p :D |
Skyclad, flogging molly
btw: *speelt ook viool en zoekt band* |
Nick Cave & The Bad Seeds [Warren Ellis]
The Dirty Three [Warren Ellis] |
Citaat:
|
Citaat:
|
The Corrs :p :D :)
|
Je moet gewoon The Bash en Night Meets Light van de Dixie Dregs downloaden.
De vioolist van Mahavishnu, Jerry Goodman, speelt op beide tracks, de studioversie dan. Ik vind de live versies van Night of the Living Dregs beter. Die zijn met Allen Sloan. |
dEUS heeft ooit wat met viool gedaan. Beetje weird maar wel ok.
Het nummer Suds & soda bijvoorbeeld |
Citaat:
|
in [underground] hiphop zit vaak een viool....vind het meestal erg goed klinken...
|
Bij Rhapsody hoor ik in veel nummers viool.
|
Vannesa mea maar dat is geen band, plus dat ik niet denk dat je dat leuk vind als ik de andere bandjes zie staan.
Vannesa mea maakt meer pop-muziek. Maar ja, ik vind dat ze wel een wat leuke nummers heeft die de moeite waard zijn. |
Velvet Underground
Waterboys |
Whiskeytown!
|
Citaat:
|
Bond, maar dat is meer alleen maar violen, maar wel (y)
|
Third Eye Open - Tribute to Tool
Tool nagespeeld op violen, celli enz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51. |